• Moja super bivša

    Matt ( Luke Wilson ), tipični mladi arhitekt in tipični nice guy, ki ima tipične probleme s tipičnimi bejbami, nenadoma nabaše na atipično bejbo - Jenny ( Uma Thurman ), ki sicer tezgari v tipični galeriji, je namreč v resnici famozna superjunakinja G-Girl, ki rešuje New York. In to vsak dan. Ker pa se izkaže, da je patološko ljubosumna, jo pusti. Toda Jenny pride za njim - z...

  • Santiagovi dnevi

    Josue Mendez je Scorsesejevega Taksista očitno videl tolikokrat, da si svojega junaka, Santiaga ( Pietro Sibille ), 23-letnega veterana džungelske “vojne proti terorju”, ki se vrne v Limo, ni znal predstavljati drugače kot perujskega Taksista. Santiago se hoče normalizirati, reintegrirati, asimilirati, preleviti v civilista, toda povsod ga zavračajo, odga...

  • Bitka v nebesih

    Carlos Reygadas, mehiški auteur, si film predstavlja kot meditacijo, v kateri je velike “resnice” mogoče priklicati z dolgimi, statičnimi kadri, s tišinami, s krajinskimi panoramami, s katatonično atmosfero, z bibličnimi abstrakcijami in s slikarsko počasim antidogajanjem, ki mu tu in tam navrže kaj šokantnega. V Japonski, enem izmed njegovih prejšnjih filmov, sta se žgala 60-letni hombre, ki...

  • Vse je šlo k vragu, Pete Tong

    Biografije rock zvezdnikov se običajno končajo s smrtjo. Rockerja ubijejo mamila, letalo, slava ali pa ekscesno življenje. Saj veste, od ekscesa se mu zmeša. Film Vse je šlo k vragu, Pete Tong, ironična, vrtoglava, halucinantna kombinacija faux dokumentarca in sage o vzponu in padcu srečnega ekscesnega obdobja (a la Kazino, Snif, Gospodar vojne ipd.), se konča z oglušitvijo.

  • Miami Vice

    TV serija Miami Vice (1984-89) je moške povezala z armanijevsko-versacejevsko eleganco, poziranjem, emtivijevskim glamurjem in kapučinskim kičem, tako da sta detektiva Crockett (Don Johnson) in Tubbs (Philip Michael Thomas) izgledala kot manekena v tematskem parku urbanega nasilja, prešpikanega z Reaganovo “vojno proti mamilom”.

  • Zvok Istanbula

    Zvok Istanbula: Alexander Hacke

    Gotovo obstaja tudi “pravi” zvok Istanbula, saj veste, unikatni, originalni zvok Istanbula - glasba, ki je tipična za Istanbul. Glasba, ki jo lahko slišite tudi drugje, magari na Kubi, toda tu, v Istanbulu, je doma. Kak Wim Wenders bi jo verjetno tudi našel. In posnel nadaljevanje svojega Buena Vista Social Cluba. Toda Fatih Akin, prav tako Nemec, le da turškega rodu, znan predvsem po...

  • Hiša pošast

    Steklenica Coca-Cole izgleda kot Mae West, ko miruje - Hiša pošast izgleda kot Kathleen Turner, ko ji prihaja. Gotovo se spomnite Telesne strasti (1981), v kateri ji je hotni, potni in motni William Hurt dahnil: “ Ne bi smela nositi tega telesa! ” Imela je telo, s katerim je premaknila Florido. Lahko bi premaknila vesolje.

  • Podvodna deklica

    Cleveland Heep ( Paul Giamatti ), osamljeni, depresivni upravnik nekega ekscentričnega filadelfijskega stanovanjskega kompleksa, v bazenu odkrije bejbo po imenu Story ( Bryce Dallas Howard ), za katero se izkaže, da je podvodna deklica iz Modrega sveta, neke sorte pravljičnega, paralelnega sveta. Okej, ali pa srednjega sveta, kajti film potem, ko ju zbližuje, tolkiensko razvije kompletno mitologijo, kozmogonijo...

