Borut Mekina

19. 10. 2018  |  Mladina 42  |  Družba

Bo Ljubljana prepovedala molitve?

Molivci pred porodnišnico kršijo ustavo, pravijo v mestni občini 

Molilni zborček pred ljubljansko porodnišnico

Molilni zborček pred ljubljansko porodnišnico
© Borut Krajnc

Božji otroci so pred ljubljansko porodnišnico spet molili za nerojene otroke. Številna mesta so takšne manifestacije že prepovedala. Zadnji med njimi London, kjer so zaradi vsiljevanja propagandnega gradiva, zastraševanja žensk in celo vzklikov »morilke« pred eno od ginekoloških klinik uvedli »varno območje«, v katerem so prepovedana vsa sporočila, »ki povzročajo stres ali strah«. Pravkar v Veliki Britaniji poteka razprava o razširitvi takšnih območij na vso državo, po podatkih tamkajšnjega združenja ginekologov molitve potekajo pred 29 bolnišnicami. Podobno zakonodajo je poleti predlagala irska vlada.

Varna območja so zaradi vsiljivih »molivcev« že na začetku devetdesetih let vzpostavili v Kanadi in nekaterih zveznih državah ZDA. Avstralija je začela varna območja uveljavljati po letu 2013. V Melbournu je bila recimo lani ena od »protestnic« na podlagi takšne zakonodaje kaznovana s plačilom 5000 dolarjev kazni, ker je paru poskušala izročiti letake. Primer je sedaj pred avstralskim višjim sodiščem, kjer vlada zagovarja mnenje, da prepoved molitev proti splavu ne pomeni grožnje svobodi govora, saj »protestniki« ne sodelujejo v javni razpravi, ampak napadajo zakonite, zdravstvene odločitve žensk.

V Sloveniji, kjer molitve pred porodnišnico potekajo od leta 2016, uradno takšnega zakonskega predloga še ni vložil nihče, čeprav so številni, od nekaterih političnih strank, kot sta SD in Levica, do ministrstva za zdravje in ljubljanske mestne občine prepričani, da molivci kršijo pravice žensk.

Kot so pojasnili na ljubljanski občini, sta zanje zbiranje Božjih otrok in molitev neposredno pred ginekološko kliniko, kjer se opravljajo umetne prekinitve nosečnosti, moralno sporna, a posebnega dovoljenja za javno zbiranje molivci ne potrebujejo, saj ne uporabljajo dodatne opreme, kot je recimo stojnica. Božji otroci bi lahko poleg transparentov uporabljali celo megafone in manjše prenosne zvočnike, pa še vedno ne bi kršili pravil, saj naj bi bila pravica do mirnega javnega zbiranja zaradi izražanja mnenj močnejša od lastninske pravice, na občini navajajo mnenje notranjega ministrstva iz leta 2010.

Tudi iz mestnega redarstva odgovarjajo, da molivci s shodi ne kršijo zakona o varstvu javnega reda in miru, so pa na oddelku za zdravje in socialno varstvo prepričani, da je javno zbiranje Božjih otrok in opravljanje molitev neposredno pred ginekološko kliniko nedopustno, saj posega v pravice žensk, ki se odločijo za prekinitev nosečnosti. »Ženskam kršijo in omejujejo ne le pravico do svobodnega odločanja o rojstvu otrok, ampak tudi pravico do osebnega dostojanstva in varnosti ter pravico do varstva zasebnosti. Menimo, da se s tem na premeten/sprevržen način podpihuje nestrpnost ter spravlja ženske, ki se odločijo za ta korak, še v večjo stisko,« so odgovorili.

A v večini mest varnih območij seveda niso razglasila sodišča ali parlamenti, temveč mestne oblasti. Če so v ljubljanski mestni občini prepričani, da molivci ženskam jemljejo pravico do osebnega dostojanstva, bi bilo prav, da bi ukrepali. Konec koncev je Ljubljana že lani, ob prejšnji 40-dnevni molitvi, sporočila, da bo državi predlagala spremembo zakonodaje, ki bo omogočila vzpostavitev varnega območja, če posamezni verniki takega početja ne bodo opustili.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.