Gregor Kocijančič

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    27. 10. 2023  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Portret

    Atlas Erotika / Glasbena zasedba, ki je začrtala smernice novega vala balkanske pop glasbe

    Za Anžeta Kacafuro (Cazzafura), Miho Jakovljevića (MihaMih) in Dina Nuhanovića (Diinzo), ljubljanske producente, raperje in pevce, ki tvorijo R & B zasedbo Atlas Erotika, je bilo leta 2018 prelomno obdobje, v katerem so lastnoročno začrtali smernice novega vala popularne glasbe na Balkanu. Skupaj s Senido Hajdarpašić (Senidah), slovensko pevko črnogorskih korenin, ki je danes kot samostojna izvajalka ena daleč največjih glasbenih zvezd v regiji, so dobili briljantno idejo: pompoznost balkanskega melosa združiti s trendovsko estetiko ameriške trap glasbe.

  • Gregor Kocijančič

    20. 10. 2023  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Westside Gunn: And Then You Pray For Me

    Prvi mož razvpitega kolektiva in založbe Griselda pravi, da je And Then You Pray For Me njegov zadnji album, kar moramo jemati z rezervo, saj se hiperproduktivni raper, ki je v dobrem desetletju podpisal več kot 20 solističnih izdaj, zdi preprosto neustavljiv. Pa tudi zato, ker je to prva izdaja v njegovi karieri, ki jo zaznamuje dokaj radikalen slogovni zasuk: Westside Gunn je s surovih boombapovskih podlag, ki so navadno oskubene do najosnovnejših elementov, presedlal na distorzirano zamazane trap beate. Nova žanrska preobleka mu zares ne pristoji, saj svojih značilnih flowov ni prilagodil trapovskim ritmom, zato ga številni gosti suvereno zasenčijo, prav tako pa ploščo bremeni zajetna količina napol končanih, površno zmiksanih komadov, ki resnično zvenijo kot odvečno polnilo.

  • Gregor Kocijančič

    13. 10. 2023  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Slauson Malone 1: EXCELSIOR

    Enigmatični producent in kantavtor Slauson Malone 1, sin jazzovskega trobentača Wyntona Marsalisa in član kolektiva Standing on the Corner, je nase opozoril že s konceptualno serijo kratkih plošč Crater Speak. Dokazal je neizmerno nadarjenost za skladanje nenavadnih, žanrsko sila izmuzljivih in sveže zvenečih eksperimentov, ki pod fasado avantgardnih zvočnih ekscesov skrivajo nalezljivo spevne melodije in pretanjen pop potencial, ki ga avtor (namerno) nikoli ne izkoristi. Na novem albumu, ki je resen kandidat za ploščo leta, obsežneje raziskuje prav ta potencial. Rezultat je njegovo najdostopnejše delo doslej, ki pa je vseeno zaznamovano s tako radikalnim eklekticizmom in samosvojimi aranžmaji, da je enostavno obsojeno na status kultne plošče.

  • Gregor Kocijančič

    6. 10. 2023  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Animal Collective: Isn’t It Now?

    Z lansko ploščo Time Skiffs se je Animal Collective končno vrnil v formo. Po dobrem desetletju vztrajnega, sila avanturističnega iskanja novih izrazov, ki ni obrodilo skorajda ničesar zares prelomnega in je vodilo v številne medle stranske projekte članov, so se sodobni klasiki ameriške neopsihedelije začeli ponovno spogledovati s freakfolkovskimi koreninami. To je teren, kjer zna bend zares zasijati, četudi se njegovo mojstrstvo kdaj porazgubi v brezciljnem džemanju. Ker pa so tokrat vsi člani zasedbe po izjemno dolgem času ustvarjali v istem prostoru, jim je uspelo divje zamisli natančneje uskladiti in ustvariti presenetljivo celovit in dramaturško premišljen album, ki naboja ne izgubi niti, ko se bend zatakne v dvajsetminutnih džemih.