  • Slo-vidvd-borza

    Danes ni nič neobičajnega, če film traja 175minut. Toda če traja 175 minut, veste, da boste slej ko prej planili v zaklon in milo prosili, da naj hitro pošljejo še tri scenariste, ki bodo zaflikali pavze. Skrivnostni otok je kakopak TV serija, toda izgleda kot film, ki traja 1075 minut. Hja, skoraj 11 ur. Kar pa ne pomeni, da boste vmes planili v zaklon - ne, prvo sezono lahko povsem mirno požrete v enem požirku...

  • Moje poletje ljubezni

    Težko je reči, kdo je prej koga zagledal, Mona ( Natalie Press ) Tamsin ( Emily Blunt ) ali Tamsin Mono, toda ko med njima klikne, res klikne - in to do obsedenosti, kakršno je Peter Jackson pričaral v Nebeških bitjih. Ko Mona, osamljena, neizkušena, zbegana najstnica iz zaspane, enolične, dolgočasne, deklasirane yorkširske vukojebine, ki ne ve čisto natanko, kako naj si razloži bratovo nenadno evangelizacijo,...

  • Lopov z otroškim obrazom

    Marlon Wayans, ki ga z digitalnimi efekti tako pomanjšajo, da ni večji od dojenčka, ukrade diamant, ga porine v torbico neki ženski, potem pa se postavi pred njena vrata in hlini, da je dojenček. In ženska, ki s svojim možem ne more spočeti, ga sprejme kot izpolnitev svojih sanj in molitev. Tudi Marlon je v devetih nebesih: še preden namreč rečete keks, že misli le na seks - na previjanje, dojenje, analno...

  • Romanca ob jezeru

    Romanca ob jezeru, rimejk korejskega hita Il mare, ki izgleda kot nadaljevanje Mesta angelov, nas skuša prepričati, da je ljubezen nekaj, kar lahko dojamejo in doživijo le mučeniki. Keanu Reeves je arhitekt, ker “ rad gradi ”. Sandra Bullock je zdravnica, ker “ rada skrbi za bolne ”. Če bi se lahko dotaknila, bi bil svet v hipu boljši: Keanu in Sandra namreč...

  • Silent Hill

    Deklica ( Jodelle Ferland ), ki jo nosi Luna in ki v svojih blodnjah stalno ponavlja izraz Silent Hill, na eni svoji nočni eskapadi res zaide v Silent Hill, kamor ji sledita njena mati ( Radha Mitchell ) in policistka ( Laurie Holden ), ki ugotovita, da Silent Hill, staro rudarsko mesto, ki ima za sabo svojo katastrofo, svojo travmo in svoj “greh”, izgleda kot nenadna zgostitev filmskih...

  • United 93

    Dve izmed štirih potniških letal, ki so jih 11. septembra 2001 ugrabili teroristi, sta zrušili Svetovni trgovinski center, eno je zadelo Pentagon, četrto, United 93, menda namenjeno nad Belo hišo oz. Capitol, pa se je po uporu potnikov, ki so ugotovili, da jih hočejo teroristi preleviti v orožje za množično uničevanje, zrušilo pri Shanksvillu (Pensilvanija).

  • Slo-vidvd-borza

    Box, ki vsebuje pet klasik z Greto Grabo (1905-1990), Ninočko, Damo s kamelijami, Ano Karenino, Kraljico Kristino in Mato Hari, je dejansko neprecenljiv: štiri melodrame, v katerih se ne smeje, in komedija, v katerih se smeje sebi, komunizmu in Ameriki. Tu lahko še enkrat vidite vse tiste moške, ki postajajo le nemočni plen njenega fatalnega šarma - in ki padajo kot pokošeni. Na njen ukaz, se razume.

