Darja Kocbek

 |  Mladina 2  |  Ekonomija

Konec popisovanja cen?

ZPS je zaradi kršitev pri oglaševanju in akcijskih prodajah tržnemu inšpektoratu poslala osem prijav zoper slovenske trgovce

Tržni inšpektorat bo pregledal Eleclerc in Spar Slovenija

Tržni inšpektorat bo pregledal Eleclerc in Spar Slovenija
© Miha Fras

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je prav zdaj končala dveletno obdobje projekta Precenimo cene, v okviru katerega je redno popisovala cene številnih izdelkov. Projekt je izvajala v sodelovanju z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave in ob finančni podpori ministrstva za gospodarstvo. Zdaj še čaka na odgovor, ali se bo projekt nadaljeval. Predsednica ZPS Breda Kutin pravi, da bi ga bilo treba nadaljevati, saj so potrošniki dobili veliko informacij, da so lahko primerjali, kaj imajo na voljo na trgu na podlagi dejstev, ne pa na podlagi bolj ali manj uveljavljenih blagovnih znamk.
Projekte za spremljanje in objavo cen podpira tudi komisarka za varstvo potrošnikov Meglena Kuneva, ki meni, da vplivajo na vsakdanje življenje ljudi. Ker gospodinjstvom primerjava izdelkov in storitev na podlagi neodvisnih testov omogoča izbiro na podlagi ustreznih informacij - v vsakdanjem življenju so bombardirani z reklamami, ponudbami za nakup za ugodno ceno, so pod vplivom znanih globalnih blagovnih znamk -, lahko dobijo najboljše za najboljšo ceno.
ZPS je zaradi kršitev pri oglaševanju in akcijskih prodajah tržnemu inšpektoratu poslala osem prijav zoper slovenske trgovce. Med njimi sta Spar Slovenija in Eleclerc, ki ju je prijavila že letos. Spar so prijavili, ker je zavajal potrošnike z akcijo Nikjer ceneje, saj ne velja za izdelke v akciji. »Če vemo, da je danes veliko akcijskih ponudb, potem je to zavajajoče,« pravi Breda Kutin. Podjetje Eleclerc pa je ZPS prijavila tržnemu inšpektorju, ker ta trgovec potrošnikov ni obvestil, da pri enkratnem nakupu ni mogoče unovčiti več kot treh računov z bonus točkami.
V Nemčiji pa varuhi potrošnikov v novi akciji ugotavljajo, da proizvajalci živil potrošnike zavajajo predvsem s spremembami količin v pakiranju. Odkrili so kar nekaj primerov, ko so ohranili ceno, a hkrati občutno zmanjšali količino živila v embalaži. Zaradi tega je izdelek lahko tudi dvakrat dražji. Od aprila lani na podlagi spremenjene evropske direktive ne veljajo več enotna pravila o velikosti embalaže za prehrambene izdelke. Tako lahko proizvajalci zdaj ponujajo na trgu izdelke v kakršnikoli velikosti embalaže. Varuhi potrošnikov so že ob uveljavitvi sprememb direktive opozarjali, da utegnejo proizvajalci in trgovci to zlorabiti v škodo potrošnikov. Poslanci evropskega parlamenta so spremembe podprli v prepričanju, da bodo pripomogle k povečanju konkurenčnosti med proizvajalci in povečanju izbire za potrošnike.
V ZPS pa ugotavljajo, da v Sloveniji državljani v zadnjem času opozarjajo na podražitev komunalnih storitev, predvsem v Ljubljani. Dobavitelji vode so namreč uvedli normirano količino vode, nad katero je cena za polovico višja od osnovne. Čeprav v ZPS podpirajo varčevanje z vodo, po njihovem mnenju ni prav, da je normirana količina vode izračunana glede na širino vodomera, kar je lahko težava pri večstanovanjskih objektih. Lahko se zgodi, da stanovalci plačajo višjo ceno že, če na dan porabijo 27 litrov vode na prebivalca. Potrošniki v članicah EU po besedah Kuneve opozarjajo, da imajo največ težav z nepreglednimi in nerazumljivimi računi na področju energije in telekomunikacijskih storitev.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.