  • Gregor Kocijančič

    6. 10. 2023  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    James Blake: Playing Robots Into Heaven

    Zares neverjetno je, kako britanskemu kantavtorju in superproducentu Jamesu Blaku pri vseh projektih, ki jih soustvarja z različnimi najuglednejšimi pop in rap zvezdami, uspe najti čas še za solistične dolgometražne projekte. Playing Robots Into Heaven je že njegov šesti v dvanajstih letih, v tem času pa je med drugim podpisal dela prvoligašev, kot so Kanye West, Beyoncé, Jay-Z, Kendrick Lamar, Frank Ocean, André 3000, Rosalía in Travis Scott. Že produkcija, ki jo ustvarja za druge izvajalce (in z njimi), zgovorno priča o neizmerni širini njegovih glasbenih zamisli, ko pa prisluhnemo jedru njegove diskografije, torej petim albumom baladne kantavtorske elektronike in trem malim ploščam postdubstepovskih inovacij, s katerimi si je ustvaril ime, postane jasno, kako kameleonski je njegov ustvarjalni naboj.

  • Gregor Kocijančič

    29. 9. 2023  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Tinashe: BB/ANG3L

    Založba velikanka je iz pevke Tinashe želela narediti tovarno hitov, vendar je to imelo ravno nasproten učinek: ker jo je usmerjala v napačne smeri, jo pajdašila z nekompatibilnimi producenti in jo parčkala v slabo premišljene duete, je zatrla njen potencial. A ko se je Tinashe predlani osvobodila okovov dušeče pogodbe, je lahko končno pokazala, kaj zna. Odlikuje se v rahlo abstraktnih, izrazito melanholičnih in celo nekoliko eteričnih baladah, ne pa v standardiziranem popu, ki so ji ga skušali dolga leta vsiliti. Z albumom Songs For You je vstala kot feniks iz pepela, z novo, izjemno, a izrazito prekratko ploščo BB/ANG3L, pri kateri so sodelovali tudi future beats klasiki, kot sta Nosaj Thing in Machinedrum, pa se je popolnoma razbohotila.

  • Gregor Kocijančič

    22. 9. 2023  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Teezo Touchdown: How Do You Sleep At Night?

    Ekscentrični pevec in raper Teezo Touchdown je nase resno opozoril z gostujočimi verzi na ploščah velikanov, kot sta Tyler, The Creator in Travis Scott, ker pa je s kilami žebljev vselej okrašen kot punkovsko božično drevesce, ga je hitro posvojil tudi svet visoke mode. Njegov prvenec namiguje, da bi avtor svetu naredil uslugo, če bi se osredotočil na kariero modne ikone: to je porazna, na trenutke prav boleča plošča. Teezo je sicer razvpit šaljivec in trol in morda je album pravzaprav parodija, a zares ni jasno, ali se ob poslušanju smejimo njemu ali njegovim štosom. Naj gre za rockovske popevke, nafunkirani soulovski R & B ali milenijski pop punk, plošča je ves čas tako osladna in klišejska, da bi se ob poslušanju kar nekajkrat najraje pogreznili v zemljo.

  • Gregor Kocijančič

    15. 9. 2023  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Tirzah: trip9love…?

    Britanska R & B-outsiderka Tirzah je za produkcijo tretje dolgometražne plošče ponovno angažirala Mico Levi. Doslej se je zdelo, da gre za nerazdružljiv tandem, album trip9love…? pa to tezo postavi pred preizkušnjo. Tirzah in Levi z novim albumom nadaljujeta pot intimnega, melanholičnega in rahlo razglašenega popa, a se tokrat zatakneta v (namerni) repeticiji, ki celoten izdelek naredi tako enoličen, da je rahlo utrujajoč. Začetek plošče je obetaven, naslednja skladba pa zveni kot reinterpretacija prejšnje in tako naprej. Monotono razpoloženje od časa do časa presekajo ambientalne balade, hrbtenico albuma pa zaznamuje vztrajno ponavljanje istega ritmičnega vzorca, kar ima resda hipnotičen učinek, a po pol ure se zdi, kot da v različnih vzporednih vesoljih poslušamo ves čas isto skladbo.

