Vanja Pirc

1. 4. 2010  |  Mladina 13

Tvorta za tviteraše

Ljubljana je gostila drugo dobrodelno druženje slovenskih uporabnikov Twitterja

Ekipa prostovoljcev, ki je pripravila ljubljanski Twestival

Ekipa prostovoljcev, ki je pripravila ljubljanski Twestival
© Tjaša Zajc

»Hitro, pridite na tvorto,« je pred ljubljanskim lokalom Pri zelenem zajcu zaklicala Živa, za zbrane alivea, in tisti, ki jim jo je uspelo kljub glasnemu pomenkovanju slišati, niso namrščili obrvi in skomignili z rameni, temveč so se jim pocedile sline. Bil je čas za torto, ki so jo tisti večer spontano preimenovali v tvorto, podobno, kot so pijačo preimenovali v gin tvonic. Šlo je za posrečeno besedno igro, saj je bil dogodek, na katerem so nekaj minut kasneje razrezali čokoladno sladico, namenjen vsem slovenskim uporabnikom spletnega omrežja Twitter, torej tistim, ki v ti skupnosti redno objavljajo kratka sporočila z največ 140 znaki in tako komunicirajo tudi z drugimi uporabniki. Tvorto, na kateri je sedel užiten moder ptiček, zaščitni znak Twitterja, je spekla in mojstrsko oblikovala članica naše tviteraške scene, ki tvita pod imenom huferka. Tudi sicer je prava navdušenka nad kuho in peko, o čemer pričajo njene objave. »Mnjam, obliz, repete in kar je se izrazov :)« je tvorto pozneje na Twitterju pokomentiral novinarski kolega Aljaž Pengov Bitenc, ki tvita pod imenom pengovsky.
Slovenski tviteraši se tokrat v živo seveda niso dobili prvič. Tisti, ki redno uporabljajo Twitter, poleg Facebooka ta hip najbolj priljubljeno družbeno ali družabno omrežje na spletu, so se že navadili na redne mesečne večere tviterske skupnosti. Nekateri, ki so virtualna pomenkovanja nadgradili z živimi stiki, se dobivajo tudi ali pa povsem mimo takšnih dogodkov. »Facebook je mreža, ki je namenjena ohranjanju realnih prijateljev in znancev. Twitter pa je mreža, kjer tiste virtualne prijatelje, ki jim slediš in za katere se izkaže, da so ti najbližje po načinu razmišljanja, spremeniš v realne prijatelje. Najprej greš z njimi na kavo, da vidiš, kdo se skriva za vzdevkom. Tako so se začela tudi naša redna mesečna druženja. Na prvem smo se celo fotografirali, da bi si zapomnili, kdo je kdo,« pravi Tomica Šuljič, komunikator Urbanega plemena, ki upravlja lokal, ki so ga tviteraši vzeli za svojega. Tomica tvita pod imenom illegaldrum in priznava, da je prek Twitterja spoznal ljudi, ki jih sicer skoraj zagotovo ne bi. Tvitajo namreč vsi, od politikov do novinarjev, od marketingarjev do naravoslovcev, od medijskih zvezd do študentov. Morda zato tviteraška srečanja niti približno niso namenjena le navdušencem nad informacijskimi tehnologijami, temveč se na njih družijo ljudje najrazličnejših profilov.
Četrtkova prireditev se je po razsežnostih vseeno nekoliko razlikovala od siceršnjih tviteraških druženj, saj je šlo za Twestival, ljubljansko različico globalnega tviteraškega festivala, ki dvakrat na leto na isti dan poteka v številnih mestih po vsem svetu. Daleč najodmevnejši in najbolj množičen Twestival je londonski, približujejo pa se mu tisti v Sydneyju, Perthu in San Franciscu. Slovenski tviteraši so prvi Twestival uspešno izpeljali lani jeseni, ko so med druženjem in spremljanjem kulturnega programa zbrali okoli 1600 evrov prostovoljnih prispevkov za Zavetišče živali Horjul. Ker so Twestivali vedno dobrodelni, so prostovoljne prispevke zbirali tudi tokrat, le da so jih festivali po vsem svetu namenili eni sami organizaciji; šlo je za Concern, ki skrbi za izobraževalne programe revnih v 25 državah Afrike, Azije in Karibov. Po vsem svetu so zanjo zbrali več kot 380.000 dolarjev, slovenski tviteraši pa so tokrat skupaj s sponzorji prispevali okoli 650 evrov. Znesek je bil opazno nižji kot prejšnjič, a organizatorjev to ni razočaralo. »Dejstvo je, da se nas bolj dotakne stiska ljudi v naši okolici kot stiska otrok v Aziji in Afriki, za katere tokrat zbiramo sredstva. Ampak kolikor bomo zbrali, bo zanje več kot dobrodošlo,« je bil že pred festivalom realističen Tomica. »Za tiste, ki potrebujejo pomoč v našem okolju, pa bomo spet zbirali sredstva na jesenskem Twestivalu, saj je jesenska različica bolj lokalno usmerjena.« Dobrodelno naravnani sicer niso bili le obiskovalci Twestivala, tudi ekipa organizatorjev, ki šteje od 10 do 15 tviterašev, dela prostovoljno.
Organizatorji tokrat niti približno niso vedeli, koliko ljudi bo pritegnil festival, sploh zato, ker je potekal sočasno s Slovenskim oglaševalskim festivalom, zaradi katerega je udeležbo odpovedalo kar nekaj naših najaktivnejših tviterašev. Ne glede na to se je obetal sproščen »večerčič«. Prišlo je kakšnih 200 obiskovalcev, tudi takšni, ki sploh ne tvitajo, a večina je bila vseeno tviteraška. V virtualnem svetu vse te ljudi druži pisana beseda, tokrat pa so jih z govorjeno in odpeto besedo povezovali pripovedovalci, stand-up komiki in glasbeniki, za after pa še celo didžeji v klubu K4. Zanimivo je, da so tviteraši med Twestivalom presenetljivo malo klikali po telefonih, se prek njih priklapljali na internet in na Twitterju puščali nova sporočila. Nekateri tisti večer celo niso tvitali. S tem so, namerno ali nenamerno, še bolj razbijali predsodke glede tega, da naj bi se s pojavom vse številnejših načinov virtualnega komuniciranja izgubljalo druženje v živo. Tokratnega druženja v živo brez interneta sploh ne bi bilo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.