• Borka

    5. 6. 2020  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Diplo: Diplo Presents Thomas Wesley Chapter 1: Snake Oil

    Ko sta Lil Nas X in Billy Ray Cyrus konec leta 2018 z nalezljivim križancem trapa in countryja zajahala vrhove pop lestvic po vsem svetu, smo se zavedeli, da sledi obdobje mučnega izžemanja prodajnega potenciala tega čudnega žrebca. In jasno, superproducent EDM-ovske pop štance Diplo je pravo ime za nalogo. A presenečenje! Diplo Presents ... ni to, za kar se predstavlja. Ni country na EDM-ovskih steroidih ali sterilni EDM, natlačen s country okraski, ampak navadna zbirka brezobličnih plastičnih pop štiklov z emocionalno nabitimi in navdihujočimi melodijami, ki zvenijo kot odpadni material na lestvice letečih projektov. Seveda z dodatkom raznih country vokalistov in kakšno vižo orglic ali godal tu in tam. Samoironija? Več

  • Jaša Bužinel

    5. 6. 2020  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Deerhoof: Future Teenage Cave Artists

    Odštekani sanfranciški eksperimentalni art rockerji se vračajo s petnajstim, toda prvim konceptualno zasnovanim albumom. Ideja distopičnega sveta bližnje prihodnosti, v katerem ljudje zapustijo domove za pobeg v naravo, kjer se nato borijo za preživetje in kjer najstniki na novo odkrivajo pomen umetniškega ustvarjanja, ni ravno sveža, je pa aktualna. Besedila in vokalna interpretacija frontmanke Satomi Matsuzaki so kot vselej igriva in podkrepljena s prefinjenim smislom za humor. Instrumentali pa ostajajo značilno dinamični, spretno uravnoteženi med zvočnimi abstrakcijami in prikupnimi harmonijami, ki hitro zlezejo pod kožo. Vendar smo pri Deerhoofu po 26 letih vsega tega že precej navajeni. Več

  • Borka

    5. 6. 2020  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Freddie Gibbs and The Alchemist: Alfredo

    Spet so se križale poti enega najbolj uličarskih med širši javnosti znanimi emsiji ameriškega podzemlja in enega najbolj hiperaktivnih in konsistentnih producentov zadnjega časa. Freddie Gibbs in Alchemist strežeta z minialbumom ležernega toka in poletno gangsterskega razpoloženja, skratka z muziko, ki pritiče kruzanju po morju z manjšo jahto. Alfredo je nezahteven niz posnetkov, pri katerih oba protagonista brez posebnega napora ali vneme delata, kar pač obvladata – z zankastim minimalizmom Alovih podlag, ki so sestavljene izključno iz semplov, in Gibbsovim tekočim bahaštvom, ki se obvezno, a redko zaplete v metriko, ki ji ni kos. Mimobežni projekt preprostosti visoke stopnje učinkovitosti. Več

  • Jaša Bužinel

    5. 6. 2020  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Lady Gaga: Chromatica

    Lady Gaga sodi v panteon pop div 21. stoletja. V njeni pompozni prezenci, emancipatornih besedilih, ki spodbujajo ljubezen in drugačnost, ter energičnem plesnem popu, ki človeku vliva samozavest, se je prepoznal marsikateri poslušalec. V zadnjem obdobju je ameriška pevka in igralka krenila v drugo smer. Leta 2016 je izšel intimni kantrijevski album Joanne, z Bradleyjem Cooperjem pa je posnela uspešno, čeravno klišejsko romantično glasbeno dramo Zvezda je rojena in zanjo soustvarila glasbo. Več

