Denis Vičič

21. 10. 2014  |  Politika

Violeta Bulc bo komisarka

Slovenska kandidatka za evropsko komisarko je člane odbora evropskega parlamenta za promet in turizem prepričala, da je primerna za vodenje prometnega resorja. "Bulc je skozi. Odbor za promet ji je dal zeleno luč," je tvitnil koordinator Evropske ljudske stranke v pristojnem odboru. Poslanci so na ponedeljkovem zaslišanju sicer poudarili, da jim je žal, da se je predsednik evropske komisije Jean-Claude Juncker zaradi zavrnitve Alenke Bratušek odločil, da na njeno mesto postavi Slovaka Maroša Šefčoviča, ki ga je odbor za promet zaradi njegove strokovnosti že soglasno podprl. A izbranka slovenskega premierja jih očitno ni razočarala. Več>>

Bulc je v uvodnem nagovoru "pihnila na dušo" poslancev. Dejala je, da ve, da je odbor v preteklem mandatu glasoval za potrojitev sredstev za investicije v infrastrukturo na 25 milijard evrov, in da meni, da je promet "hrbtenica našega življenja, prometna omrežja pa predstavljajo osrčje oskrbovalne verige in omogočajo prosti pretok oseb in dobrin". Napovedala je, da se bo s predstavniki odbora tudi veliko pogovarjala o mogočih rešitvah, da bi le našli najprimernejše.

"V prometu večinoma vidimo problem, je pa to tudi področje priložnosti za rast in nova delovna mesta," je nadaljevala. Zato bo vse deležnike pozvala, naj sodelujejo pri izboljševanju in inovacijah v prometu, da bi tako pravočasno prepoznali priložnosti in bi s pomočjo vlaganj ne izgubili na konkurenčnosti. "Pomanjkljiva vlaganja v infrastrukturo imajo lahko hude posledice. In v EU so javna vlaganja upadala od poznih 70. let naprej," je še dejala Cerarjeva izbranka. "Enotni trg je eden največjih dosežkov EU za podjetniški sektor. Odstraniti moramo vse tehnične in pravne ovire, da bi prometne storitve delovale povsod po EU, ne glede na meje. Projekt TEN-T je eden najpomembnejših projektov, ki si jih je EU zadala."

"Ključni pri vsem so ljudje – zavedati se moramo vseh vplivov prometa na vse vidike življenja. Vse kar počnemo, bi morali početi za to, da naša življenja izboljšamo," smo še slišali v uvodnem nagovoru.

Kandidatka je sicer v tehnične, politične odgovore, ki jih je dajala poslancem, vešče vključevala svoja življenjska doživetja, ki so jih omogočile prav prometne povezave: "Rada letim in nikoli ne bi zbrala toliko izkušenj, če se ne bi vkrcala na letalo in odpotovala na otok Barra. Na ta otok lahko pripotuješ samo v času oseke. To je bila najbolj neverjetna izkušnja, kar sem jo imela. Lokalna infrastruktura mora biti samozadostna, saj bi sicer morali zagotavljati subvencije. Rada bi poiskala nove podjetniške modele in upam, da bomo na tak način lahko obdržali manjša, lokalna letališča, ki so zelo pomembna za okolja, v katerih delujejo," je odgovorila na vprašanje, kakšno stališče ima do manjših letališč. Ob tem je kot pomembno za regijo izpostavila sicer zelo majhno Letališče Portorož.

Poznavanje prometnih iniciativ na ravni EU je ponazorila tudi z zgledom iz Ljubljane, ki je "prek projekta Civitas uvedla pet hibridnih avtobusov, 20 pa jih vozi na metan".

Tako kot Alenka Bratušek pred njo je bila tudi Bulc nekajkrat nekonkretna. Na vprašanje italijanskega evroposlanca o tem, ali bi bila pripravljena ponovno pregledati in ustaviti že odobrene velike projekte, ki bodo, kot je dejal, poslabšali poplavno ogroženost določenih področji, je odgovorila, da so "poplave hude nesreče in tudi Slovenija je trpela zaradi poplav. To je izziv za celoten rečni sistem, saj voda pač vedno poišče svojo pot. To je resen izziv. Težko se zavežem, da bom storila več od tistega, kar je parlament že sprejel. Ne moremo pa se držati tistega, kar je bilo sprejeto pred leti, če so se razmere spremenile".

Tudi hrvaškemu evroposlancu, ki je poudaril, da ima promet dokazano negativen vpliv na zdravje ljudi, in jo vprašal, "kaj bi lahko storili več, da bi ta vpliv zmanjšali", ni obljubila ničesar, saj da je to pač izziv moderne družbe: "Nikoli ne storimo dovolj, razumemo pa, kaj se dogaja. Mislim, da nam bo pri rešitvah pomagala tehnologija – novi, tišji in manj potratni motorji, nova pogonska goriva. Ljudje, ki živijo ob prometnih povezavah, so žrtve moderne družbe.  Kako jim pomagati, je dobro vprašanje. Z njimi je treba sodelovati. Pomemben pa je predvsem ustrezen urbanizem in ustrezno načrtovanje transportnih poti. Na tak način se lahko ognemo težavam." To, da se ne dela, da nekaj ve, česar ne, je nato sicer pohvalil avstrijski evroposlanec.

"O vas že imam mnenje. Če gledate serijo X-factor, ko se pevci prvič srečajo z žirijo, ta po dvajsetih sekundah sprejme odločitev, ali pevci dobro pojejo ali ne. A tukaj je stvar precej drugačna. Kot podpredsednik odbora sem potreboval štiri mesece, da sem se seznanil s tem področjem. Prepričan sem, da boste vi kmalu 'znali peti' in da se boste naučili 'najljubše pesmi' tega odbora," ji je naklonjenost izrazil madžarski evroposlanec, kar kaže na to, da je Bulc z nastopom prepričala, čeprav ni bil popoln. Smeh je prevladal tudi ob koncu zaslišanja, ko si je Violeta Bulc "na glas" oddahnila: "Me veseli, da je konec, to moram reči."

"Baje ste slišali, da hodim po žerjavici," je nato nadaljevala zaključni nagovor, kot bi bila med starimi znanci. "Nekajkrat se mi je zdelo, da se bom tu opekla, a se nisem. No, vsaj zdi se mi, da ne. Morda boste vi ocenili drugače. ... V teh štirih dneh sem postala res navdušena nad tem področjem, vidim veliko priložnosti za korake naprej. Vidim ključno vlogo prometa v sodobni Evropi. To je pomembno področje za to, da bodo podjetja lahko cvetela. Ko se ustavi promet, se ustavi vse. Potrebujemo transport, ki je varen, trajnosten, povezan ... In zato moramo dokončati graditev skupnega prometnega območja. Investirati in inovirati moramo. Sem družbeno ozaveščena oseba. Podpiram liberalizacijo, a prepričati se moramo, da vse, kar počnemo, koristi ljudem. Zato se zavezujem podati konkretne odgovore zahtevam po cenovno dostopnih storitvah, ki potekajo na varen in okolju prijazen način."

Violeta Bulc je torej po štirih dneh priprav vzljubila promet, evroposlanci pa njo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.