Danes je nov dan

 |  Družba  |  Agrument

Glasba za ozadje

Danes je nov dan

Danes je nov dan

Poslušanje glasbe – vsaj takšno na prvo žogo – je danes netransparentno potrošniško polje. Ponudniki pretočnih vsebin prihodke delijo v korist najpopularnejšim, preostali pa za predvajane pesmi prejemajo drobtinice. Vzdušje dobiva prednost pred vsebino, ko Spotify z umetno ustvarjenimi "izvajalci" na svojih seznamih predvajanja skuša več denarja speljati v lasten žep. Seveda na koncu ne preseneča niti, da si pravice do številnih največjih pop pesmi lastijo skladi zasebnega kapitala.

Ko nam je glasba ponujena kot izdelek, se vse prehitro zgodi, da jo uživamo pasivno – postanemo odjemalci namesto poslušalci. V dobi vsesplošne dostopnosti in pomanjkanja pozornosti se je preprosto osredotočiti na takoj všečno in spregledati, kar leži pod gladino. Rešitev bi utegnil biti korak "nazaj" – stran od priročnosti. Prenosi z Bandcampa, fizični formati plošč ali obiski koncertov nam morda lahko vrnejo občutek aktivnejše vključenosti, s tem pa nas z glasbo tudi bolj pristno povežejo.

Agrument ustvarja Danes je nov dan.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.