Težave pod preprogo
Ne le tiskani mediji, ki so že skoraj dve desetletji na udaru, temveč tudi televizija se, čeprav bistveno tišje, že dlje časa sooča z izgubljanjem občinstva - najbolj očitno mladih
Do konca leta bomo v Sloveniji dokončno prešli na digitalno prizemno TV-oddajanje. Do takrat bodo ugasnili vsi analogni TV-oddajniki, prek katerih danes sprejemamo signal. Tista gospodinjstva, ki za sprejemanje TV-signala še vedno uporabljajo navadne TV-antene, bodo morala za nadaljnje sprejemanje signala kupiti posebno napravo, ki jim bo sprejeti signal prevedla v sliko. Ta bo po novem kakovostnejša, digitalizacija pa bo tistim, ki so doslej zaradi neugodne geografske lege svojega doma lahko spremljali le redke, »najosnovnejše« televizijske kanale, prinesla tudi večjo izbiro na njihovih daljinskih upravljalnikih.
Čeprav za spremljanje televizije na sodobnejši način zadošča že nov dekoder, se trenutno mnogi odločajo za nekajkrat dražjo investicijo, za nakup novih, sodobnejših, tanjših in večjih televizorjev, ki takšnih dekoderjev ne potrebujejo. V tržno-raziskovalnem podjetju GfK Slovenija, kjer na oddelku Panel tehničnih trgovin spremljajo prodajo tehničnih izdelkov, so opazili, da je prodaja televizorjev pri nas v drugi polovici leta 2009 v primerjavi z istim obdobjem leta 2008 zrasla za 17 odstotkov. Daleč največji naval so zabeležili decembra, a takrat prodaja televizijskih sprejemnikov že tradicionalno poskoči. Seveda so šli najbolj v promet televizorji, ki omogočajo sprejemanje digitalnega TV-signala. Če primerjamo drugi polovici let 2008 in 2009, je bilo povpraševanje po njih deležno kar 88-odstotne rasti. Na GfK vseeno opozarjajo, da povečanega povpraševanja trenutno še ne smemo preveč povezovati s preklopom na digitalni način oddajanja. Ker bo ta dokončno uveljavljen šele konec leta, naj bi na rast prodaje televizorjev neposredno vplival šele v drugi polovici letošnjega leta.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.