Darja Kocbek

 |  Mladina 30  |  Ekonomija

Satelitsko cestninjenje ...

... privlačen posel za Janševe prijatelje

Igor Bavčar

Igor Bavčar
© Borut Krajnc

Slovenska vlada ves čas upravičuje uvedbo vinjet s tem, da naj bi šlo za začasno rešitev. Že čez eno leto namerava uvesti satelitsko elektronsko cestninjenje brez ustavljanja za tovorna vozila, leta 2011 pa še za osebna vozila. Uvedba satelitskega sistema bo pomemben posel za podjetje, ki ga bo izbrala vlada. Posel bo dolgoročen - vsaj za 10 let - in izbrano podjetje si bo zagotovilo stabilen prihodek od koncesije. Za zdaj sta dve družbi kandidatki za pridobitev tega posla. Podjetje Logina je vlada že izbrala za izvedbo testnega projekta, družba Telargo pa je v začetku meseca javno predstavila svoj sistem. Ni nujno, da bosta ti dve družbi edina ponudnika, saj je treba v skladu z evropskim pravnim redom objaviti mednarodni razpis. Vlada bo najugodnejšega ponudnika predvidoma izbrala prek javnega razpisa v skladu z zakonom o javnih naročilih.
Pri družbi Logina je pozornim opazovalcem najprej padlo v oči, da je takoj, ko jo je vlada Janeza Janše lani izbrala za izvedbo testnega projekta za satelitsko cestninjenje, z nakupom 44 odstotkov delnic njen največji lastnik postal Istrabenz, ki ga vodi Janšev prijatelj Igor Bavčar. Zdaj pa je časopis Dnevnik še razkril, da je 18 odstotkov delnic Logine prek svojega podjetja Verpex kupil domžalski svetnik Peter Verbič, ki velja za osebnega prijatelja Janeza Janše. Če bo Logina torej dobila posel za vzpostavitev sistema za satelitsko cestninjenje v Sloveniji in koncesijo za deset let za njegovo upravljanje, bo ta imel madež klientelizma in suma korupcije, četudi bo Logina morebiti dejansko ponudila najboljše pogoje.
»Napaka« družbe Telargo pa je, da je v lasti Ultre, ki je sedanji oblasti posebej trn v peti, ker je bil v tem podjetju zaposlen predsednik stranke Zares Gregor Golobič. Če to podjetje morebiti ne bo dobilo posla, pa bodo na vlado gotovo letele kritike, da je bilo izločeno samo zaradi tega, ker noče dati posla podjetju, ki je kakorkoli povezano z Golobičem. Tudi to lahko drži ali ne in zavrnitev po politični liniji bi bilo tako rekoč nemogoče dokazati.
Skratka, posel je dobil politične razsežnosti že zdaj, ko sploh še ni razpisan in sploh še niso znani pogoji za izbiro najugodnejšega ponudnika. Po podatkih Dnevnika sta menda udeležbo na razpisu napovedala vsaj še dva ponudnika, in sicer Kapsch TrafficCom in Satellic, ki je v lasti Deutsche Telekoma.
Za preostale ponudnike je lahko olajševalna okoliščina evropska komisija. Če bodo ugotovili, da vlada pri izbiri najugodnejšega ponudnika ni ravnala v skladu z evropskim pravnim redom za skupni trg, se bodo lahko pritožili v Bruselj. To so recimo pravkar naredili neizbrani ponudniki na slovaškem razpisu, evropska komisija pa je presojala tudi pogoje razpisa, ki so ga leta 2006 objavili Čehi za svoj sistem cestninjenja.
Za vzpostavitev satelitskega sistema cestninjenja v Sloveniji je predvidenih 150 milijonov evrov. Poleg tega zneska bo izbrano podjetje deset let po uvedbi sistema še pobiralo denar od koncesijske dajatve. Od zanesljivosti delovanja sistema, ki ga bo izbrani ponudnik postavil, bo odvisno, koliko cestnine bo Dars pobral v prihodnje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.