6. 8. 2001 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Kosovo Roma
(CD Arhefon '01)
Prvenec Arhefona, zbirke, ki kani pod modrim vodstvom Društva za raziskovanje popularne glasbe in pod okriljem Nike v bogato amnezični deželi "osvežiti opešali zgodovinski spomin z izdajami arhivskih, terenskih in še neobjavljenih posnetkov." Menda iskrivo nanizanko - naslednji so na vrsti Srp - otvarja v poznih osemdesetih in na začetku devetdesetih nastala zbirka terenskih posnetkov kosovskih Romov izpod mikrofona Svaniborja Pettana, ki se je zadeve lotil metodično. In zvočni dokument sedaj uspešno pregnanega, po sili razmer poliglotskega in iz čistega užitka vplive drugih narodnosti privzemajočega ljudstva uvrstil v štiri razdelke, ki se posvečajo glasbilom, internemu repertoarju, vplivom in ustvarjalnosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
6. 8. 2001 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Prvenec Arhefona, zbirke, ki kani pod modrim vodstvom Društva za raziskovanje popularne glasbe in pod okriljem Nike v bogato amnezični deželi "osvežiti opešali zgodovinski spomin z izdajami arhivskih, terenskih in še neobjavljenih posnetkov." Menda iskrivo nanizanko - naslednji so na vrsti Srp - otvarja v poznih osemdesetih in na začetku devetdesetih nastala zbirka terenskih posnetkov kosovskih Romov izpod mikrofona Svaniborja Pettana, ki se je zadeve lotil metodično. In zvočni dokument sedaj uspešno pregnanega, po sili razmer poliglotskega in iz čistega užitka vplive drugih narodnosti privzemajočega ljudstva uvrstil v štiri razdelke, ki se posvečajo glasbilom, internemu repertoarju, vplivom in ustvarjalnosti.
Od hripavih žalostink, komornih in vzhodnjaško zamaknjenih glasov do dizalic za konjske dirke, z mastiko okajenih čag, kakršnih ne vidiš na bližnjih porokah ali odrih, šaljivih venčkov ponarodelih, iz indijskih filmov snetih viž, elektrificiranih simforokerskih epopej in prisrčnih sintetizatorskih obdelav Lambade. Škoda, da je sistematičnost, ki je imela za posledico tudi boleče reze med zvokom, nabritostjo in občutjem posameznih posnetkov, tokrat bolje služila sprotnemu listanju po sila informativni in z avtentičnimi fotografijami opremljeni spremljevalni knjižici kot ušesu. Pač delo bolj akademskega didžeja.
* * * *