Darja Kocbek

 |  Mladina 11  |  Ekonomija

Prevozniki so spet nezadovoljni

Po podatkih zbornice avtoprevoznikov je ogroženih 10 tisoč delovnih mest v slovenskem prevozništvu

Številna delovna mesta, od španskega zidarja do posrednika na borzi v New Yorku, bodo izginila za vedno. Ljudje si bodo morali najti nove poklice in nove zaposlitve, so zapisali v britanskem Economistu. Med temi delovnimi mesti bodo gotovo tudi delovna mesta prevoznikov. V Sloveniji je po podatkih avtoprevozniške sekcije pri Obrtno-podjetniški zbornici 9000 prevoznikov, imajo pa 70 tisoč vozil. Zaradi krize 40 odstotkov vozil že stoji, pravijo. Robert Sever, direktor združenja za promet v okviru gospodarske zbornice, je za Finance navedel, da so najbolj na udaru tisti prevozniki, ki prevažajo za avtomobilsko in kovinsko industrijo ter proizvode bele tehnike.
Emil Milan Pintar, generalni sekretar zbornice avtoprevoznikov, pa je za Večer povedal, da so prevozniki v težavah manj zaradi globalne krize kot zaradi neustrezne slovenske prometne politike. Po njegovih podatkih je posredno ogroženih 10 tisoč delovnih mest v slovenskem prevozništvu, ki ustvari štiri do pet odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda.
Pred finančno in gospodarsko krizo je obseg tovora na slovenskih cestah naraščal za 15 do 20 odstotkov na leto, a menda nihče nima podatkov, za koliko se je tovorni promet v Sloveniji v zadnjih letih povečeval zaradi povečevanja domačih prevozov in kakšna je bila rast tranzitnega tovornega cestnega prometa - to je tistega prometa, ki ga opravijo tuji prevozniki. »Domače in tuje prevoznike je na slovenskih cestah težko razlikovati, saj iz Luke Koper vozijo blago domači in tuji prevozniki, slovenski prevozniki vozijo tuje blago, tuji pa slovensko,« je lani za spletno stran razgledi.net pojasnil Pintar.
Slovenski prevozniki so združeni v tri organizacije, zaradi tega so njihova stališča pogosto tudi različna. Vsaka zastopa svoje interese, po svoje lobira na ministrstvu za promet. Tudi zaradi tega tam do zdaj niso znali/hoteli pripraviti ustrezne politike zanje. Ko so se razmere zaostrile in so prevozniki okrog ministrstva opravili nekaj protestnih voženj, so se spet dogovorili za nekaj zasilnih rešitev. Večinoma so bile to kravje kupčije s posameznimi skupinami oziroma organizacijami prevoznikov, nikakor pa celovite dolgoročne rešitve za celotno panogo.
»Transport ni ovira, temveč oskrba; ni nebodigatreba, temveč ožilje gospodarskega sistema, ki oskrbuje tako proizvajalca kot potrošnika,« pravi Pintar. Je vsekakor dejavnost, ki potrebuje dolgoročne in trajnostne rešitve. S tega vidika je morda sedanja kriza priložnost za tokratno ekipo na ministrstvu za promet, da to področje končno vendarle uredi, kot je treba, čeprav je videti, da se minister Patrick Vlačič ob vseh problemih, ki jih je našel na ministrstvu, do te mape še ni utegnil dokopati. Vsekakor pa lahko pričakuje, da bodo prevozniki med vsemi, ki bodo zaradi krize izgubili posel, najbolj glasni, pa tudi najbolj močno orodje za uveljavljanje svojih zahtev imajo - s svojimi tovornjaki lahko zelo hitro po vsej državi povsem ohromijo promet. Nekajkrat so to v preteklosti že naredili. Ker zaradi krize ne bodo edini v stiski, bi bilo vendarle prav, da bi delili usodo z ljudmi iz drugih dejavnosti, ki nimajo tovornjakov, s katerimi bi lahko zapirali ceste.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.