Vanja Pirc

 |  Mladina 27  |  Družba

Odprta oblačila

V Ljubljani je nastala prototipna kolekcija zelo netipičnih oblačil. Gre za del širšega projekta, ki želi, da bi v modni industriji zaživel nov tip ekonomije.

Osem modnih oblikovalcev, ki so jih povabili k oblikovanju kolekcije Openwear, njihovi pomočniki študentje, njihovi mentorici pri oblikovanju oblačil Almira Sadar in Nataša Peršuh, družbena aktivistka Zoe Romano ter Maja Hawlina in Oliver Vodeb iz Studia Poper

Osem modnih oblikovalcev, ki so jih povabili k oblikovanju kolekcije Openwear, njihovi pomočniki študentje, njihovi mentorici pri oblikovanju oblačil Almira Sadar in Nataša Peršuh, družbena aktivistka Zoe Romano ter Maja Hawlina in Oliver Vodeb iz Studia Poper
© Miha Fras

Pred dvema tednoma je šesto nadstropje ljubljanske Naravoslovnotehniške fakultete (NTF), kjer ima prostore katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil, zasedla skupina osmih modnih oblikovalcev. Na delavnico so pripotovali iz različnih evropskih držav in v petih dneh, kolikor so jih preživeli skupaj, so veliko krojili, rezali, šivali, likali in pomerjali, predvsem pa so se veliko pogovarjali, dopolnjevali drug drugega ter med seboj in skupaj z njihovimi mentorji tudi polemizirali. Nekatere ideje so prinesli s seboj, večina se jih je rojevala sproti, medtem pa je pod njihovimi prsti nastajala kolekcija zelo netipičnih oblačil. In v petek, zadnji dan njihovega druženja, je ta pokazala prve realne obrise svoje končne podobe.
Že prvi pogled na pisani rezultat, ki je krasil bele lutke, je dal slutiti, da se ne obeta še ena kolekcija, ki bi jo lahko zaradi pregrešno visokih cen in morda tudi pretirane ekstravagance, pri kateri je nosljivost drugotnega pomena, občudovali le na modnih stezah. In obratno - ni kazalo, da bi se obetala še ena kolekcija, ki bi jo bilo mogoče po bistveno dostopnejših cenah kupiti v praktično vsaki trgovini. Oblikovalci so izdelali denimo prototip copatov, ki si jih z nekaj preprostimi potezami narediš sam. Ali pa prototip jakne, ki jo je mogoče nositi kot hlače. Ali pa prototip dolge črne obleke, ki se z nekaj hitrimi manevri spremeni v kratko oblekico ali majico. Še ena domislica je enakostranični štirikotnik iz blaga, ki je lahko v osnovi ruta ali šal, z nekaj premiki pa ga je mogoče preoblikovati v številne druge kose oblačil, od krila do majice.
»V bistvu nismo naredili osem kosov oblačil, temveč osem zgodb, ki se lahko berejo na različne načine,« je kolekcijo, ki jo za zdaj sicer predstavlja šele osem prototipnih oblačil, v kontekst postavila Tjaša Bavcon iz oblikovalske skupine Oloop, ki je bila na delavnico povabljena kot ena od dveh slovenskih modnih oblikovalcev. »Lahko bi rekli, da smo naredili pet parov čevljev, eno večerno obleko, sedem t-shirtov, dvojne hlače, eno pelerino ... Izdelkov je, kolikor hočeš. Ampak površno bi bilo, če bi jih predstavili tako, enodimenzionalno,« je dodal drugi domači modni oblikovalec Jure Purgaj. Kolekcija torej za osnovo jemlje večnamenskost, praktičnost, pa univerzalne velikosti, tudi recikliranje, večinoma pa tudi uniseks ponudbo. Imenovala se bo Openwear.
Openwear bi lahko v slovenščino prevedli kot »odprta oblačila«. Ime ni naključno, saj blagovna znamka ne bo forsirala kakšnega posameznega oblikovalskega imena, kot se to pogosto zgodi pri najprestižnejših znamkah, temveč bo promovirala skupno delo. Prav tako ne bo forsirala svoje originalnosti, ravno nasprotno. Ker je v modnem oblikovanju že tako ali tako veliko kopiranja, bo stavila na odprto kodo, kar pomeni, da uporabnikov ne bo spodbujala le, da nosijo njena oblačila, temveč da jih z malce spretnosti po svoje nadgradijo ali predelajo v povsem nova oblačila, na katerih pa naj vseeno ostane Openwearov logotip.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.