  • Borka

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Future: High Off Life

    Future, prvo ime postguccimanovskega trapovskega pohoda po najvišjih vrhovih popa, streže z »nemogoče prešteti, katero« ploščo. Čeprav sta Mane in Future sodobnika, kar je sejal prvi, zdaj drugi žanje. In letina je bogata. High Off Life je še ena bolj zbirka kot pravi album značilno čvrste produkcije počasnih obratov in neštetih trpkih melodij. Future nikoli ne kriči, ampak prede. Prede bridko, saj življenje na vrhu ni nič lažje kot na dnu, le udobnejše je. Čeprav je trdil drugače, na novem albumu ponovno stavi na popolnoma isto formulo, s katero je v zadnjih petih letih postavil standard radijske uspešnice, nekje vmes pa je zvodenela vsa draž. Projekt, ki ne izstopa v ničemer, a s katerim Future ne pop-ušča – ne zapušča prestola popa. Več

  • Jaša Bužinel

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Kaitlyn Aurelia Smith: The Mosaic of Transformation

    Ameriška elektronska skladateljica spada v tradicijo pionirk, ki so bistveno vplivale na razvoj analogne zvočne sinteze, kot so Daphne Oram, Delia Derbyshire, Laurie Spiegel in Suzanne Ciani. Na osmem albumu, zasnovanem okoli gnetljivih zvokov sinta Buchla Music Easel, večplastnih godalnih aranžmajev in lebdečih vokalov, streže z devetimi blagozvočnimi skladbami na meji new age ambienta in sodobne komponirane glasbe, ustvarjajoč penečo zvočno kopel. Arhitektura njene jogijske orkestralne glasbe, brbotajoči, izčiščeni, sijoči zven spomni na lom svetlobe v kristalih ledu. Mozaik pretvorbe je posvetilo skrivnostnemu razmerju med človeškim telesom in električnimi pulzi, ki potujejo po njem. Več

  • Gregor Kocijančič

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Perfume Genius: Set My Heart on Fire Immediately

    Od Mika Hadreasa, ki ustvarja pod imenom Perfume Genius, je bilo po štirih izrazito raznovrstnih ploščah mogoče pričakovati, da bo tudi z novo izdajo preobrazil slog. In tako je res storil na svoji najbolj dodelani plošči doslej, na kateri pretanjeno združi oprijemljivejši, intimno kantavtorski slog svojih zgodnjih izdaj in drzne, abstraktnejše prijeme, ki so zaznamovali njegova novejša dela. Rezultat je osupljiv: že pri goli zasnovi novih skladb je dojel, da te potrebujejo velikopotezno obravnavo. Angažiral je nekatere izmed najviše profiliranih session glasbenikov, ki sicer sodelujejo z največjimi imeni v popu, to pa je privedlo do bogatih aranžmajev, ki njegovemu prefinjenemu songwritingu resnično laskajo. Več

  • Borka

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Oholo!: Mnogobolje

    Nekaj je nespregledljivo in nesporno: nekje na obronkih blede resničnosti slovenske glasbene scene živijo domače improvizatorske in prostojazzovske dejavnosti, ki so področje izjemno heterogene in bogate preteklosti, pa tudi živahne sedanjosti. Naštejmo le nekaj nosilnih stebrov tega početja, torej institucij, ki že dolgo – pa še zmeraj – skrbijo za redno dostavo hrupa: klub Gromka, festivala Jazz Cerkno in Jazz festival Ljubljana ter Zavod Sploh. Zadnji je precej dejaven pri uprizarjanju robnih glasbenih praks, od časa do časa pa postreže tudi s kakšnim založniškim zamahom. Najnovejši je delo nekakšne »all-star« zasedbe omenjenega skupka glasbenih praks, ki jo sestavljajo Jure Boršič, Marko Jenič, Andrej Boštjančič Ruda, Jošt Drašler, Tomaž Grom, Vid Drašler in založniško morda najzanimivejši protagonist tega miljeja zadnjih let Andrej Fon. Tehnološka slogovna posebnost je nedvomno raba dveh saksofonov in kontrabasov. Več

  • Gregor Kocijančič

    22. 5. 2020  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Little Simz: Drop 6 EP

