Igor E. Bergant

30. 5. 2008  |  Mladina 22  |  Ekonomija

Nogometne zgodbe

Šola švicarske prijaznosti brez učinka

»Expect Emotions!« Slogan evropskega nogometnega prvenstva »Pričakuj čustva« ni tipično švicarsko geslo, prav tako pa ne odslikava niti stereotipa o Švicarjih. Saj, namen je bil prav ta, da tudi švicarske domorodce, ki navzven veljajo za arogantne (najboljša čokolada?), pedantne (najboljše ure?) in brezobzirne (najboljše banke?), gostovanje najboljših evropskih reprezentanc spodbudi k malce izraziteje izraženi radoživosti. V ta namen so zadnja leta v Švici v mestih, ki bodo gostila tekme prvenstva, celo pripravljali nekakšne tečaje prijaznosti.
Če bi sodili po odnosu Švicarjev do prvenstva le nekaj dni pred začetkom, je zgodovinski eksperiment - klavrno propadel. Po javnomnenjski raziskavi Isopublica, pripravljeni za züriški Sonntags Zeitung, je dobrih štirinajst dni pred prvimi tekmami le 41 odstotkov vprašanih menilo, da jih prvenstvo še kar zanima, od teh pa si bo skoraj vsak vprašani tekme ogledal doma. Javno predvajanje tekem na velikih trgih? Za Švicarje je kaj takega popolnoma nezanimivo. »Forget Emotions!«
Hladen odziv doživljajo tudi obsežne medijske kampanje, ki jih v Švici uprizarjajo lokalni pokrovitelji in turistične organizacije. V javnosti je sicer zelo odmevala akcija ene največjih bank Credit Suisse, ki je Švicarjem podarila 200.000 nogometnih žog, a ne zaradi vsebine darila, pač pa zaradi televizijskih poročil, da so te žoge lastnoročno šivali pakistanski otroci delavci za sramotno izkoriščevalsko plačilo. Ugledna banka je morala priznati, da »pri izdelavi žog ne more povsem zavrniti možnosti sodelovanja otroških delavcev«. Avtogol z 200.000 žogami.
V nekaterih mestih, predvsem v Zürichu in Baslu, so se prebivalci in gostinci zelo dejavno upirali oblikovanju posebnih con za navijače brez vstopnic. Razloga sta dva: hrup in strah pred izgredi na tako imenovanih »navijaških miljah«, pa tudi konkurenca. Sploh pa, v zaprtih navijaških predelih naj bi bilo dovoljeno točiti zgolj uradno pivo evropskega prvenstva.
Tudi švicarska nogometna reprezentanca v deželi sogostiteljici nima prav kultnega statusa. V njej sicer igrajo številni potomci priseljencev, kljub spodbudnemu nastopu na zadnjem svetovnem prvenstvu (prišli so do osmine finala in po enajstmetrovkah izgubili tekmo z Ukrajinci) pa se na kasnejših prijateljskih tekmah niso ravno izkazali. Zakaj bi se v deželi, kjer odmik od povprečja in javno izražanje čustev nista pretirano zaželena, torej morali postavljati na glavo zaradi morebitnih uspehov (ali neuspehov) Eldina Jakupovića, Valona Behranija ali Erena Derdiyoka, se menda sprašujejo mnogi Švicarji.
Ni še prepozno, so optimistični prireditelji: Švicarji so notorično točni. Navdušili se bodo šele 7. junija ob 18. uri, ko bo domača reprezentanca v Baslu igrala otvoritveno tekmo prvenstva s Češko. Še posebej, če bo zmagala ...

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.