Neformalni izgon Eritrejcev

Spoštovani,

v Mladini je bil 24. julija 2020 objavljen prispevek z naslovom Neformalni izgon Eritrejcev. Zaradi objektivne obveščenosti javnosti vam pošiljamo odgovor Ministrstva za notranje zadeve in na podlagi 42. člena Zakona o medijih prosimo za čim prejšnjo objavo.

V Ministrstvu za notranje zadeve zavračamo trditve, da gre pri obravnavi prošenj za mednarodno zaščito prosilcev iz Eritreje za „neformalni izgon Eritrejcev“. V ministrstvu v vsakem primeru prošnje za mednarodno zaščito obravnavamo individualno in pri tem upoštevamo ter presojamo vse osebne okoliščine vsakega konkretnega prosilca. Dolžnost vsakega prosilca za mednarodno zaščito je, da v postopku čim bolj izčrpno in po resnici navede vse razloge, zaradi katerih prosi za mednarodno zaščito. Vsi prosilci so pozvani k predložitvi vse dokumentacije in vseh razpoložljivih dokazov, s katerimi utemeljujejo svojo prošnjo, če jih imajo.

Poudarjamo, da večina prosilcev nima listinskih dokazov za svoje trditve in da to samo po sebi še ne pomeni, da bo njihova prošnja zavrnjena. V takem primeru presojamo, ali je prosilec v postopku podal utemeljene razloge, zakaj ni mogel predložiti dokazov. V tem primeru se utemeljenost prosilčevih razlogov za priznanje mednarodne zaščite presoja izključno na podlagi njegovih izjav, in sicer tako, da se najprej presoja t. i. notranja skladnost prosilčevih izjav, to pomeni njihova medsebojna skladnost, verodostojnost in verjetnost. Nato se presoja tudi t. i. zunanja skladnost, v sklopu katere se izjave posameznega prosilca, ki so v postopku ocenjene kot skladne in verodostojne, primerjajo z aktualnimi, relevantnimi, verodostojnimi in dostopnimi informacijami o izvorni državi. Informacije o izvorni državi morajo torej biti povezane z razlogi, ki jih prosilec navaja.

Opredelitev mednarodne zaščite, preganjanja, resne škode, lastnosti preganjanja in njegovi subjekti ter subjekti zaščite ter obravnava in utemeljevanje razlogov za priznanje mednarodne zaščite in procesna pravila postopka so del zakonodaje EU (Kvalifikacijska in Postopkovna direktiva), prenesene v Zakon o mednarodni zaščiti. Upoštevajo se uveljavljeni mednarodni standardi vodenja postopkov in v vsakem individualnem postopku se upoštevajo vse relevantne okoliščine primera kot celota. Vsakršne drugačne navedbe so zlonamerne in škodljive, do zaposlenih v ministrstvu pa tudi krivične in žaljive.

Pojasnjujemo tudi, da podatek o odstotku priznanja mednarodne zaščite za določeno izvorno državo ne vpliva na odločitev o konkretnem primeru, saj se vsaka prošnja obravnava individualno. Od januarja 2020 je bilo zavrnjenih 18 prošenj eritrejskih državljanov, v štirih primerih pa je bil prosilcem priznan status begunca. 17 prosilcev je zoper odločitev ministrstva vložilo tožbo. Po zadnjih podatkih je Upravno sodišče štiri tožbe zavrnilo in potrdilo odločitev ministrstva, štiri tožbe pa zavrglo. Trenutno je na Upravnem sodišču v odločanju še devet zadev.

V predmetni zadevi Eritrejcev ministrstvo ocenjuje, da gre za naklepno pripravo diskreditacije policije in ministrstva s strani nekaterih novinarjev in nevladnih organizacij.

Lep pozdrav.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.