  • Gregor Kocijančič

    8. 9. 2023  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Genesis Owusu: Struggler

    Genesis Owusu, avstralski pevec in raper ganskih korenin, je nase resno opozoril že s prvencem, žanrsko izmuzljivim in rahlo shizofrenim albumom, ki je morda nekoliko preveč zgovorno pričal o avtorjevi eklektični širini, a ga je zares odločno postavil na zemljevid – tudi kot izjemnega pisca besedil. Navdih zanje je tokrat črpal iz Beckettovega Godota in Kafkove Preobrazbe, našel pa je tudi slogovni fokus, zasidral se je v dokaj edinstveni, s hiphopom prepojeni interpretaciji postpunka in synthpopa, ki jo nekajkrat preseka s synthfunkovskimi poskočnicami in sladkobnimi soul komadi izrazito vintidž narave. Nova žanrska preobleka mu zelo lepo pristoji in po naključju večkrat spomni na izjemen prvenec kalifornijskih novincev Paris Texas.

  • Gregor Kocijančič

    8. 9. 2023  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Slowdive: Everything is Alive

    Trideset let po izdaji prelomne plošče Souvlaki, kultne klasike, ki je precej pripomogla k definiciji dream popa devetdesetih let, se britanski shoegaze veterani iz zasedbe Slowdive (ponovno) vračajo s še eno (skoraj) mojstrovino.

  • Gregor Kocijančič

    1. 9. 2023  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    SPELLING: Spelling & The Mystery School

    Čisto vsako ploščo kalifornijske artpop glasbenice SPELLING zaznamuje dokaj korenit slogovni zasuk, kar zgovorno priča o neizmerni globočini morja zamisli, iz katerega črpa pri svojih radikalnih zvočnih eksperimentih. Zdaj je na kup zbrala vrhunce iz skromnega opusa treh plošč in jih skupaj s spremljevalno zasedbo The Mystery School zapakirala v prenovljene, ponekod nadgrajene, drugod oskubene aranžmaje. Domiselne reinterpretacije skladb izvorno gradivo postavijo v tako svež kontekst, da se zdi, kot bi ga slišali prvič: minimalizem ponekod preobrazijo v skorajda baročno pestrost, elektronika se transformira v organskost, dobršen del nabora skladb pa postane veliko bolj prebavljiv in dostopen, kot je bil v svoji prvotni, izrazito avantgardni obliki.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram 

    1. 9. 2023  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Portret

    Etceteral / Avdiovizualna zasedba, ki ustvarja zmes jazza in elektronike, začinjeno z (afro)futurizmom

    Ravno so se vrnili s koncerta v Romuniji in zdaj se v svojem ljubljanskem studiu pripravljajo na vrsto koncertov po italijanskih mestih in na Sardiniji. Že to priča, da je glasba, ki jo pod imenom Etceteral ustvarjata Boštjan Simon, eden naših najbolj priznanih jazzovskih saksofonistov mlajše generacije (rojen je leta 1982 v Šempetru pri Gorici), in Marek Fakuč, virtuozni bobnar iz šole Zlatka Kaučiča (rojen leta 1980, prav tako v Šempetru), suvereno prodrla čez naše meje. Njihovi nastopi v živo so tako zaželena atrakcija tudi zato, ker so poslastica za ušesa in oči, saj so vselej podprti z abstraktnimi, a z glasbo zares skrbno usklajenimi vizualizacijami, ki jih podpisuje multimedijska umetnica Lina Rica (rojena leta 1980 v hrvaški Makarski).

  • Gregor Kocijančič

    25. 8. 2023  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Jon Batiste: World Music Radio

    Za izvajalca, ki je bil lani ovenčan s kar petimi grammyji, leto pred tem pa z oskarjem in zlatim globusom za avtorsko glasbo za Pixarjev film Duša, je neworleanški glasbenik Jon Batiste deležen presenetljivo malo pozornosti mainstreamovskega občinstva. Zdi se, da se je pri ustvarjanju nove plošče tega zavedal, zato je shizofreno nametanko obogatil s kopico pompoznih, tovarniško zloščenih pop komadov, ki mu enostavno ne pristajajo. World Music Radio se konceptualno dotakne morja glasbenih tradicij z vseh mogočih koncev sveta, a se v nobeni zares ne zasidra, zato izdelek deluje zmedeno, nekoherentno in tudi nekoliko preračunljivo: kot bi Batiste računal, da se bo med 21 skladbami našlo kaj za vsakogar.

