Vanja Pirc

7. 10. 2010  |  Mladina 40  |  Politika

Otroci kot puzzle

Zakaj morajo nekatere šole v času popoldanskega bivanja, ki se ga letos udeležuje 80 odstotkov učencev in naj bi bilo tisti del šolskega vsakdanjika, ki je namenjen druženju in sprostitvi, razbijati razrede, otroke seliti iz učilnice v učilnico in s tem povzročati stres otrokom in učiteljem?

Minister za šolstvo Igor Lukšič med obiskom waldorfske šole v Ljubljani

Minister za šolstvo Igor Lukšič med obiskom waldorfske šole v Ljubljani
© Borut Krajnc

V torek malo pred eno popoldne je v jedilnici ene od ljubljanskih osnovnih šol mrgolelo šolarjev. Učiteljica, ki je prav takrat pripeljala na kosilo »svoj« razred tretješolcev, je malo prej izvedela, da bo morala tisti dan v šoli ostati dlje, kot zahteva urnik, saj je ena od kolegic, ki skrbi za popoldanski del šolskega urnika, torej za podaljšano bivanje, v katerem učenci od prvega do petega razreda naredijo domače naloge in obiskujejo prostočasne dejavnosti, zbolela. Učiteljico so čakale še druge obveznosti, od birokracije do priprav na konferenco in pouk naslednjega dne, vendar je svojim učencem pomahala v slovo in jih prepustila »njihovi« popoldanski učiteljici. Sama pa je kot »instantna« popoldanska učiteljica odhitela v drug razred.
Tokrat ji je bil dodeljen eden od četrtih razredov, iz katerega so prihajali radoživi in na trenutke tudi malce kričavi otroški glasovi. Ko je vstopila, ji je bilo takoj jasno, da bo morala poskrbeti za nabito poln razred, v katerem so učenci sedeli stisnjeni drug ob drugem. Od tega je bilo 17 učencev, ki so ostali v šoli po »rednem«, obveznem dopoldanskem delu pouka, iz tega razreda. Preostalih 13 pa se jih je tja ravno preselilo iz drugega četrtega razreda. Razred so tako napolnili do maksimuma, ki znaša 28 učencev, z dovoljenjem šolskega ministrstva - in tega imajo - pa kar 30 učencev.
V tem drugem četrtem razredu tisti dan v podaljšanem bivanju sicer ni ostalo le 13, temveč 19 učencev. Kam je torej izginilo preostalih šest učencev? So ostali pred vrati? Seveda ne. So pa pristali v sosednji učilnici. V tisti, v kateri sicer domujejo drugošolci. Učiteljica, ki je tisto popoldne skrbela za mešani razred drugošolcev in četrtošolcev, je povedala, da sočasno delo s sedemletniki in devetletniki ni ravno lahko. Četrtošolci imajo že veliko nalog, drugošolci pa se šele navajajo nanje, in ker z obveznostmi prej končajo, jim ostaja več časa, s tem pa so tudi živahnejši. Takšne delitve na dvoje tisti dan ni bil deležen le omenjeni četrti razred, temveč tudi nekateri drugi razredi. Gre za vsakodnevno prakso, ki ni domača le v tej, ampak še v marsikateri drugi osnovni šoli. Nekatere šole »žrtvujejo« kakšen razred in ga delijo celo na troje ali na še manjše skupine in tako zapolnjujejo druge razrede. Ponekod, kjer je otrok manj, razredov ne delijo, pač pa jih le združujejo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.