    Čislana raperka Little Simz, ki je lani spomladi iz londonskega podzemlja v svetovno glasbeno krajino prodrla z eno od najboljših hiphop plošč leta, je karanteno izkoristila za ustvarjalno hiperproduktivnost: ko se je morala umakniti v samoizolacijo, ki jo je preživljala v samoti, je začela snemati malo ploščo, in preden se je svet spet začel vrteti, jo je že izdala. Izdelek je izrazito surov in neizpiljen ter v instrumentalni razsežnosti nekoliko nedodelan, saj se je avtorica osredotočila predvsem na pesniško plat, tu pa se ponovno izkaže. Čeprav Drop 6 EP lanski studijski mojstrovini ne seže niti do kolen, je suveren dokaz, da lahko od mlade emsijke v bližnji prihodnosti pričakujemo še veliko. Več

  • Jaša Bužinel

    22. 5. 2020  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Jegulja: Exit Sandman

    Domači stoner/sludge metal trojec, ki ga sestavljajo člani zasedb Carnaval, Uroš in Lene kosti, na odlični drugi plošči dokazuje, da se v njegovi pesmarici mastnih in sočnih riffov skriva še marsikateri adut. Exit Sandman, hudomušen poklon Metallicinemu kultnemu komadu, ponuja sedem epskih instrumentalnih skladb, posejanih s trenutki medzvezdne stonerske distorzije, hipnotičnih postmetalskih odzvenov in razgibanega bobnanja. Prežemajo jih domiselni in zahtevni ter obenem igrivi kitarski prijemi. V naslovih skladb Self-Destructive Satan (SDS), Evil Tongue ali Retarded Nation pa najdemo pikre namige na domači politični prostor. Navdihujoče poslušanje za fene bendov, kot so Pelican, Sleep, Elder in drugi častilci Svetega Riffa. Več

  • Borka

    22. 5. 2020  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Moses Sumney: græ

    Ameriški trubadur Moses Sumney je pred tremi leti s prvencem prepričljivega alter soula Aromanticism markiral nišo na glasbenem zemljevidu, a se tam ni zagozdil. Več

  • Jaša Bužinel

    22. 5. 2020  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Charlie XCX: How I’m Feeling Now

    V samo nekaj letih se je britanska pevka iz ene bolj nekarizmatičnih izvajalk sredinskega popa (spomnite se samo hita Boom Clap) prelevila v eno od izvirnejših in bolj svojeglavih ustvarjalk popa 21. stoletja. Njena osebnost virtualne pop ikone, ki v svoji podobi združuje blišč zvezdnic devetdesetih let in slutnjo robotskih pop div prihodnosti, se je udejanjila predvsem s sodelovanjem z raziskovalno naravnanimi producenti, kot so Sophie, A. G. Cook in drugi sodelavci avantgardne založbe PC Music, znane po eksperimentalnem »čigumi« popu. Več

  • Gregor Kocijančič

    15. 5. 2020  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    The Soft Pink Truth: Shall We Go On Sinning So That Grace May Increase?

    Drew Daniel je polovica kultnega dvojca Matmos, ki že četrt stoletja navdušuje s konceptualnimi ploščami, na katerih posnetke organskih zvokov preobraža v sintetične simfonije. Najnovejši izdelek Danielovega solističnega projekta je v primerjavi z deli Matmosa v redkih trenutkih bolj prijazen do mirnodušnega plesišča, večinoma pa ekstremnega chillanja: krmari med spokojnim mikro-housom in melanholično ambientalno elektroniko, njegova izvedba pa se ne podreja omejitvam konceptualnega nabora »inštrumentov«, temveč za ustvarjanje meditativnega vzdušja uporabi široko zvočno paleto, od ritem mašin prek klavirja in synthov do domiselne manipulacije angelskih glasov svojih glasbenih pajdašic. Več

  • Borka

    15. 5. 2020  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Ghostpoet: I Grow Tired But Dare Not Fall Asleep