  • Gregor Kocijančič

    18. 8. 2023  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Turnstile & BADBADNOTGOOD: New Heart Designs

    Baltimorski (post)hardcore prvaki iz zasedbe Turnstile so predlani presenetili s sila eklektičnim albumom GLOW ON, polnim nalezljivo spevnih refrenov in nepričakovanih slogovnih zasukov, a to očitno ni bil njihov zadnji as v rokavu. Zdaj so moči združili s kvartetom BADBADNOTGOOD, kanadskim zastavonošo množicam dostopnega, s hiphopom prepojenega jazza, in dostavili malo ploščo presenečenja, zbirko treh svilnato gladkih, zares posrečenih jazzovskih reinterpretacij spevnejših, nekoliko baladnih vrhuncev s Turnstilove predlanske mojstrovine. Nenavadna zmes slogov se v teoriji ne zdi pretirano obetavna, a kanadski virtuozi v Turnstilove epopeje vnesejo novo življenje in hkrati osvetlijo neko dodatno, prej neopazno razsežnost izvirnih posnetkov.

  • Gregor Kocijančič

    18. 8. 2023  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Travis Scott: UTOPIA

    Celotna Scottova diskografija, še posebej pa Astroworld, njegova tretja dolgometražna plošča, je v svetu visokokategornega rapa pomenila vpliven mejnik, ki je (so)definiral zvok popularne trapovske muzike zadnjih let in v ustaljene ter rahlo prežvečene estetske smernice žanra vnesel dobrodošel odmerek psihedeličnih produkcijskih trikov, ki so na sceni postali zlati standard. Bili bi izjemno skromni, če bi rekli, da so bila pričakovanja glede njegove četrte, že zdavnaj napovedane plošče UTOPIA velika. Z vsako prestavitvijo datuma izida so se še dodatno povečala, pa čeprav je bil razlog za največjo zamudo tragedija: med velikim koncertom na predlanskem festivalu, ki ga je pripravil sam, je v brutalnem stampedu umrlo deset ljudi. Houstonski trendsetter se je sčasoma otresel občutka krivde, za nekaj časa poniknil in si vzel še več časa za skrbno (in izrazito kolektivno) piljenje epskega albuma, ki naj bi bil njegov magnum opus.

  • Gregor Kocijančič

    11. 8. 2023  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Post Malone: AUSTIN

    Postyjeva preobrazba iz r & b-baladnika v zbeganega pop-rock zvezdnika je s ploščo AUSTIN dosegla vrhunec. Samooklicani »beli Iverson« skuša z zbirko resnobnih, melanholičnih, pretirano zloščenih in generičnih popevk, ki imajo več skupnega z glasbo benda Maroon5 kot s (kvazi)hiphopovsko sceno, iz katere izhaja, dokazati, da je dokončno prerastel infantilnost obdobja beerbongov in bentleyjev. Prepričan je, da se bo s prenovljeno fasado, ki jo ustvarjata predvsem okorno brenkanje na akustično kitaro in melodramatično izlivanje srca z vibrirajočimi glasilkami, dokazal kot zrel kantavtor, ki želi občinstvu razkrivati globoka življenjska spoznanja. A pod tankim, skorajda prozornim površjem hitro najdemo starega Austina, ki ne loči modrosti od neumnosti.

