Jure Erznožnik

15. 7. 2011  |  Mladina 28  |  Družba  |  Hrana

Actimel, Activia, ne, hvala!

Ne le da priljubljeni napitek ne pomaga krepiti naravne odpornosti, kot našo javnost še kar zavestno zavaja družba Danone, skupaj z jogurtom Activia naj bi bil celo med pomembnimi dejavniki, ki povzročajo epidemijo debelosti pri otrocih. Oglasi pa se še kar predvajajo.

»Nočem več biti lažniva reklama!«

»Nočem več biti lažniva reklama!«

Pred dnevi so mediji poročali, da je Oglaševalsko razsodišče po pritožbi Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) in posameznih potrošnikov slovenski Danone pozvalo, naj neha predvajati oglas za napitek Danacol, ker naj bi pri otrocih zbujal občutke nelagodja in strahu. Pohvalno, vendar kaplja v morje. Zakaj pa se ni nič zgodilo, ko je več tiskovnih agencij že septembra 2009 vsemu svetu poročalo, da je ameriška podružnica tega francoskega živilskega giganta oblikovala sklad v vrednosti 35 milijonov dolarjev za poplačilo skupine potrošnikov, ki so jo tožili zaradi dolgoletnega prikazovanja zavajajočih reklam za jogurt Activia in napitek Actimel? Michael Neuwirth, eden od tiskovnih predstavnikov ameriške družbe Dannon, je takrat zatrdil, da bodo v kratkem spremenili reklamo in oznake na omenjenih izdelkih, da bi odpravili dvoumnost. Agencije so še poročale, da se je družba odločila tako končati sodni postopek, kajpak zato, da bi se izognila še dodatnim stroškom. Pritožniki so ji od januarja 2008 očitali, da je, da bi neupravičeno bogatela z dragim jogurtom Activia, ki ga je v ZDA med drugimi oglaševala igralka Jamie Lee Curtis, namigovala na njegove domnevne zdravstveno dokazane pozitivne učinke na prebavo. Poravnava je, tako agencija France Presse, zajemala tudi več sodnih postopkov v zvezi z napitkom Dan-Active, ameriško različico Actimela, ki naj bi pomagal krepiti naravno odpornost.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.