    Ghostpoet je z značilno ravninskim kombiniranjem petja in govorjene besede hitro izdolbel svojo nišo na britanski sceni »alternativnega popa«. Njegov peti album prihaja po velikem rezu, ko je vrvež rojstne metropole zamenjal za tišino malega mesteca, kjer je odprl barček in radijsko postajo. A muzika ni zato nič manj temna ali črnogleda. Ploščo I Grow Tired ... je v celoti sproduciral sam, na njej pa žveči teme vzpona nove desnice, imigracijske politike, depresije, površinskosti medmrežnega življenja ... Zmernejši deli močno odzvanjajo čas, ko je bristolska sivina triphopa zavila proti živi inštrumentaciji, tisti udarnejši pa na las spominjajo na Ghostpoetov zadnji projekt. Brez sprememb in vlivanja lažnih upov. Več

  • Jaša Bužinel

    15. 5. 2020  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Ana Kravanja & Samo Kutin: Trosi kumulusa

    Vsestranska multiinštrumentalista in improvizatorja, člana mednarodno odmevnega trojca Širom, sta dva izmed bolj pristnih slovenskih glasbenikov. V zadnjih letih sta izpilila nezamenljiv avtorski izraz, ki ne sodi v nobeno tradicijo ali trend. Neulovljivost njunega hipnotičnega zvena prav toliko izvira iz slovenske folklore kot iz burne domišljije ter poznavanja globalnih praks. Na prvencu pod lastnimi imeni sta nabor glasbil omejila na godala, zvončke, preparirane inštrumente à la hurdy gurdy, »petje« živali ter glas kot posebej fleksibilno zvočilo. Rezultat je dokument enkratne glasbene spontanosti, ki uročenega poslušalca vodi na sanjsko pot po meglenih ravnicah njunih namišljenih zvočnih krajin. Več

  • Gregor Kocijančič

    15. 5. 2020  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Drake: Dark Lane Demo Tapes

    Superzvezdnik Drake, med poznavalci znan tudi kot Champagne Papi, je verjetno največje ime komercialnega hiphopa na obličju Zemlje. Ima tolikšno bazo fanatičnih fenov, da bo vsaka njegova nova izdaja – ne glede na to, kako postano zveni – postala vesoljna uspešnica. Tako je tudi denimo s komadom Tootsie Slide – trenutnim svetovnim hitom številka ena in glavnim singlom mikstejpa Dark Lane Demo Tapes –, ki je pravzaprav preračunljiv marketinški podvig osvojitve občinstva na družabni platformi TikTok. Singel ni zgolj spevna, preprosta, hitro zapomnljiva in nekoliko otročja pesem, temveč predvsem navodilo za koreografijo – posneto v Drakovi luksuzni samoizolaciji –, ki jo horde mladih posnemajo, videoposnetke svojih nastopov pa nalagajo na TikTok: Tootsie Slide je Macarena enaindvajsetega stoletja. Preračunljivost pa ne zaznamuje zgolj plesne TikTok izštevanke, temveč ves izdelek: ne zgolj njegove izvedbe, temveč že samo zasnovo. Več

  • Borka

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Dean Blunt: Roaches 2012–2019

    Nočni jadralec po ulicah Londona, zvijalec popevkarskega popa in tudi britanskih klubskih odmevov ter lucidni samotar, ki nikoli ni igral predvidljive igre glasbenega piarovstva in je raje postregel s kakšnim gegom, je izdal retrospektivno nanizanko kratkih zamisli, skic oziroma demoposnetkov. Roaches so Bluntovi ogorki preteklosti, nastavki, »kaj bi lahko bilo«, skozi katere ponovno preverimo njegovo mojstrstvo grajenja čudaških, a vabljivih razpoloženj. Znova je tudi nemogoče spregledati izjemno senzibilnost za semplanje popa z redko veščino pregnetenja znanega in ničkolikokrat slišanega v nekaj značilno svojega. Fragmenti slabega desetletja delovanja »črnega narcisa«, ki prepričljivost gradijo prav na nedokončanosti. Več

  • Jaša Bužinel

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Quelle Chris & Chris Keys: Innocent Country 2

