Lara Paukovič

 |  Mladina 19  |  Družba

Doma z Netflixom

Netflix, zmagovalec pandemije koronavirusne bolezni 

»The Last Dance« - dokumentarec Netflixa in podjetja ESPN o Michaelu Jordanu in njegovih soigralcih

»The Last Dance« - dokumentarec Netflixa in podjetja ESPN o Michaelu Jordanu in njegovih soigralcih

Pandemija covid-19 je hud udarec za vse panoge, ki so odvisne od gledalcev in obiskovalcev. Vse, kar imamo ta hip od gledališča, so spletni posnetki starih premier, nejasno pa ostaja, kdaj bomo spet lahko doživeli premiero kakšne predstave v živo. Tudi filmski studii z že posnetimi potencialnimi uspešnicami potrpežljivo čakajo na ponovno odprtje kinodvoran. Knjižno založništvo se je z zaprtjem knjigarn (v Italiji in na Hrvaškem, mimogrede, so jih že odprli) sicer poskušalo spoprijemati z dejavnejšim ponujanjem knjig na spletu, toda vsaj v Sloveniji karantena kljub vsemu ni prepričala ljudi, da bi začeli brati. »Tako rekoč celoten založniški trg se je med koronakrizo sesul. Kupovanje knjig se je zmanjšalo za 90 odstotkov, skrbi pa me, da bo to ob nadaljevanju krize stalnica,« je prejšnji teden za MMC RTV SLO povedal nekdanji urednik in profesor založniških študij dr. Miha Kovač. Namesto da bi ljudje na spletu kupovali knjige, na veliko kupujejo pripomočke za domači fitnes, še piše v članku – eden od spletnih ponudnikov, pri katerem je mogoče kupiti pripomočke za vadbo doma, je zaznal 540-odstotno rast povpraševanja po utežeh.

A poleg tega, da ljudje v karanteni telovadijo, očitno počnejo še nekaj drugega – gledajo Netflix. Priljubljena ameriška televizijska mreža je letos pridobila znatno število naročnikov; kot poroča The Atlantic, se je na njene storitve samo marca (takrat se je v večini držav po svetu začela karantena) naročilo več kot 15 milijonov ljudi po vsem svetu, skoraj dvakrat toliko, kot so predvideli analitiki z Wall Streeta. Skupno število naročnikov je zdaj okoli 182 milijonov. V času, ko ima večina svetovnih podjetij finančne težave, ima torej Netflix najuspešnejše obdobje do sedaj. V prednosti pred drugimi filmskimi studii je ravno zato, ker mu za premiere novih vsebin ni treba čakati na kinematografe. Studii, kot so Disney, Warner Bros in Universal Pictures, so odvisni od množic. Njihovi filmi veljajo za uspešne, ko se proda neko število vstopnic, pri tem pa se zanašajo še na dodatne storitve, kot so križarjenja, zabaviščni parki in športni prenosi, vsega tega pa zdaj ni. Čeprav imajo tudi oni spletne mreže, ki delujejo podobno kot Netflix, torej tako, da se gledalci lahko naročijo na vsebine, jim te še dolgo ne bodo prinašale večjega deleža zaslužka. Z Netflixom je drugače: večino zaslužka mu prinesejo ravno naročniki spletnih vsebin. Podjetje že od začetka daje prednost gledanju od doma, zato so njegovi filmi navadno na spletu isti dan, kot doživijo premiero v kinodvoranah.

In kaj na Netflixu gledamo v Sloveniji? V času nastanka tega članka so se na seznam desetih najbolj priljubljenih vsebin ta hip med drugim uvrstili najstniška serija Never Have I Ever, sveža trilerja Extraction in Dangerous Lies, ljubezenski resničnostni šov Too Hot To Handle, dokumentarec o Michaelu Jordanu The Last Dance in španska serija Money Heist, za zdaj ena Netflixovih največjih uspešnic.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.