  • Gregor Kocijančič

    4. 8. 2023  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Adrian Marth & Diana Berti: Crystal Ball Visions

    Za tretjo izdajo domače založbe KRI sta moči združila barcelonski mojster mrke plati italo diska Adrian Marth in italijanska EBM-producentka Diana Berti. Z velikansko floto vintidž strojne opreme sta posnela kratko zbirko umazano distorziranih in, blago rečeno, zloveščih synth džemov, ki – kakor sta zgovorno zapisala založnika – zvenijo, kot bi italijanski klasik grozljivk »Dario Argento ob treh zjutraj vstopil v temačen klub«. Čeprav na tej izrazito retronostalgični plošči ne boste našli kakšnih pretiranih presenečenj, saj se dokaj neposredno sklicuje na dediščino synthovskih mračnežev osemdesetih let, gre za dobrodošel prispevek h konsistentno čvrstemu opusu založbe, ki Ljubljano suvereno postavlja na svetovni zemljevid sodobne (dark)wave produkcije.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    4. 8. 2023  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Portret

    Nitz / Didžej, producent in organizator, ki krmari med klubsko in ambientalno elektroniko

    Tine Vrabič, ki ustvarja pod psevdonimom Nitz, je eden ključnih akterjev ljubljanske podzemne scene. Že dobrih petnajst let je njen nepogrešljivi del – kot didžej, producent in organizator različnih glasbenih dogodkov, klubskih in ambientalnih, v zadnjih letih pa tudi kot pedagog: s polno paro se namreč posveča izobraževanju mladih upov, s katerimi na tedenskih delavnicah deli svoje znanje s področja produkcije elektronske glasbe.

  • Gregor Kocijančič

    28. 7. 2023  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Paris Texas: Mid Air

    Paris Texas, naglo vzpenjajoče se ime zahodnoobalnega rapa ima po radikalni slogovni preobrazbi več skupnega s punkom kot s hiphopom. Dvojec producentov in raperjev Louieja Pastela in Felixa je nase resno opozoril že z malimi ploščami, z dolgometražnim prvencem Mid Air pa suvereno zacementira svoj status enega najvznemirljivejših izvajalcev, ki rap in trap spajajo s kitarsko muziko. Ne oziraje se na aktualne trende, ki v tem kontekstu v hiphop navadno vnašajo predvsem elemente metalske in emo glasbe, Paris Texas poseže zlasti po čvrstih (post) punkovskih baslinijah in preprostih, minimalističnih, a udarnih elektronskih beatih, ki zares lepo laskajo dvojčevemu surovemu rapanju in uporniškim besedilom. Izjemno prepričljiv prvenec, ki ogromno obeta.

  • Gregor Kocijančič

    28. 7. 2023  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Blur: The Ballad of Darren

    Očaki britpopa se z devetim albumom vračajo dobra tri desetletja po začetku veličastne poti – in osem let po izidu zadnje plošče The Magic Whip. Čeprav se lahko vsi, verjetno še člani benda, soglasno strinjamo, da je Blur vrhunec dosegel sredi devetdesetih let, njegovo (sporadično) delovanje v 21. stoletju še zdaleč ni zgolj jahanje na stari slavi ali nostalgično obujanje spominov na zlate čase.

  • Gregor Kocijančič

    21. 7. 2023  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Disclosure: Alchemy

    Dolgometražni albumi bratov Lawrence so za dosego uspeha vselej stavili na številna gostovanja visokoprofiliranih vokalistov in močen marketing, tokrat pa sta britanska prvaka stadionskega housa samozavestno izdala ploščo presenečenja, na kateri ne gostuje niti eno veliko ime. Dvojec tokrat torej ne skuša očarati z radijskimi hiti, temveč se ponaša z zbirko naspidiranih plesnih bangerjev, ki pa so večidel tako močno pocukrani, da pogosto preizkušajo meje dobrega okusa. Čeprav je naslovnica albuma detajlno izvezen gobelin, je v pomanjšani različici videti, kot bi ga izdelala umetna inteligenca, in takšna je tudi sama plošča: skrbno in mojstrsko sproducirana, a tako izrazito generična, da zveni skorajda anonimno.

