Uredništvo

10. 3. 2009  |  Družba

Brez boga, brez gospodarja

/media/www/slike.old/novice/atheistbus_copy1.jpg

© Ksenija H.Potočnik

Ateistična kampanja v Zagrebu, ki se je začela s plačanim oglasom "Brez boga, brez gospodarja" na mestnih tramvajih, je trajala le en dan. Javni mestni prevoznik se je odločil, da geslo ni v skladu z njihovo marketinško politiko, čeprav je pobudnik akcije, Ženska mreža Hrvaške, za mesečni oglas plačala 11.000 kun (1460 evrov).

Izvirno anarhistično geslo je del mednarodne kampanje Koalicije za sekularizem, ki so jo v sredstvih javnega prometa uresničili v Veliki Britaniji, Španiji, Italiji, Nemčiji in Kanadi. Na Hrvaškem se je akcija končala isti dan, kot je začela - 4. marca, je dejala koordinatorica Ženske mreže Bojana Genov. Pojasnila je, da je od mestnega podjetje Zagrebški električni tramvaj (Zetu), s katerim se je dogovorila za mesečno reklamo na treh tramvajih, dobila račun. Kot je izjavila Genova, so v Zetu povedali, da so se ljudje pritoževali in so zaradi tega umaknili reklamo. "Ne gre le za kršitev pravice za svobodo govora, temveč za poslovno prevaro, najslabše od vsega je, ker gre za javno podjetje, ki je v lasti državljanov. Kako si jemljejo pravico, da se igrajo boga," je izjavila Genova za hrvaške medije. Ocenila je, da na Hrvaškem ne obstaja enakopravnost, ko gre za svobodo govora, ker se stališča vernikov lahko slišijo, ateistov pa ne.

Medtem so v Zetu objavili, da niso podpisali pogodbe z Žensko mrežo ter da niso bili zavezani k spoštovanju dogovora na podlagi računa. Dodali so, da so denar vrnili omenjeni nevladni organizaciji. Pojasnili so, da geslo ni bilo podpisano, zato niso želeli, da bi državljani menili, da gre za stališče Zeta. V sporočilu za javnost so še izpostavili, da "načela oglaševanja ne dovolijo gesla, ki se lahko interpretirajo kot napad na moralna, verska ali politična prepričanja njihovih someščanov".

Na zadnjem popisu prebivalstva leta 2001 se je na Hrvaškem več kot 90 odstotkov državljanov opredelilo za vernike, predvsem katoliške cerkve, medtem ko se je približno sedem odstotkov državljanov opredelilo kot ateiste, agnostike ali nevernike. (STA, mh)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.