Nada Vodušek

25. 4. 2014  |  Mladina 17  |  Družba

Oblikovalski studio Asobi

Gradnja prepoznavnosti blagovne znamke je tek na dolge proge

Oblikovalec Gorazd Malačič in kreativni direktor Asobija Janez Mesarič

Oblikovalec Gorazd Malačič in kreativni direktor Asobija Janez Mesarič
© Uroš Abram

Oblikovalski studio Asobi je skupina kreativcev, ki je skupno pot začela leta 1999. Študijski kolegi so studio ustanovili takoj po končani Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, svoje znanje pa so usmerili v produktno, industrijsko oblikovanje in v svetovanje podjetjem pri zasnovi in oblikovanju blagovnih znamk.

Dva od njihovih prvih projektov sta bila oblikovanje sanitarnih armatur za takratno podjetje Unitas iz Ljubljane in obsežno sodelovanje s podjetjem Elan Snowboards, ki je združevalo industrijsko oblikovanje, produktno grafiko ter vizualne in interaktivne komunikacije. Do danes je z njihovimi oblikovalskimi rešitvami zaznamovanih že več kot sto projektov na različnih poljih industrijskega oblikovanja, od pohištva, svetil, kozarcev, daril, izdelkov za športne dejavnosti, sanitarne tehnike do medicinskih pripomočkov in grafičnih podob za različna domača in tuja podjetja in njihove izdelke.

Svetilo Carbon

Svetilo Carbon

Zanimajo jih novi materiali, nove tehnologije in novi načini uporabe že obstoječih. In zanima jih svet. Leta 2005 so v Londonu javnosti prvič predstavili svojo zofo Isle Longue, zapeljivo udoben urbani počivalni otok iz karbonskih vlaken, ki je pritegnil pozornost obiskovalcev in medijev. Naslednje leto je atraktivna zofa obiskala še pohištvene sejme v Kölnu, Milanu in New Yorku in se uspešno zarisala na svetovnem oblikovalskem zemljevidu, objavljena je bila v številnih uglednih oblikovalskih revijah po svetu. Oblikovalec Gorazd Malačič pravi, da je šlo sprva predvsem za eksperiment: »Naročniki tedanjih projektov so bila slovenska podjetja, ki številnih izdelanih oblikovalskih rešitev ali niso razumela ali pa jih zaradi tehnološke podhranjenosti sploh niso zmogla izdelati. Zaradi omenjenih omejitev se je prostor za kreativno izražanje skrčil, kar oblikovalca frustrira. Že nekaj let prej smo začeli intenzivno obiskovati nekatere večje sejme v tujini. Najprej zato, da smo bili v koraku s časom in razvojem v panogah, ki so nas zanimale in iz katerih so izhajali tudi naši naročniki, kmalu zatem pa tudi zato, da bi poiskali nove naročnike.«

Zofa Quad

Zofa Quad

Isle Longue že dolgo ni več le eksperiment, postala je družina treh generacij zof – velike, majhne in najmanjše, ki se odlično podajo v notranji ali zunanji ambient. Zamisel o lastni znamki se je zdela logično nadaljevanje in nastal je Tokio, kolekcija pohištva in svetil. Javnosti je bila prvič predstavljena leta 2011 v Berlinu, od tam je pot nadaljevala po svetovnih prestolnicah dizajna. Modularna svetila iz lahkih karbonskih vlaken so zasnovana na najsodobnejši LED-tehnologiji, ki z različnimi kombinacijami žarnic omogoča optimalno osvetlitev. Razvili so jih v sodelovanju s podjetjem Intra Lightning in kolekcija je predlani na Mesecu oblikovanja prejela nagrado za oblikovanje leta. Iz lahkega razširjenega polipropilena, sodobnega materiala, ki ga je mogoče v celoti reciklirati, so izdelani stoli Ming in modularni stol Ljubljana Chair. Zofa Quad je manjši počivalnik, samostojna enota, ki jo je mogoče tudi pomnožiti in sestaviti v večje počivalne enote. Lesena osnova je oblazinjena s poliuretansko peno in oblečena v volneno tkanino.

Stol Ljubljana

Stol Ljubljana

Znamko Tokio skupaj gradita Gorazd Malačič in kreativni direktor Asobija Janez Mesarič. Zdaj razvijajo dva nova izdelka, ki ju bodo kmalu predstavili. »Do pojava Tokia smo bili vedno v vlogi svetovalca. Naše ideje so izpeljali drugi. Z razvojem svoje blagovne znamke smo sami svoj naročnik, kar je izjemen izziv. Imamo veliko večji nadzor nad svojim delom ter idejami, tudi zadovoljstvo pri uspehu je zato veliko večje,« pravi Malačič, ki je leta 2006 prejel nagrado International Young Design Entrepreneur, in nadaljuje: »Pohištvo in svetila sta področji, kjer je v izdelkih veliko dizajna. Žal v Sloveniji tovrstne industrije skoraj ni več. Prav tako me ne zanima več, da bi prodal svoj design kateri izmed znanih blagovnih znamk, čeprav s stališča prepoznavnosti to sploh ne bi bilo slabo. Oblikovanje lastne platforme za lansiranje svojih idej omogoča največjo svobodo, čeravno pomeni konstantno trdo delo. V Asobiju imamo dolgoletne izkušnje z razvojem novih izdelkov z različnih področij, izkušnje z organiziranjem proizvodnje doma in na tujem ter izkušnje s trženjem blagovnih znamk. Torej je bil korak precej smiseln. Gradnja prepoznavnosti blagovne znamke je tek na dolge proge; zato smo s tem, kar smo v dveh letih dosegli s Tokiem, zadovoljni. Vedeli smo, da uspeh ne bo prišel čez noč. Najmanj tri leta nenehnega pojavljanja na ključnih sejmih so potrebna, da se vzpostavi zaupanje potencialnih naročnikov in da navdušenje nad izdelki preide v večja naročila. Ker pa so izdelki Tokio namenjeni predvsem trgu za opremo objektov, je ta cikel še daljši.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.