  • Gregor Kocijančič

    21. 7. 2023  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    ANOHNI and the Johnsons: My Back Was a Bridge for You to Cross

    Eden najmočnejših glasov sodobnega chamber popa po dobrih desetih letih moči ponovno združuje s svojo zasedbo The Johnsons, poimenovano po Marshi P. Johnson, sloviti aktivistki za pravice skupnosti LGBTQ, katere portret krasi tudi naslovnico albuma. To namiguje na sporočilnost plošče, ki se v desetih pretresljivo otožnih skladbah poglablja predvsem v tegobe in frustracije, s katerimi se Anohni kot trans ženska spoprijema v zadrti družbi. Album v kontekstu avtoričine diskografije pomeni dokaj radikalen zasuk: zaznamuje ga popoln odmik od elektronike, ki je v njeni glasbi nekoč igrala pomembno vlogo, saj tokrat z organsko zvočno paleto raziskuje predvsem estetiko vintidž soula, pogosto pa se spogleduje tudi z gospelom in bluesom.

  • Gregor Kocijančič

    21. 7. 2023  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Dominic Fike: Sunburn

    Glasbena industrija v mladega glasbenika in igralca Dominica Fika polaga velike upe. Ko je floridski enfant terrible, malo starejši od dvajset let (med prestajanjem zaporne kazni) na platformi Soundcloud izdal zbirko lo-fi demotov, ki jih je posnel v hišnem priporu, so se zanj začele grebsti založbe velikanke. Iz licitacijske bitke je kot zmagovalka izšla Columbia Records, ki naj bi bila za novega varovanca odštela kar štiri milijone ameriških dolarjev.

  • Gregor Kocijančič

    30. 6. 2023  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Amaarae: Fountain Baby

    Ameriška pevka ganskih korenin je med pandemijo zaslovela na TikToku, a že s prvencem je dokazala, da ni le muha enodnevnica, zdaj pa to suvereno potrjuje z drugo ploščo, eklektično zbirko komadov, ki se kljub mainstreamovskemu zvoku ne bojijo eksperimentirati. Ploščo odlikujejo zares razkošni aranžmaji in vrhunska produkcija, ki je zazrta predvsem v zahodnoafriški pop, a se pri tem ne oprijema zgolj afrobeats in dancehall estetike, temveč vplive črpa s tako rekoč vseh koncev sveta. Med drugim se dotakne tradicionalne japonske glasbe, brazilskega baile-funka in španskega flamenka, vmes preseneti celo s hrupno kitarsko glasbo. Po tem opisu bi bilo mogoče sklepati, da zadeva zveni dokaj shizofreno, a pevkini sladkobni in rahlo risankasti napevi vse skupaj povežejo v celovit izdelek.

  • Gregor Kocijančič

    23. 6. 2023  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    King Gizzard& the Lizard Wizard: PetroDragonic Apocalypse

    Ko približno dvakrat ali trikrat, včasih pa celo petkrat na leto opazimo napoved nove plošče avstralskega seksteta, se lahko vprašamo le: »Kaj bodo ušpičili tokrat?« Virtuozni eklektiki so namreč v trinajstih letih delovanja pokrili tako široko paleto žanrov, da je nemogoče predvideti, v katero smer bodo zavili na naslednjem koraku. Pred štirimi leti, kar je v Gizzardovem merilu vsaj desetletje, so se preizkusili v trash metalu, ki ga zdaj – v še bolj svojevrstni, tehnično kompleksni in rahlo hudomušni, na trenutke skorajda spinaltapovsko parodični maniri – raziskujejo na 24. studijskem albumu. Ta je epska zbirka še bolj epskih komadov o zmajih, čarovnikih in drugih srednjeveško-fantazijskih stvorih, na kateri so ojačevalci vselej naviti do enajstke.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    23. 6. 2023  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Portret

    Chris Eckman / Založnik, glasbenik in producent, ki iz Ljubljane vodi svetovno znano založbo Glitterbeat

    Chris Eckman te dni v Istanbulu snema drugo ploščo ene od svojih številnih zasedb Dirtmusic, ob njem pa v njej delujeta še Hugo Race, nekdanji član slovite avstralske zasedbe Nick Cave and the Bad Seeds, in Murat Ertel, član turške psihedelične zasedbe Baba Zula. Tovrstne ekspedicije so stalnica na pestrem urniku svetovljana, ki se je leta 1960 rodil v Seattlu, kjer je bil kot ustanovitelj vplivne zasedbe The Walkabouts ključen akter na tamkajšnji podzemni sceni devetdesetih let, iz katere so izšli tako rekoč vsi velikani grungea, dom pa je kasneje našel v Ljubljani, kjer živi in ustvarja že dobri dve desetletji.