    Detroitski raper, ki je lani obiskal Ljubljano, nadaljuje niz sijajnih izdaj. Drugo poglavje sodelovanja s producentom Chrisom Keysom preveva zasanjano, ponekod bluesovsko razpoloženje, zaobjeto v blagozvočnih soulovskih podlagah v duhu someščanov iz zasedbe Slum Village in maestra Madliba. Quellejeva artikulacija je pomirjujoča in hipnotična, njegovi poetični verzi o vztrajnosti v teh razburkanih časih so kot vselej asociativni in abstraktni. Filmska uvertura, melodramatični vložki in platnica albuma pa v spomin prikličejo bizarne prizore iz meta nanizanke Invitation to Love iz kultne serije Twin Peaks. Prisrčni kontemplativni beati in eksistencialne rime za fene angažiranega hiphopa, novega soula in intimnega popa. Več

  • Gregor Kocijančič

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Car Seat Headrest: Making a Door Less Open

    Making a Door Less Open je prvi očitni spodrsljaj v bogati diskografiji Willa Toleda – samorastniške zvezde neodvisne indie rock scene –, ki s spremljevalno zasedbo ustvarja pod imenom Car Seat Headrest. Njegovo dvanajsto ploščo zaznamujejo očitna prizadevanja za preboj v mainstream, a že po nekaj skladbah postane jasno, da mu nova, produkcijsko izčiščena, rahlo elektronska slogovna smer ni pisana na kožo. Pravzaprav se zdi, da bo kvečjemu razočarala zvesto občinstvo, ki ga spremlja predvsem zaradi njegovih lo-fi, hrupnih, DIY mojstrovin. Slogovni zasuk spremlja tudi ponesrečena preobrazba vizualne podobe: ustvaril je alter ego, imenovan Trait, ki obraz skriva pod plinsko masko. Kako prikladno, da je plošča izšla ravno v času pandemije. Več

  • Borka

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Fiona Apple: Fetch the Bolt Cutters

    Novi album Fione Apple bi bilo treba obravnavati, tudi če Fiona Apple ne bi bila Fiona Apple. Gre za prvo ploščo v zadnjem desetletju, ki je pri glasbenokritiškem velikanu Pitchforku dobila čisto desetko, hkrati je tudi najvišje ocenjeni album vseh časov na spletnem agregatorju glasbenih recenzij Metacritic. Od kod tako navdušenje? Več

  • Jaša Bužinel

    30. 4. 2020  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Terranigma: HydroZone EP

    Zapuščina kultnega elektro dvojca Drexciya – njegov prepoznavni zvočni svet, ki izvira iz dodelane afrofuturistične mitologije – živi naprej v glasbi marsikaterega ustvarjalca. Mednje spada tudi Črt Trkman, dolgoletni sopotnik ljubljanske scene, didžej, producent in tonski tehnik kluba K4, ki ustvarja pod imenom Terranigma. Kljub očitnim estetskim vzorom, ki odmevajo v vodnih referencah iz naslova, je njegova druga izdaja imeniten primer aktualne hibridne tehno estetike na mejah detroitskega elektra in britanskega jungla, bassa ter breakbeata. Terranigma poslušalca neizprosno bombardira z vratolomnimi ritmi in sesekljanimi brejki, prepredenimi z bodičastimi sintovskimi linijami ter kiborškimi vokali, vmes izstreli nekaj konkretnih elektro rafalov in nas nazadnje odene v pajčolan nostalgičnih zvokov. Več

  • Borka

    30. 4. 2020  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Tom Misch & Yussef Dayes: What Kinda Music

    Tom Misch in Yussef Dayes predstavljata dva, ne nujno nasprotna pola britanske novojazzovske krajine. Prvi je pevec, izrazito in zavestno zagozden v popu, novodobni kruner oziroma prvak schmaltzcora, kot se temu reče po pojavu Jamieja Culluma. Drugi je vnet bobnar, ki ga najbolje poznamo po projektu Yussef Kamaal. Skupaj ustvarjata pomirjevalen ali sproščujoč soul jazz, primeren za »pisarniške plejliste«, ob katerih lahko nemoteno delamo. A pazite, What Kinda Music ni klasični vokalni smooth jazz projekt, saj je ogromno posnetkov instrumentalnih, Misch pa vsaj toliko kot glasilke razgibava tudi prste: je muzicist in producent. Skupek, ki zaradi formulaičnosti hitro zbudi občutek monotonije. Več

