9. 7. 2003 | Mladina 27 | Kultura | Knjiga
Giovannino Guaresci: Don Camillo
Mladinska knjiga, Ljubljana 2002, 4.490 SIT
Kratke, humorne štorije, ki sta jih družno za(raz)kuhala podeželski župnik don Camillo in komunistični župan, mehanik Peppone.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
9. 7. 2003 | Mladina 27 | Kultura | Knjiga
Kratke, humorne štorije, ki sta jih družno za(raz)kuhala podeželski župnik don Camillo in komunistični župan, mehanik Peppone.
Kraj dogajanja je seveda Italija, natančneje del Padske nižine, samo ozadje njunih v zgodbah opisanih dogodljajev pa tvori njeno burno povojno - od decembra 1946 do decembra 1947 (... skratka, gre za zgodbo o politiki enega leta...) - politično ozračje. Namreč: po klavrnemu razpadu črnosrajčnega fašizma, mimogrede, naša junaka sta kot njegova bojevita nasprotnika družno odšla v hribe, t.j. v partizane, se je tudi v "tako osvobojeni" Italiji razpasel virus brezverskega komunizma.
No, že resda, razpasel, ampak, zopet po svoje, torej po - italijansko: in naša protagonista, zavzeta, zagreta etc. zagovornika svojih "službenih", institucionalnih nazorov in prepričanj se v tem že omenjenem povojnem času seveda neštetokrat popadeta, zagrizeta in zravsata, navsezadnje se celo, v božji hiši, pred obličjem križanega trpina, skoraj do mrtvega premikastita s pestmi ...Dotična zgodba: komunist Peppone kot zgleden kristjan zahteva, naj mu don Camillo krsti prvorojenca za Lenina Libera Antonia, župnik pa ga, očeta, zategadelj "najprej napoti v Rusijo" in mu potem, brez sovraštva, v poštenem boju, razbije butico ter mu sina krsti za Libero Camilla Lenina: saj, če je blizu Camillo, potem so ljudje kot Lenin brez moči ... Ampak in vendar, naj je situacija še tako kritična, Camillo in Peppone se vedno dvigneta nad ozkost ideologij in se potrdita v višji, strpni človečnosti ...
Berivo, katerega visoko kvaliteto določa že naslovna ilustracija Tomaža Lavriča.