  • Gregor Kocijančič

    16. 6. 2023  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    freekind: Since Always and Forever

    Svilnato gladki džemi slovensko-hrvaškega tandema freekind., ki ga sestavljata Nina Korošak Serčič in Sara Ester Gredelj, sicer zares odločno izstopajo iz sivega povprečja regionalnega popa, a v širšem svetovnem kontekstu pogosto zvenijo kot derivat trendovskih prvakov neosoula, po katerih se dvojica zgleduje. To niti ne bi bilo tako moteče, če bi se uigrani in tehnično podkovani glasbenici na prvencu držali soulovskih in R & B-jevskih okvirov, v katerih blestita. Zadeva se zalomi, ko zatavata v raperske vode, v katerih se vselej nerodno spotikata ob klišeje, pa naj gre za generična besedila, ki so popolnoma prepojena z utrujajočo mero »pozitivnih vibracij«, ali pa za okorne in enolične flowe, ki pogosto spominjajo na kakšen poučen rap za najmlajše.

  • Gregor Kocijančič

    16. 6. 2023  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    King Krule: Space Heavy

    King Krule ponovno kruli, tokrat v najbolj pretanjeni maniri doslej, če seveda odmislimo odlično zbirko abstraktnega hiphopa in kantavtorske indietronice, ki jo je leta 2015 izdal pod svojim pravim imenom Archy Marshall. Space Heavy je njegova prva plošča po skoraj štirih letih, čislani 28-letni trubadur pa se na njej še vedno skriva v senci svoje nesporno največje mojstrovine The Ooz, izdane leta 2017.

  • Gregor Kocijančič

    9. 6. 2023  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Protomartyr: Formal Growth in the Desert

    Če imate radi, da vam postpunk postrežejo kot hladno jed, vam je šesta plošča detroitskega kvarteta Protomartyr pisana na kožo. Podobno kot njena predhodnica, pri kateri se je zdelo, da je bend dosegel vrhunec ustvarjalne poti, a mu je zdaj nekako uspelo preseči samega sebe, je tako konsistentno surova, zlovešča in mrka, da poslušalcu le redko dopusti trenutke predaha. Tudi instrumentalno prizanesljivejši komadi so tako močno zaznamovani z gnevom ogorčenosti nad svetom, ki se je ponovno nabral v frontmanu, odličnem piscu uporniških besedil in spoken-word baritonistu Joeju Caseyju, da nas popolnoma prežamejo z globoko melanholijo, ki se je težko otresemo še ure po poslušanju te vrhunske plošče.

  • Gregor Kocijančič

    2. 6. 2023  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    KayCyy: TW2052

    Če ste se kdaj po naključju spraševali, kako naj bi zvenela zmes (synth)pop baladnika The Weeknda, rage-rap vizionarja Playboija Cartija in trap velikana Travisa Scotta, lahko dokaj točen odgovor najdete na prvencu kenijsko-ameriškega glasbenika, nekdanjega varovanca Kanyeja Westa, ki ustvarja pod psevdonimom KayCyy. Ja, ko tako razčlenimo vplive, na katere se dokaj neposredno sklicuje, ga zlahka označimo za neizvirnega, vendar to ne pomeni, da mešanica zvokov, ki jo predstavlja na (pre)kratki plošči TW2052, ni sveža in učinkovita – daleč od tega. Za tako prepričljiv izdelek pa je precej odgovoren francoski prvak stadionskega elektra Gessafelstein. Ta podpisuje celotno instrumentalno plat albuma, ki je resda nostalgična po osemdesetih, a je sočasno odločno zazrta v prihodnost.