  • Lovec na rekorde - legenda o motorju

    Novozelandski režiser Roger Donaldson je leta 1972, ob vznožju svoje filmske kariere, posnel TV dokumentarec o Burtu Munroju, velikem novozelandskem ekscentriku, ki je leta 1967 s svojim starim, skrpanim, predpotopnim motorjem pri oseminšestdesetih povsem nepričakovano zrušil svetovni hitrostni rekord.

  • Avtomobili

    Kaj je temelj Amerike? Avtomobil. Okej, bom vprašal še enkrat: kaj je temelj Amerike? Ameriški sen. Kaj je temelj ameriškega sna? Svoboda, enake možnosti. Kaj je temelj svobode in enakih možnosti? Gibanje. Kaj je temelj gibanja? Avtomobil. Ergo: avtomobil. Vse poti vodijo k avtomobilu. In seveda - k obsedenosti z avtomobilom. Brez avtomobila ni gibanja, ni svobode, ni enakih možnosti, ni ameriškega sna, ni...

  • Bela Masajka

    Ko so Heglu hvalili lepoto švicarskih Alp, je odvrnil le: “ Es ist so! ” Take pač so. In to je vse. Take, kot so, pač so - in to nima nič z lepoto. Toda Hegel ni videl Kenije, kamor v Beli Masajki na počitnice pripotuje Carola ( Nina Hoss ), mlada Švicarka. Ne pride sama, ampak s fantom, ki pa ga kmalu spoka na letalo - Carola namreč sklene, da bo v Keniji ostala.

  • Slo-vidvd-borza

    Nekoč v aprilu (Sometimes in April, 2005, Raoul Peck) Tale epos, posnet za TV kanal HBO, vas bo spomnil na film Hotel Ruanda, pa ne le zato, ker nas še enkrat popelje v leto 1994, v čas hutujskega pokola nad tutsiji in čas, ko je Zahod pogledal stran, ampak tudi zato, ker glavni junak, Augustin Muganza (Idris Elba), sicer hutujski vojak, poročen s tutsijko, med svojo odisejado zaide v kigalijski hotel Milles...

  • Kva dogaja, rokerji

    Kva dogaja, rokerji je zgodba o sedmih fantih iz Los Angelesa, ki ugotovijo, da ne potrebujejo kakega posebnega imidža, da bi izstopali - dovolj je, da so to, kar so, pa se jih že vidi. V času povišanega etničnega profiliranja se svoji etnični usodi ne morejo izmakniti - Jonathan Velasquez, Francisco Pedrasa, Milton Velasquez, Yunior Usualdo Panameno, Eddie Velasquez, Luis Rojas-Salgado in Carlos Velasco ...

  • Greva narazen

    Greva narazen je tipična romantična komedija, kar pomeni, da nas najprej na vse pretege prepričuje, da sta Jennifer Aniston in Vince Vaughn rojena drug za drugega. Da sta si usojena. Da drug brez drugega ne moreta. Da morata nujno ostati skupaj. Vince Vaughn je zabušant, ki se skuša prebiti kot turistični vodič po Chicagu - Jennifer Aniston je nesojena artistka, ki v glavnem gospodinji. Kuha, pegla, puca.

  • Ruske lutke

    Če gledate francoski film, potem je velika verjetnost, da je glavni junak pisatelj. In če svojega romana ne more dokončati ali pa prodati, potem je velika verjetnost, da gledate francoski art film. Xavier ( Romain Duris ), glavni junak Ruskih lutk, nadaljevanja precej boljše Španske krčme (= Prijatelji v Barceloni), je tak artist manque - ker svojega romana ne more prodati, se preživlja s pisanjem...

  • Slo-vidvd-borza

    Ameriški volkodlak v Londonu (An American Werewolf in London, 1981, John Landis) Ko ljudje gledajo grozljivke, skušajo strah in podobne napetosti pregnati s humorjem in duhovičenjem. Trik Ameriškega volkodlaka v Londonu, ki ga je Landis posnel po dveh kultnih hitih (Nora hiša, Brata Blues), pa je prav v tem, da reakcijski humor integrira v grozljivo atmosfero, ki zalije ameriška turista (David Naughton...

