Veljko Njegovan

 |  Kultura

Dva fokusa letošnjega festivala: klavir in norveški jazz

© Nada Žgank

Jazz festival Ljubljana, ki kontinuirano niza obletnice že od leta 1960 (čeprav je prvih nekaj let potekal na Bledu in ne v Ljubljani), bo letos predstavil svojo 55. izdajo. Več >>

Veliko časa je minilo od zgodnjih šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je odvil prvi jazzovski festival v Sloveniji in nekdanji Jugoslaviji. In tako, kot je rasel Jazz festival Ljubljana in se prilagajal spremembam v jazzu in improviziranih godbah, so se oblikovali tudi glasbeni okusi in obiskovalci tega najstarejšega kontinuiranega evropskega jazzovskega festivala. Festival je v 55 letih obstoja spreminjal prizorišča (od Bleda prek hale Tivoli, pa vse do Plečnikovih Križank in Cankarjevega doma), snovalce programa in seveda nastopajoče glasbenike, ki so v vseh teh letih naredili ogromen vpliv na vzpostavitev domače jazzovske scene, ki jo je danes moč opaziti še zlasti med mlajšo generacijo slovenskih glasbenikov.

Pomen Jazz festivala Ljubljana je v tem smislu neizmeren, saj je poleg naštetih dosežkov posredno vplival na ustanovitev manjših jazzovskih festivalov po Sloveniji, ki so iz naše države naredili majhno Meko jazz festivalov – dovolj je, če omenimo danes že tradicionalni Jazz festival Cerkno, ki sodi gotovo med bolj kakovostne jazz festivale v regiji, kakor tudi izjemen cikel dogodkov Defonija na ljubljanski Metelkovi, ki nam skozi vse leto servira vrhunske klubske nastope mednarodno priznanih glasbenikov in zasedb s polja jazza in improviziranih godb.

Podobno kot v preteklih izdajah Jazz festivala Ljubljana bo tudi letošnji program usmerjen v določena tematska žarišča – če je predlanska izdaja bila osredotočena na trobento v jazzu, lanska pa na zapuščino velikega jazzovskega improvizatorja Petra Brötzmanna, se letošnji program, ki sta ga znova zasnovala Bogdan Benigar in Pedro Costa, šef portugalske založbe Clean Feed, osredotoča predvsem na norveški jazz in klavir.

Tako bo že prvi večer v Križankah rezerviran za nastop norveške devetčlanske superskupine Jaga Jazzist, ki ustvarja moderno mešanico jazza, rocka in elektronike, v prihodnjih dneh pa se bodo zvrstili še nastopi norveškega poetičnega tria In the Country in eksplozivnega kvarteta Cortex, ki ga primerjajo z zasedbo Atomic.

Poleg fokusa na sodobnem norveškem jazzu, lahko obiskovalci uživajo v solističnem nastopu velikana jazz klavirja Joachima Kühna, kakor tudi v njegovem nastopu z mednarodno mešano zasedbo Joachim Kühn /Majid Bekkas /Ramon Lopez »Chalaba«, publiki pa se bodo predstavila tudi sveža evropska pianistična imena, kot so Tarek Yamani, Fulco Ottervanger, Giovanni Guidi ali domači Marko Črnčec, pa tudi zasedbe, katerih delovanje je neizogibno povezano s pomembno vlogo klavirja kot vodilnega instrumenta, kot sta denimo avstralski The Necks ali duo Kaučič / Fernández, kakor tudi prej omenjeni Norvežani Cortex ter In the Country.

Seveda pa ne smemo pozabiti na letošnjega dobitnika nagrade grammy, pevca Gregoryja Porterja, ki v svojem izrazu združuje prvine jazza, soula in gospela, njegov nastop pa je rezerviran za petkov večer v Križankah, kakor tudi spremljevalnih dogodkov festivala.

Več na www.ljubljanajazz.si

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.