Vasja Jager

25. 1. 2019  |  Mladina 4  |  Politika

Zakaj portal slovenske vlade promovira dejavnosti Ameriške gospodarske zbornice?

Lobiranje po ameriško 

AmCham na Mlad.si (desno)

AmCham na Mlad.si (desno)
© Mlad.si

Portal mlad.si, osrednja vladna komunikacijska točka za mlade, je objavil novico o programih platforme AmCham Young, ki »povezuje generacije mladih, aktivnih posameznikov, ki izstopajo iz povprečja«. Glede na mesto objave bi človek sklepal, da gre pri platformi AmCham Young za programe, ki jih izvaja slovenska država. Dejansko pa portal promovira dejavnosti Ameriške gospodarske zbornice (AmCham), ključnega lobističnega mehanizma korporacij iz ZDA.

Platforma AmCham Young izvaja štiri temeljne programe, s katerimi naj bi razvijala nadarjenost in mladim pomagala pri oblikovanju poklicne poti. Tako si program Mladi profesionalci prizadeva za vzgajanje »poslovnih voditeljev nove generacije«, ki naj bi ustvarili »okolje z visokim potencialom«. Metodološko še bolj neoprijemljivo in polno floskul je »središče optimizma« Snežna kepa, na portalu mlad.si opisano kot »think tank aktivnih mladih med 25. in 40. letom«. Snežna kepa sicer menda »nima programa in nima strukture, ima pa želje, energijo in ambicije mladih, da soustvarjajo svet«.

Zdi se, da so programi, kot je AmCham Young, namenjeni iskanju mladih obetavnih kadrov za ameriška podjetja, ki tako krepijo konkurenco v globalnem bazenu delovne sile, iz katerega črpajo. Ameriška gospodarska zbornica slovenskim nadarjenim mladim omogoča številne stike z družbami iz ZDA, od katerih naj bi se navzeli sodobne – neoliberalne – miselnosti.

Tudi zato so v največjem slovenskem sindikatu, Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS), že pred časom protestirali proti vmešavanju ameriških lobistov v Slovenijo. »Sami bomo poskrbeli za svojo prihodnost. Ne potrebujemo ne nemške ne ameriške ali katere druge zbornice,« je leta 2017 ob napovedih, da želi AmCham priti do sedežev v skupščini državnega Zavoda za zdravstveno zavarovanje, dejal izvršni sekretar ZSSS Andrej Zorko.

A slovenska država še naprej odpira vrata Američanom, promoviranje njihovih programov na osrednjem vladnem portalu za mlade je le najnovejši primer. Ministrstva že nekaj let sodelujejo z AmChamom pri izmenjavi kadrov, s katero naj bi v resorje vnesli »podjetniško miselnost«, slovenski politiki pa so gosti zborničinih poslovnih zajtrkov.

Gospodarske zbornice drugih držav, ki prav tako delujejo v Sloveniji, so manj vsiljive; le manjši del laične javnosti ve, da imata zbornici v Ljubljani Velika Britanija in Kitajska, poleg njiju pa še Nemčija. Te organizacije in njihove objave bi na vladnih spletiščih iskali zaman.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

Pisma bralcev

  • Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija

    Lobiranje po ameriško

    Spoštovani, v skladu s 1. odstavkom 26. člena Zakona o medijih (Ur. list RS, št. 110/2006, ZMed – UPB1, Ur. list RS št. 47/2012, ZMed-B) vam pošiljamo zahtevo za popravek navedb v članku „Lobiranje po ameriško“, ki ga je napisal Vasja Jager, in je bil objavljen v petek, 25. januarja 2019, v tedniku Mladina in na spletni strani https://www.mladina. Več

  • Ivo Ercegović, Ptuj

    Lobiranje po ameriško

    Če se ne motim, se je AmCham Slovenija že do sedaj pritoževala, češ, da Mladinini novinarji navajajo neresnične in zavajajoče trditve, s katerimi neupravičeno posegajo v ugled in njihovo dobro ime. Posebej jih bode v oči, da avtor Vasja Jager navaja, da promovirajo dejavnost Ameriške gospodarske zbornice (AmCham), ključnega lobističnega mehanizma korporacij iz ZDA. Več