Oglaševanje v vesolju

SpaceX napoveduje digitalne jumbo plakate, ki naj bi že prihodnje leto krožili po orbiti

Elon Musk

Elon Musk
© JD Lasica / Flickr

Kot je pred leti opozarjala pobuda Plakatopolis, živimo v prostoru, ki je prenasičen z zunanjim oglaševanjem. Kamorkoli pogledamo, smo obkroženi z jumbo plakati, osvetljenimi vitrinami citylight in bleščečimi digitalnimi panoji, a za kapitaliste jutrišnjega dne očitno niti to ni dovolj.

Kanadsko zagonsko podjetje Geometric Energy Corporation (GEC) zdaj moči združuje s komercialnim vesoljskim programom SpaceX, s podjetjem najbogatejšega zemljana Elona Muska, ob pomoči katerega naj bi oglaševalski prostor razširilo v vesolje. Na začetku prihodnjega leta podjetji načrtujeta izstrelitev satelita v orbito. Krasil ga bo digitalni pano, na katerem se bodo predvajali oglasi podjetij, ki bodo pripravljena plačati največ. Samuel Reid, izvršni direktor in soustanovitelj podjetja GEC, očitno živi v utvari, da z vesoljskooglaševalskim projektom dela nekaj koristnega za človeštvo. »Želim doseči nekaj, kar lahko demokratizira dostop do vesolja in omogoči decentralizirano participacijo,« je povedal za Bussines Insider. Z »demokratizacijo« ima v mislih dražbeni sistem: v vesolju bodo lahko oglaševali tisti, ki bodo ponudili največ denarja in ga – kot se za tak futurološki projekt spodobi – odšteli v eni od kriptovalut. »Upam, da ljudje denarja ne bodo trošili za kaj neprimernega ali žaljivega,« pravi Reid in doda, da satelita ne bodo krasili zgolj oglasi in logotipi, temveč potencialno tudi »kaj bolj osebnega in umetniškega«.

Digitalni pano, ki bo po orbiti krožil okoli Zemlje, na srečo ne bo dovolj velik, da bi ga videli s prostim očesom, zato bo oglaševalski satelit, imenovan CubeSat, opremljen s še enim prelomnim izumom 21. stoletja – selfi palico (selfie stick). Z uporabo te bo SpaceX bizarne prizore vesoljskega oglaševanja v živo prenašal prek spletnih platform, kot sta YouTube in Twitch. Podobno kot takrat, ko je Elon Musk v vesolje izstrelil električni avtomobil Tesla Roadster, kar smo lahko spremljali prek YouTuba ob spremljavi Bowiejeve klasike Space Oddity.

Pripomniti moramo, da je treba napovedi Elona Muska jemati s pridržkom. Pri njegovih ambicijah glede revolucionarnih inovacij nikoli ni jasno, ali gre za prazne obljube ali za načrte z dejansko možnostjo za uresničitev; številne njegove napovedi se niso uresničile in se morda tudi nikoli ne bodo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.