  • Gregor Kocijančič

    30. 4. 2020  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Christian Kroupa: A Little Flower EP

    Kristjan Kroupa, eden naših najprepoznavnejših producentov v svetovnem klubskem podzemlju, se z novo izdajo vrača k ustvarjanju pod lastnim imenom: zadnjih nekaj plošč je izdal pod psevdonimom Alleged Witches, s katerim je predstavljal temačen tehno, opremljen s plemenskimi tolkali. A Little Flower je diametralno nasprotje mračnemu razpoloženju, ki je zaznamovalo zadnjih nekaj let Kroupovega ustvarjanja: plošča je polna radosti, bleščečih synthov, je pa tudi precej nostalgična, saj se spogleduje z diskoidno estetiko in balearic housom. A v obeh projektih prepoznamo očitne vzporednice: razmeroma izčiščeno in večplastno produkcijo ter to, da Kroupa veliko pozornosti posveti mikropodrobnostim. Več

  • Jaša Bužinel

    30. 4. 2020  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Dua Lipa: Future Nostalgia

    Mlada britanska pevka kosovskih korenin je v zadnjih letih postala eno bolj vročih imen pop mašinerije. Singel New Rules, s katerim se je prebila v zavest javnosti, ima danes na YouTubu več kot dve milijardi klikov, spevni refren uspešnice One Kiss s Calvinom Harrisom pa se je zasidral v ušesih vseh, ki ste leta 2018 vključili radio. Vmes je nanizala še nekaj hitov, redno pristajala na seznamih najpogosteje predvajanih glasbenic, prejela številne nagrade in postala konkurentka pop ikonam z druge strani luže. Več

  • Gregor Kocijančič

    24. 4. 2020  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Empress Of: I’m Your Empress Of

    Čeprav je tretja plošča ameriške pevke honduraških korenin večinoma narejena po načelu DIY (naredi-sam), zveni kot visokokategorni pop, za katerim stoji vojska producentov. I’m Your Empress Of je zasanjana in intimna, hkrati pa pompozna in do množic prijazna zbirka pretanjenih pop hitičev, a tudi v najbolj komercialno zvenečih refrenih se kaže izrazita songwriterska iskrenost. Strto srce je bilo za pevko tolikšen navdih, da je glasbo za ploščo napisala, posnela in sproducirala v zgolj dveh mesecih premora med turnejami. To vsekakor pripomore k jedrnati konsistenci celotnega izdelka, a ta je dvorezen meč, saj skladbe, ki se gladko prelivajo druga v drugo, proti koncu plošče začnejo zveneti nekoliko enolično. Več

  • Borka

    24. 4. 2020  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Shabazz Palaces: The Don of Diamond Dreams

    Znotraj novih praks in trendov, odgovornih za disciplino stalnega prevpraševanja, kako daleč v vesolje lahko letijo tehnike, ki izhajajo iz hiphopa, je v zadnjem desetletju dvojec Shabazz Palaces med najkonsistentnejšimi, najprepričljivejšimi in najdaljnosežnejšimi. Njegov peti album je ponovno nočna muzika kozmičnih popotovanj v synthovskih plovilih na pogon čezmernega namakanja z efekti in enakomernih ter preciznih abstrakcij vokalista Ishmaela Butlerja. The Don of Diamond Dreams je prav tako spet skupek črne muzike od jazza in duba do hiphopa in r & b-ja na edinstvenem vozlišču znanstvene fantastike, (afro)misticizma in ulične brihtnosti. Tokrat s kakšnim pop trikom in kakšno saksofonsko solažo odveč. Več

  • Gregor Kocijančič

    24. 4. 2020  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Yaeji: What We Drew 

