Staš Zgonik

 |  Mladina 48  |  Politika

Oglasna kapelica

Inovativni prijemi slovenske RKC

Poslanske skupine v državnem zboru morajo stike z lobisti prijaviti Komisiji za preprečevanje korupcije. Vse pri tem niso ravno vestne. Poslanska skupina SDS je denimo, čeprav je druga največja v državnem zboru, letos prijavila le štiri lobistične stike. Poslanska skupina Nove Slovenije jih je v istem času naznanila 91. Med obiskovalci, ki so jih sprejeli poslanci Nove Slovenije, so bili aprila tudi predstavniki Slovenske škofovske konference. Namen obiska: »Pobuda in seznanitev z idejo o postavitvi digitalnih kapelic.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Staš Zgonik

 |  Mladina 48  |  Politika

Poslanske skupine v državnem zboru morajo stike z lobisti prijaviti Komisiji za preprečevanje korupcije. Vse pri tem niso ravno vestne. Poslanska skupina SDS je denimo, čeprav je druga največja v državnem zboru, letos prijavila le štiri lobistične stike. Poslanska skupina Nove Slovenije jih je v istem času naznanila 91. Med obiskovalci, ki so jih sprejeli poslanci Nove Slovenije, so bili aprila tudi predstavniki Slovenske škofovske konference. Namen obiska: »Pobuda in seznanitev z idejo o postavitvi digitalnih kapelic.«

Za pojasnilo smo zaprosili tajnika Slovenske škofovske konference dr. Tadeja Strehovca. »Gre za idejo, da bi postavili digitalni displej za oglaševanje verskih vsebin. Tako kot je to v večjih mestih, kjer se oglašujejo komercialna obvestila.« Po njegovih besedah je šlo za zbiranje osnovnih informacij v zvezi z oglaševanjem. »Želeli smo pridobiti informacijo, po kateri zakonodaji bi se obravnavalo tovrstno oglaševanje verskih vsebin, in dobili odgovor, da gre v tem primeru za zakon o verski svobodi.« Z odgovorom so bili zadovoljni. »Ugotovili smo, da ni smiselno pripraviti kakršnihkoli predlogov za spremembo zakonodaje s področja oglaševanja, ker je zadeva že urejena po zakonu o verski svobodi.« Na vprašanje, zakaj so oglasni zaslon preimenovali v »digitalno kapelico«, Strehovec odgovarja, da je »kapela na splošno objekt, s katerih se oznanja versko sporočilo v prostoru«. Po zakonu o verski svobodi pa lahko verske skupnosti svobodno gradijo verske objekte.

Direktor urada za verske skupnosti dr. Gregor Lesjak je skeptičen. »Gotovo imajo verske skupnosti vso pravico do javnega izražanja veroizpovedi, ne vem pa, ali bi bilo tak zaslon mogoče šteti za verski objekt, ne glede na to, da ga imenujejo kapelica.« Z zamislijo ni bil seznanjen. »Čudno se mi zdi, da so s tem vprašanjem šli k poslancem. Smiselneje bi bilo, če bi prišli k nam.«

Pri Slovenski škofovski konferenci so sicer zamisel o ’digitalnih kapelicah’ vsaj začasno pospravili v predal. »V zvezi s tem se trenutno ne dogaja nič,« zatrjuje Tadej Strehovec.

Ni pa bila to edina letošnja lobistična odprava Slovenske škofovske konference. Na ministrstvu za finance so januarja letos prijavili sestanek, katerega namen je bil »vplivanje na odločitev v postopku priprave Zakona o davku na nepremičnine«, maja pa še sestanek z namenom »vplivanja na besedilo predloga Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin«.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.