Nedopustna »rešitev«

Dokler nam bodo nove ceste (severna os) in železniške proge (Divača – Koper) »gradili« politiki, ki vse svoje ambicije vežejo na nek določen datum, ko naj bi bil »njihov projekt« končan in bodo ob zvokih »plehmuzike« in v soju žarometov zasluženo rezali vrvice, te ceste in proge ne bodo »sodobne in okolju prijazne«.

V članku ste se dotaknili samo problema vrste električnega napajanja vozne mreže, še vedno pa se ne ve natančno, ali bo nova proga Divača – Koper dvotirna ali enotirna. Ponujajo nam več »rešitev«. Da bo najprej enotirna, drugi (vzporedni) tir pa bo zgrajen pozneje, ko bodo našli denar zanj. Nikjer na svetu na tak način ne gradijo prog. Oba tira se morata graditi istočasno, drugače bo treba novo enotirno progo pri dograditvi drugega tira razdirati (zaradi novih tirnih zvez, ki jih zahteva dvotirna proga, prestavljati bo treba nove signalno-varnostne naprave, itd.), v tem času pa bo promet po novi enotirni progi zelo otežen, večino časa pa popolnoma onemogočen.

Če pa bo obveljala »cenejša« politična inačica: dve enotirni progi, stara in nova, bo treba pri spremembi načina električnega napajanja tudi staro enotirno progo Prešnica – Koper opremiti z novim sistemom, ki nas bo stal enako kot oprema drugega tira dvotirne proge.

Sicer pa lahko z optimizmom zremo v bodočnost. Prihaja doba dvotirnih prog. V Kranju je skorajda napočil čas za zasaditev prve lopate, potem bo na vrsti dvotirna »dolenjka«, samo ga. Bratušek nam mora razložiti, kje ob Gruberjevem prekopu bo speljan drugi tir med Kodeljevim in Rakovnikom. Predlagam Resljevo cesto, skozi predor pod gradom pa ostro levo na Karlovško!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.