  • Nedokončano življenje

    Zadnja leta so zelo modni filmi, v katerih moški po dolgih letih nepričakovano izve, da ima sina. Strti cvetovi, Ne hodi mi trkat - in tako dalje. Razlika je le v tem, da Robert Redford v Nedokončanem življenju po dolgih letih izve, da ima vnuka. Ni imel pojma. Njegov sin - edinec - se je smrtno ponesrečil pred enajstimi leti, zato še vedno žaluje.

  • Prekletstvo družine Bell

    Prekletstvo družine Bell izgleda tako, kot da bi se dogajalo v sedemdesetih: v njem igrata Donald Sutherland in Sissy Spacek, zvezdnika sedemdesetih, njuno hčerko, pubertetnico Betsy ( Rachel Hurd-Wood ), pa nenadoma nekaj obsede - v sedemdesetih se je pubertetnicam to stalno dogajalo. Za kazen - ker so skrenile, ker so grešile, ker niso spoštovale patriarhalnih, božjih postav.

  • Garfield 2

    Koliko alienov je bilo v prvem Osmem potniku? Eden. In koliko jih je bilo v Osmem potniku 2? Mnogo. Koliko predatorjev je bilo v prvem Predatorju? Eden. In koliko jih je bilo v Predatorju 2? Mnogo. Nadaljevanje skuša vedno dati več kot original. Kar nas pripelje do vprašanja: koliko Garfieldov je bilo v prvem Garfieldu? Eden. In koliko jih je v Garfieldu 2? Dva. Le da se oba ne imenujeta Garfield.

  • Slo vidvd borza

    Dvoboj (Duel, 1971, Steven Spielberg) Klasika! Mann (Dennis Weaver), mali poslovnež, prehiti cisterno, ki ga začne potem zasledovati, izsiljevati, izrivati in terorizirati. Zakaj? Natanko zato, ker ga je prehitel. Tovornjakarji so profiji, kralji ceste - Mann pa je le mali človek, ki hoče preživeti ekonomsko kompeticijo in recesijo sedemdesetih.

  • Slo-vidvd-borza

    Cooganov blef (Coogan's Bluff, 1968, Don Siegel) Clint Eastwood se je iz kavbojske TV serije Rawhide preselil v Leonejeve vesterne, ki so ga prelevili v globalnega zvezdnika, kmalu zatem pa je srečal Dona Siegla, ki ga je postavil v Cooganov blef, v katerem igra Coogana, šerifa iz Arizone, ki nevarnega kaznjenca, kvazihipijevskega sociopata (Don Stroud), odpelje v New York, toda New York, kolekcija...

  • Trikrat pokopani Melquiades Estrada

    Melquiades Estrada ( Julio Cedillo ) je mehiški imigrant, vaquero z zdravilskim talentom, ki tezgari na teksaškem jugu, nedaleč od meje, ki ni le geografska, ampak socialna - žene in otrok, ki so ostali v Mehiki, ni videl že pet let, toda to je edini način, da preživijo. Sprijatelji se s Peteom Perkinsom ( Tommy Lee Jones ), lakoničnim kavbojem, ki je precizen že v tem, kar reče, kaj šele v tem, kar počne.

  • Tristan + Izolda

    Nekoč so cveteli biblični spektakli - danes cvetijo poganski spektakli. Gospodarji prstanov. Harryji Potterji. Še celo če spektakel diši po Bibliji, je antibibličen, skoraj poganski - kot Da Vincijeva šifra. In če naj sodimo po filmu Tristan + Izolda, v katerem princesa, ki živi v 7. stoletju, recitira verze, ki jih je John Donne napisal šele v 17. stoletju, potem gre poganskim spektaklom na slabše.