Staš Zgonik  |  ilustracija: Tomaž Lavrič

30. 11. 2018  |  Mladina 48  |  Družba

Skoči, pet!

Šolski šport v stresu zaradi ocenjevanja

Športna vzgoja na Waldorfski šoli v Ljubljani. Za razliko od državnih šol so tam ocene pri vseh predmetih, razen za potrebo prehoda v državne srednje šole, opisne

Športna vzgoja na Waldorfski šoli v Ljubljani. Za razliko od državnih šol so tam ocene pri vseh predmetih, razen za potrebo prehoda v državne srednje šole, opisne
© Borut Krajnc

Športna vzgoja je skupaj z likovno in glasbeno vzgojo nekoč sestavljala trojček tako imenovanih vzgojnih predmetov. Predmetov, ki v nasprotju z drugimi niso bili ocenjeni s številkami od 1 do 5, temveč s tristopenjsko besedno oceno: manj uspešno, uspešno in zelo uspešno. Veljali so za vsaj nekoliko manj »resne«, v primerjavi s siceršnjim poukom so ponujali nekakšno sprostitev. Tak sistem ocenjevanja je veljal vse od leta 1975 do uvedbe devetletke. »Ob uvedbi spremembe je stroka govorila o humanizaciji športne vzgoje, saj je bilo pri športni vzgoji kar nekaj negativnih ocen, a pretežno zato, ker so učitelji pogosto ocenjevali vedenje otrok, kot so prisotnost pri pouku, prinašanje opreme, ne pa njihovega znanja. Tudi materialne razmere za športno vzgojo so bile na veliko šolah precej slabe, zato so se učenci izogibali vadbi,« razlaga dr. Marjeta Kovač, profesorica na Fakulteti za šport.

Zakup člankov

Celoten članek lahko preberete ZA CENO 1 EUR

Celotno ŠTEVILKO Mladine pa dobite ZA CENO 3,50 EUR
Ta dostop vam obenem omogoča tudi ogled prejšnje številke in celotnega arhiva za naslednjih 7 DNI. Z dolgoročno naročnino prihranite do 25%.

  • Vnos e-naslova ni obvezen, če ga vnesete, boste nanj prejeli povezavo za dostop.

  • Če želite zakupite članke za daljše obdobje se morate .

  • Zakup

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.