3. 5. 2019 | Mladina 18 | Družba
Prodaja podatkov o lokaciji uporabnikov
Mobilni operater A1 ponuja vpogled v gibanje njegovih uporabnikov
Pametni telefoni oddajajo naše nahajališče tudi, ko so vse napredne funkcije izklopljene
© MaxPixel
Podatki so danes zlata jama. Informacije o svojih uporabnikih trži marsikatero podjetje, nemalokrat tudi skrivoma, saj je zasebnost uporabnikov občutljiva tema. Pred kratkim je presenetil tudi slovenski mobilni operater A1, ki je javnost obvestil, da bo tržil podatke o lokaciji svojih uporabnikov. Natančneje - informacije o geolokaciji svojih uporabnikov bo posredoval naprej podjetjem, ki bodo te podatke lahko izkoristile v svoj prid. Naši pametni telefoni namreč oddajajo nahajališče ne zgolj, ko imamo vključeno zaznavanje lokacije, temveč tudi, ko so vse napredne funkcije izklopljene. Tudi v tem primeru lahko operaterji še vedno sorazmerno natančno določijo uporabnikov položaj. To je sicer v digitalni dobi skoraj neizbežno, a mobilni operaterji poleg tega poznajo tudi uporabnikovo identiteto.
Podatki o gibanju oziroma lokacijah potrošnikov so zanimivi predvsem za oglaševalce, saj omogočajo vpogled v njihove vsakodnevne navade, s tem pa lahko podjetjem, ki bi jim radi prodali neko storitev ali izdelek, zelo olajšajo delo. Predvsem pa jim s tem prihranijo veliko časa in denarja, ki bi ga sicer porabili za manj natančno targetiranje potencialnih kupcev.
A1 je prvi ponudnik v Sloveniji, ki bo podjetjem začel ponujati analizo masovnih podatkov tokov gibanja uporabnikov mobilnega omrežja, vključno s turisti in občasnimi uporabniki. Operater bo naprej posredoval podatke, ki jih bo za posamezno lokacijo zbral v roku enega meseca in ki bodo natančni na eno uro. Med temi podatki bodo izvor, število in gostota obiskovalcev, čas prihoda in čas preživet na določeni lokaciji, takratno vreme ter dodatne analize.
In kako bo A1 zaščitil informacije uporabnikov, ki so zasebne narave in do katerih lahko dostopajo? Blaž Ferenc iz A1 odgovarja, da so vsi podatki anonimizirani v skladu z določbami GDPR in ZVOP-1, pri čemer se anonimizacija izvaja avtomatsko v več korakih z uporabo različnih metod enkripcije. »Podatki so tudi agregirani oziroma grupirani, ekstrapolirani ter z dodatnimi varnostnimi ukrepi obdelani na način, da je individualizacija posameznikov pri storitvi Mobility Insights povsem onemogočena. Ker so pri storitvi podatki anonimizirani, agregirani in ekstrapolirani ter torej na njihovi podlagi nikakor ni možno prepoznati posameznega uporabnika, uporabnikov v skladu z zakonodajo o izvajanju analize tokov gibanja nismo posebej obveščali,« pojasnjuje Ferenc.
Omenjena storitev pa se bo po trditvah A1 uporabljala tudi za izboljševanje varnosti in kakovosti bivanja v določenem okolju, denimo za načrtovanje ukrepov zaščite in reševanja v primeru potresa v Ljubljani. »Z analitiko gibanja populacije je mogoče na primer odgovoriti na vprašanje dnevnih migracij, prometnih zastojev in posledično boljše načrtovati infrastrukturo,« poudarjajo v A1.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.