Opustite vsakršno upanje, vi, ki vstopate!

Kako nas resničnostni šovi pripravljajo na življenje v neoliberalni državi

Naj vas spomnim: leta 2004 je v Sloveniji zmagala desnica. Levica je izgubila. In zakaj je izgubila? Ker ni gledala resničnostnih šovov. Še več: resničnostni šovi levici vedno znova povedo, zakaj je izgubila. Čakajte, s čim je že levica najbolj obsedena? Točno: z varovanjem zasebnosti, z zagovarjanjem pravice do zasebnosti, z vztrajanjem, da mora biti javno ločeno od zasebnega, da tisto, kar je zasebno, ne sme biti javno, da je vdiranje v našo zasebnost nesprejemljivo in da je nadzorovanje naših življenj nezakonito. Predpostavka levice je, da ljudje najbolj hlepijo po pravici do zasebnosti, da je ne dajo za nič na svetu in da vdiranja v svojo zasebnost ali pa nepooblaščenega vmešavanja v svojo intimnost ne prenesejo. Resničnostni šovi, kakršni so Big Brother, Survivor, Temptation Island, Sanjska ženska, Sanjski moški, The Real World, Fear Factor, Kmetija, Home Edition, Akademija, Three Wishes, Popstars, Boot Camp in Bar, dokazujejo ravno obratno: da se ljudem jebe za zasebnost. Da se jim jebe za ločenost zasebnega od javnega. Da se jim jebe za kamere, ki jih nadzorujejo. Da v resnici komaj čakajo, da kamere in mikrofoni vdrejo v njihovo zasebnost. Da hočejo biti nadzorovani in videni. Da nimajo nič proti, če njihova intimnost postane javni spektakel ali pa če se njihova bivališča spremenijo v odre. Da ni za njih noben pogled dovolj nepooblaščen. Da je torej pravica do zasebnosti tista pravica, ki se ji zlahka in brez problema odrečejo. Ali kot pravi Igor Pribac: "Vtikanje v zasebnost, nočna mora klasičnega liberalca, ki ceni zasebnost, je postala televizijska uspešnica, še več - postala je ključna gonilna sila televizije v potelevizijski dobi." Klasičnega liberalca prepoznate po tem, da se začudeno sprašuje: če vsi gledajo resničnostne šove, kako to, da sam potem ne poznam nikogar, ki jih gleda?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.