Darja Kocbek

23. 4. 2009  |  Mladina 16  |  Ekonomija

Kljub višjim prihodkom dražje storitve

Pošta bo s prvim majem podražila nekatere storitve

Direktor Aleš Hauc

Direktor Aleš Hauc
© Marko Pigac

Državna pošta namerava s prvim majem za več kot deset odstotkov podražiti nekatere storitve. Znamko za standardno pismo bodo podražili za 13 odstotkov, za navadno pismo do 20 gramov za 11,1 odstotka, pošiljanje dopisnic pa bo dražje za 13 odstotkov. Vse te storitve sodijo med univerzalne storitve, kar pomeni, da je Pošta Slovenije edina, ki jih lahko opravlja. Povsem prosto teh cen zato ne more določati, ampak potrebuje soglasje regulatorja, to je agencije za pošto in elektronske komunikacije. Na kakšni podlagi je agencija potrdila predlog za omenjene podražitve, Pošta Slovenije v svojem sporočilu ni navedla.
Nadzorni svet - po novem ga vodi Drago Bahun iz Gorenja -, je v ponedeljek obravnaval nerevidirano informacijo o poslovanju Pošte Slovenije v letu 2008 in informacijo o poslovanju v prvih dveh mesecih letošnjega leta. V sporočilu prav tako ni navedel, zakaj je treba podražiti nekatere storitve. So pa nadzorniki navedli, da je pošta lani v primerjavi z letom 2007 poslovne prihodke povečala za 9 odstotkov in da je tudi v prvih dveh mesecih letos poslovala v skladu s poslovnim načrtom za letošnje leto. Nadzorniki so tudi ugotovili, da družba zaradi gospodarskih razmer letos predvideva nižji obseg poslovanja.
Generalni direktor Aleš Hauc pa je januarja v pogovoru za Finance napovedal, da bo pošta »tudi v obdobju recesije ponujala nove storitve, predvsem tiste z visoko dodano vrednostjo in visokotehnološko podporo, kar jo bo dodatno ločilo od tekmecev. Recesijo vidimo tudi kot priložnost za notranjo konsolidacijo poslovanja. Želimo obdržati tržno uveljavljene storitve in dodati nove, odpovedati pa se moramo storitvam, po katerih, žal, ni povpraševanja, in storitvam z nizko dodano vrednostjo.« Poleg tega je napovedal, da bo pošta svoj tržni položaj utrjevala s celostnimi logističnimi storitvami, tudi s preprosto proizvodno logistiko. Pošta zagotavlja, da so poštarji lani naslednji dan po sprejemu uročili naslovnikom 92,1 odstotka pošiljk, leta 2007 pa 88,4 odstotka.
Pošta na področju univerzalnih storitev konec leta 2010 v skladu z evropsko direktivo lahko dobi konkurenco. Samo do takrat bo lahko še edina raznašala klasične pisemske pošiljke, razglednice in dopisnice. Poslanci evropskega parlamenta so ob sprejemanju direktive tudi jasno povedali, da morajo cene osnovnih storitev ostati dostopne in zagotoviti je treba, da bodo poštarji še naprej raznašali pošto vse delovne dni v tednu vsem prebivalcem v posamezni državi.
Slovenski poštarji so lani na dan državnosti protestirali. Opozarjali so, da imajo torbe vse bolj polne, plače pa vse manjše. A priznali so tudi, da imajo torbe vse bolj polne, ker morajo raznašati vse več reklamnih sporočil. To je seveda komercialna storitev, kar pomeni, da pošta zanjo lahko določi svojo ceno in odloči lahko, kateri posel bo sprejela in katerega ne. Kakor je mogoče razumeti Hauca v januarskem pogovoru, je vodstvo pošte problem poštarjev rešilo. Zagotovil je namreč, da so lani »v rekordnem času spremenili kolektivno pogodbo dejavnosti in rešili vsa žgoča vprašanja«. Pošta Slovenije je imela ob koncu lanskega leta po podatkih Financ 6733 zaposlenih, deset poslovnih enot in 556 pošt.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.