Zatohli hlev duha

Kakšne spremembe lahko pričakujemo pri upravljanju umetnosti z zamenjavo vlade? Če lahko sodimo po izkušnjah, potem za tiste, ki so pri koritu, ni razloga za paniko. Tistim, ki so od korita daleč, pa je lahko za kulturno politiko slovenske države še naprej vseeno.

Slovenska družba je po osamosvojitvi doživela velike spremembe na vseh področjih javnega delovanja, le državna regulacija umetniškega ustvarjanja je ostala tako rekoč nedotaknjena. Država še vedno skrbi predvsem za zaprašeno, elitno, tradicionalno ... skratka muzejsko kulturo. Noben minister, ne levi, ne desni, ne sredinski, še ni posegel v ta zatohli hlev duha. Pustimo ob strani formalno odpravo ministrstva za kulturo, ki jo je izpeljala nova oblast, saj gre dejansko le za reorganizacijo državne uprave, ki vsebinsko ne bo spremenila ničesar. Verjamem, da so samozvani čuvaji aristokratskega duha prizadeti, saj so bili do zdaj nedotakljivi. Vendar njihovega egotripa ne kaže jemati preresno. Še več, očitno ga ne jemljejo resno niti sami: nagrajenci so v žepe ponižno pobasali državne Prešernove nagrade, dvomim pa tudi, da bodo ob domnevni v nebo vpijoči krivici, ki se jim godi, stopili v kulturni molk in se tako odpovedali državni finančni in drugačni podpori.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

Pisma bralcev

  • Tone Rački, Ljubljana

    Zatohli hlev duha

    Svetina, kot tudi Robert Lazar sta se na Tomčeva stališča odzvala prizadeto in njuna kritika meri bolj na osebo kot na stališča, zato ustvarjata vtis, da branita neke okope. Sam bi imel še več pripomb na razmere v slovenski kulturi tudi »muzejski«, kot jih ima Tomc, z njegovim stališčem, da v majhnem okolju potrebuje državno podporo tudi popularna kultura, pa se v celoti strinjam. Več

  • Robert Lozar, Butoraj

    Zatohli hlev duha

    Spoštovani Ivo Svetina, Več

  • Gregor Tomc, Ljubljana

    Zatohli hlev duha

    Na večji del pisanja, kjer Ivo Svetina razglablja o tem, kaj si o meni misli (da sem barbar, reakcionar, polpotovec, hlevar, zažigalec knjig in rušilec hramov umetnosti, če se omejim le na tiste bolj sočne izraze), ne bom odgovarjal. Gre za pisanje, ki sodi v gostilno, morda tudi v gledališče ali galerijo (a lahko o tem le ugibam, ker v svetišča umetnosti ne zahajam), vsekakor pa ne sodi v javni tisk. Več

  • Gregor Tomc, Ljubljana

    Zatohli hlev duha

    Tone Rački v pismu bralca trdi, da je moj pogled na kulturno politiko napačen iz treh razlogov: ker priznavam le medijsko posredovano kulturo, ker ne ločim med elitno in visoko kulturo in ker napačno razumem množično kulturo. Več

  • Tone Rački, Ljubljana

    Zatohli hlev duha

    Tomčev odgovor na mojo repliko me je razočaral. Od profesorja kulturologije bi upravičeno pričakovali drugačen diskurz. Namesto, da bi izkoristil priložnost, da svoja stališča podrobneje pojasni (čeprav pisma bralcev niso najprimernejši prostor za to), poskuša diskreditirati oponenta. Če užaljenost ne bi bila otročja, bi bil lahko z razlogom užaljen, pa nisem, ampak samo začuden. Začuden, kako je mogoče, da dr. Več

  • Gregor Tomc, Ljubljana

    Zatohli hlev duha

    Tone Rački v pismu bralca trdi, da je moje razumevanje elitne kulture neprimerno, ker gre za še kako živo in aktualno ustvarjalnost. Še enkrat ponavljam – ne trdim, da je elitna umetnost muzejska iz vsebinskih, ampak iz formalnih razlogov. Za ilustracijo – v predstavi celjskega gledališča lahko po odrskih deskah skače Che Guevara in kriči ’Živel punk!’, kar je nedvomno zelo živo in aktualno... Več