Triglav še izgublja tržni delež
Druga največja slovenska zavarovalnica je po znesku zbranih premij lani postala Zavarovalnica Maribor
Največja zavarovalnica
© Borut Peterlin
Slovenske zavarovalnice so lani zbrale za 2,1 milijarde evrov premij. To je 2,8 odstotka več kot leta 2008, kažejo prvi podatki Slovenskega zavarovalnega združenja. Največji tržni delež ima še vedno Triglav, ki so mu zavarovanci lani vplačali 743,1 milijona premij ali 35,8 odstotka vseh premij. Do spremembe pa je lani prišlo na drugem mestu. Druga največja slovenska zavarovalnica je po znesku zbranih premij postala Zavarovalnica Maribor, ki je zbrala 12,8 odstotka ali za 266 milijonov evrov premij. Z drugega na tretje mesto je padla zavarovalnica Adriatic Slovenica z 12,6 odstotka ali 260,6 milijona evrov premij.
Na prvih treh mestih so v Sloveniji zavarovalnice, ki so nastale iz nekdanje Zavarovalne skupnosti Triglav. Na slovenskem trgu v nasprotju z drugimi novimi članicami EU prevladujejo zavarovalnice z domačim kapitalom, čeprav so svoje družbe pri nas ustanovile znane tuje zavarovalnice. V drugih novih članicah EU zavarovalnice iz zahodnih članic EU večinoma niso prišle do prevladujočih deležev na trgu tako, da bi začele iz nič, ampak so pokupile obstoječe zavarovalnice.
Ni slišati, da bi imeli zavarovanci v Sloveniji, zlasti ob večjih nesrečah in neurjih, težave pri izplačilih odškodnin, prav tako ni slišati, da bi imela podjetja težave pri svojih zavarovanjih, zato je s tega vidika ponudba slovenskih zavarovalnic očitno konkurenčna ponudbi znanih tujih zavarovalnic, ki poslujejo na slovenskem trgu. Zaradi tega so ne nazadnje tudi na prvih treh mestih po zbrani premiji. Če bi zavarovalnice razprodali tujcem, kar so naredili v drugih novih članicah EU, bi politika imela manj neposrednega vpliva nanje, svojim zaslužnim kadrom v njih ne bi mogla zagotavljati dobrih služb, v parlamentu pa vsake toliko časa ne bi imeli razprav, kako razdeliti oziroma privatizirati zavarovalnice.
Triglav in zavarovalnica Maribor sta v pretežni državni lasti, v zasebni lasti je Adriatic Slovenica, vendar jo lastnik KD Group že nekaj let vsake toliko časa ponudi v prodajo, pa nikakor ne more najti kupca. To je eden od dokazov, da je slovenski zavarovalniški trg vendarle razvit in primerljiv z zahodnim, kajti znane zahodne zavarovalnice hočejo biti prve na trgu, zaradi tega jih zanimajo največji igralci na trgu.
Kakor kažejo podatki Slovenskega zavarovalnega združenja, se je Triglavu tržni delež lani zmanjšal za 1,5 odstotka, od leta 2006 pa za 2,4 odstotka. Raste pa tržni delež zavarovalnice Maribor. Zavarovalnica Maribor je od leta 2006 do leta 2009 svoj tržni delež povečala z 12,2 na 12,8 odstotka. Zavarovalnici Adriatic Slovenica je v enakem obdobju tržni delež padel s 13,5 na 12,6 odstotka.
Po prvih podatkih Slovenskega zavarovalnega združenja v obračunani premiji za lansko leto dobri dve tretjini zneska odpadeta na premoženjska zavarovanja, preostala tretjina pa na življenjska zavarovanja. Slovenske zavarovalnice so skupaj lani pobrale za 1,4 milijarde evrov premij iz naslova premoženjskih zavarovanj in 630,1 milijona evrov iz naslova življenjskih zavarovanj. Znesek vseh premij se je od leta 2002 podvojil, in to zlasti na račun življenjskih zavarovanj. Slovenske zavarovalnice so leta 2002 pobrale za dobrih 267 milijonov evrov premij iz naslova življenjskih zavarovanj.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.