Lara Paukovič

10. 5. 2019  |  Mladina 19  |  Družba

Fenomen mami blogerk

Otroci kot produkti?

Teja Perjet, @coolmamacitaa, ena najbolj priljubljenih »mami blogerk« pri nas. /

Teja Perjet, @coolmamacitaa, ena najbolj priljubljenih »mami blogerk« pri nas. 
© Instagram

Na seznamu slovenskih spletnih vplivnežev (ang. influencers), o katerih smo v Mladini pred časom že pisali, se zelo pogosto znajdeta tudi Teja Perjet in Jani Jugovic, ki sta se spoznala v resničnostnem šovu Gostilna išče šefa in zaslovela (ta termin v slovenskem prostoru uporabljamo z rahlim zadržkom) s kuhanjem, pozneje pa sta našla novo tržno nišo: zdaj vsak s svojim profilom na Instagramu, @coolfotr in @coolmamacitaa, spadata v skupino mami – in oči, čeprav so ti z izjemo Jugovica v manjšini – blogerk in blogerjev. V skupini poleg omenjenih najdemo blogerke z imeni kot Nepopolna mama, Mamina maza, Z ljubeznijo, mama, Organizirana mama, Ful kul mami, Mami na off ali Free_spirit_mama (nekdanja misica Iris Mulej, ki se je po porodu prav tako vrgla v vode mami bloganja). Kaj počnejo? Zelo preprosto: tako kot se ostale blogerke in blogerji ukvarjajo z ličili, modo, kuho, avtomobilizmom itd., imajo mami blogerke otroke (no, nekatere celo združujejo več področij, imajo na primer otroke in modo). Njihovi blogi in družabna omrežja so polna fotografij otrok v vozičkih, otrok v postelji, njih z otroki (po možnosti v ujemajočih majčkah »mami« in »vstavi ime otroka«), hrane, ki jo ta otrok je, kartic, na katerih piše, koliko let je pravkar dopolnil/a mali nadobudnež ali nadobudnica, in tako dalje.

Skupnost staršev blogerjev je v tujini močna že daljši čas. Družinsko življenje kot nekaj, kar je mogoče promovirati na družbenih omrežjih, konec koncev s pridom izkorišča marsikatera zvezdnica, na primer Chrissy Teigen ali Khloe Kardashian. V Sloveniji pa se je ta skupnost okrepila v zadnjih letih. »Mami blogi« so priljubljeni zato, ker preostali starši, ki nimajo časa ali volje, da bi ob starševstvu pisali še blog, na njih najdejo napotke za vzgojo, kuho, pospravljanje ali opremljanje stanovanja itd. – ne da bi se jim bilo treba za to včlaniti v Facebook skupine »Mamice opremljajo«, »Mamice in moda« in podobne. Hkrati se lahko poistovetijo s številnimi vsakdanjimi izkušnjami mami blogerk, o katerih te prostodušno pišejo – od izčrpavajočega obiska zdravnika z malčki do travme rasti prvih zobkov. Ti blogi so torej brani zaradi istega razloga kot modni blogi modnih navdušenk ali lepotnih gurujk, ki na lepotnih blogih dajejo napotke za prava ličila, avtomobilistični navdušenci pa spremljajo bloge o avtomobilizmu ... Razlika pa je, da gre tu vendarle za otroke. In ko otroka postavimo v ta kontekst, kontekst bloga, dobimo ... produkt. Otrok postane nekaj, s čimer se hvalimo – tako kot skozi blog razkazujemo svoje obleke ali ličila.

Bodo ti otroci, ki rastejo pred očmi javnosti, zaradi tega postali mali narcisi? Morda pa nas neupravičeno skrbi. Navsezadnje se vzvodi za vse večjo samovšečnost in individualizacijo posameznikov skrivajo tudi drugje, ne le v tem, da popolni, nadvse zanimivi otroci ter njihove mamice in očki dominirajo socialnim omrežjem. Eden izmed njih je na primer tudi ta, da lahko za rojstni dan namesto klasične pravljice dobijo personalizirano knjigico Mali junaki z naslovom Ko bo Jure velik. Če še niste vedeli, ima eno takšnih knjižic tudi True, hči Khloe Kardashian ...

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.