Jure Trampuš

16. 9. 2022  |  Mladina 37  |  Družba

Internetna stran, ki bo javnost obveščala o dogajanju na RTV Slovenija

»Tukaj smo«

Spletna stran o dogajanju na RTV Slovenija

Spletna stran o dogajanju na RTV Slovenija
© www.tukajsmo.info

Kolektiv, delavci, novinarji, ustvarjalci medijskih vsebin na RTV Slovenija so postavili spletno stran »tukajsmo.info«. Ta naj bi razbijala mite o RTV Slovenija, je nekakšen uporniški kričač, zagovor medijskih delavcev, ki jih napadata oba, politika in njihovo vodstvo. Na tej strani naj bi se objavljale izjave, podrobnosti iz produkcije, primeri neupravičenih posegov in pritiskov. Ali kot je zapisala novinarka Eugenija Carl, spletna stran je bila postavljena: »Ker o nas lažejo. Ker z nami manipulirajo. Ker izvajajo nedopustne pritiske. Nas poskušajo zastraševati. Ker v vlogi vojščakov izpolnjujejo politične ukaze. Ker s tem ubijajo nacionalni medij, njegovo avtonomijo in ugled.«

Tako je bil na uporniški strani 13. septembra omenjen poziv generalnega direktorja, ki je politične stranke osebno povabil na okroglo mizo v okviru javne razprave o novem zakonu o RTV, o katerem si je stranka SDS zaželela referendum in zdaj zbira 40 tisoč podpisov zanj. Direktorjevo vabilo bi lahko razumeli kot prijazno potezo, poziv k dialogu, a vendar je »nova komunikacijska strategija«, za katero naj bi RTV Slovenija poiskala celo zunanjega izvajalca in ga tudi plačala, kršitev zakona, statusa RTV Slovenija, uredniške avtonomije in zakonskih členov, ki določajo potek referendumske kampanje.

»Generalni direktor nima nobenih pristojnosti za pripravo programskih vsebin. To je izključna odgovornost urednikov in novinarjev,« je zapisano na strani tukajsmo.info. »S sklicevanjem razprave v predreferendumskem času je generalni direktor samovoljno vstopil v predreferendumsko razpravo, ki je politično in strankarsko spodbujena s strani pobudnice referenduma, opozicijske stranke SDS. Ker je razprava o novem zakonu o RTV tudi razprava o ukinitvi položaja generalnega direktorja, je Andrej Grah Whatmough kot sklicatelj takšne razprave v navzkrižju interesov.« Generalni direktor RTV naj bi tako kršil poslovno etiko in kulturo: o svojih programskih načrtih ni obvestil ustvarjalcev, ampak se je medijskega projekta lotil mimo njih. In to je storil, še preden je bil referendum o že sprejetem zakonu sploh razpisan.

Brez dvoma bo takšnih in podobnih kršitev v času referendumske kampanje in prihajajočih volitev vedno več. Nedavno smo že videli, kako si predstavljajo vodenje predvolilne oddaje.

Na omenjeni spletni strani so objavljene tudi druge stvari, denimo razlaga, kaj je prispevek za RTV Slovenija. Številni ljudje o pomenu delovanja javnega medijskega servisa ne vedo veliko in raje verjamejo politikom. Na omenjeni strani je tako zapisano, da je TV Slovenija edina slovenska televizija, ki ustvarja lasten otroški in mladinski program, izobraževalne in dokumentarne oddaje. Hkrati se TV Slovenija od komercialnih televizij razlikuje tudi po tem, »da edina ne prekinja filmov z oglasi in edina v program uvršča tudi najboljšo neameriško filmsko produkcijo«.

Uporu novinarjev je treba pritrditi. Težko pa je razumeti vlado, ki dan za dnem menja sporne in politično nastavljene kadre v drugih institucijah, Andreja Graha Whatmougha pa pusti pri miru.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.