    Yaeji, korejsko Američanko, ki živi in ustvarja v New Yorku, je Guardian okronal za »kraljico introvertirane klubske glasbe«. Prvi dolgometražni mikstejp What We Drew, njena prva izdaja za založbo velikanko, ta kraljevi naziv več kot upraviči. V nekonvencionalnih aranžmajih krmari med nalomljenimi house bangerji in mnogoterimi odvodi rahlo futuristične bass glasbe, ki v njeni edinstveni izvedbi odlično delujejo na polnem plesišču ali med chillanjem v dnevni sobi. Naj gre za bass, (deep) house, breakbeat, hiphop ali celo jungle, Yaejino glasbo zaznamuje močen, takoj prepoznaven avtorski pečat, daje ji ga predvsem njen spokojni vokal. Včasih poje v angleščini, včasih v korejščini, a glas je vedno domiselno iznakažen s široko paleto efektov. Več

  • Goran Kompoš

    24. 4. 2020  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    EOB: Earth

    Čeprav je Rolling Stone Eda O’Briena pred nekaj leti razglasil za devetinpetdesetega najboljšega kitarista v zgodovini, je vseh petintrideset let glasbenega delovanja preživel v senci kolegov iz zasedbe Radiohead. Vloga »podpornega« kitarista, odgovornega predvsem za zanke in teksture, mu je bila vsa ta leta pisana na kožo. So pa v njem, kot se za člana ene najbolj cenjenih rockovskih zasedb zadnjih treh desetletij pravzaprav spodobi, vrele tudi večje ambicije. Pisanja avtorskih skladb se je lotil že leta 1997, v času, ko je Radiohead s prelomno ploščo OK Computer prodrl na mednarodno prizorišče, toda za kaj več mu je takrat zmanjkalo samozavesti. Sledilo je zasedbino najdejavnejše obdobje, zato je O’Brien solistične ambicije zamrznil vse do začetka prejšnjega desetletja, ko so začeli nastajati osnutki plošče Earth. S to je – za Thomom Yorkom, Jonnyjem Greenwoodom in bobnarjem Philipom Selwayem – zdaj postal četrti radioheadovec s solistično ploščo. Več

  • Goran Kompoš

    17. 4. 2020  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Sun Araw: Rock Sutra

    Ameriški (dub) eksperimentator Cameron Stallones je v preteklosti sodeloval s številnimi uglednimi glasbeniki, toda pod psevdonimom Sun Araw je do zdaj snemal kot solist. Za novo, približno dvajseto ploščo pa je sestavil bend in po zlatem impro pravilu »poslušaj in se odzovi« posnel skupinsko seanso. Ta v štirih daljših komadih razvije povsem svoj jezik, enkrat bliže dediščini jamajškega duba in reggaeja, drugič zahodnoafriškemu funku in popu, tretjič rockovski psihedeliji, ves čas pa zvedavo artikuliran skozi zvočno ekscentričnost, humor in igrivost. Verjetno najbolj nenavadna in hkrati očarljiva indie plošča, ki jo boste slišali letos. Več

  • Borka

    17. 4. 2020  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Thundercat: It Is What It Is

    Tisti basist, ki je hudo prispeval h končni podobi komercialno prelomnega albuma Kendricka Lamarja in sklenil ključno dolgoletno zavezništvo s producentom Flying Lotusom, streže že s četrto ploščo, ki jo je tako rekoč nemogoče ločiti od tretje. It Is What It Is je ponovno nežno baladna, popevkarska doza sladkega jazza in novega soula, z eno novostjo: da prepoznavno blesavost Thundercatovih besedil za trenutek preseka otožnost poklona pokojnemu prijatelju Macu Millerju. Ponovno je na delu testiranje, koliko je mogoče razredčiti mastnost mojstrsko razdelanih funkovskih gruvov basovskih linij ali kako daleč v polje osladnosti lahko odpelješ basovske nastavke, ki se jih sicer ne bi branili kakšni Primusi. Medlo obvladanje forme. Več