26. 7. 2024 | Mladina 30 | Politika
Kdo se boji civilnega nadzora nad JEK 2?
Vlada že več kot pol leta ignorira številne zahteve nevladnih organizacij
Državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Danijel Levičar
© Luka Dakskobler
Premier Robert Golob in vlada že več kot pol leta ignorirata številne zahteve nevladnih organizacij, da bi se v delovno skupino za koordinacijo pripravljalnih aktivnosti pri projektu JEK 2 vključili predstavniki okoljskih in drugih organizacij ter bi se vsaj tako vzpostavil javni civilni nadzor projekta. V skupini, ki jo vodi državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Danijel Levičar, so zdaj le predstavniki ministrstev, uprave za jedrsko varnost ter vodilni Gen energije, Elesa in Nuklearne elektrarne Krško.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
26. 7. 2024 | Mladina 30 | Politika
Državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Danijel Levičar
© Luka Dakskobler
Premier Robert Golob in vlada že več kot pol leta ignorirata številne zahteve nevladnih organizacij, da bi se v delovno skupino za koordinacijo pripravljalnih aktivnosti pri projektu JEK 2 vključili predstavniki okoljskih in drugih organizacij ter bi se vsaj tako vzpostavil javni civilni nadzor projekta. V skupini, ki jo vodi državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Danijel Levičar, so zdaj le predstavniki ministrstev, uprave za jedrsko varnost ter vodilni Gen energije, Elesa in Nuklearne elektrarne Krško.
Iz kabineta predsednika vlade so nam v torek odgovorili, da je delovna skupina ravno 16. julija razpravljala o pobudi za širitev sestave skupine: »Skupno stališče članov je bilo, da ima skupina javno določene pristojnosti in opredeljene naloge, ki ne vključujejo civilnega nadzora.« Tako pojasnilo je izjemno čudno. Skupina se namreč ni samoustanovila, pač pa je njene »javne pristojnosti« predlagal premier, ki bi zdaj, če bi bil zainteresiran, tudi brez težav razširil sestavo skupine, najpristojnejše za projekt JEK 2 v času do referenduma. Da tega ne stori in s tem poveča transparentnost delovanja vladne skupine, je nerazumljivo, še zlasti, ker vlada v koalicijski pogodbi na šesti strani civilni družbi obljublja »sistematično vključevanje v procese odločanja«. Iz službe za odnose z javnostmi so sicer odpisali, da dialog s civilno družbo tako ali tako poteka prek sveta za sodelovanje z nevladnimi organizacijami pri ministrstvu za okolje ali drugih pozivov javnosti za sodelovanje pri vsebinskih oziroma strateških dokumentih.
Levičarjeva delovna skupina o projektu javnosti ne poroča, le na zahtevo pa razkrivajo delne vsebine zapisnikov sej. Zapisnik tretje seje tako navaja, da so predstavniki Gen energije na seji povedali, »da so podpisali pogodbo z izvajalcem, ki bo pričel s pripravo posebnega zakona za JEK 2«. Kako je sploh mogoče, da si je družba Gen energija sama plačala in torej sama napisala zakon – in to javno povedala na seji komisije? Po prvih javnih objavah pa so zapisniki omenjenih sej postali povsem nevsebinski, sporočilo po zadnji seji 16. julija recimo se je na primer glasilo: »Seja je bila priložnost za pregled napredka in nadaljnje usmeritve pri razvoju projekta JEK2.«
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.