18. 9. 2003 | Mladina 37 | Kultura | Knjiga
Rolf Jensen: Heartstorm - viharjenje srca
Sakan Dragan-New Moment, d.o.o., Ljubljana 2003
Skrivnosti sodobnega podjetništva.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 9. 2003 | Mladina 37 | Kultura | Knjiga
Skrivnosti sodobnega podjetništva.
Ena običajnih samoumevnosti je, da ljudje vemo, kako funkcionirajo velika podjetja. Velika proizvodnja, dobra prodaja, vmes še dobre ideje in bogastvo je tu.
Pri Jensnu ima bralec najprej zadržek, ko gleda, kako jezdi na Aristotelu k tržnim znamkam. Uporabiti filozofijo, da bi z njo pojasnil fenomen Microsofta?
Ali še drugače: študirati francoskega strukturalista Greimasa, njegove sheme akterjev v mitih, da bi končali kot svetovalec za blagovne znamke? - Prepoceni.
Toda, če damo avtorju čas in ga beremo naprej, se nam obrestuje s spoznavnimi učinki. Kaj je vrednejše: proizvodnja podjetja ali njegova blagovna znamka? Samo ime Coca-Cola je vredno več kot milijardo dolarjev. Njeno najpomembnejše imetje ni v stavbah ali proizvodnjih zmogljivosti, ampak v navadi, da dobri dve milijardi ljudi pijejo Coca-Colo.
Če je tradicionalni pogled na izbiro produktov vezan bodisi na kvaliteto bodisi na ceno, sedaj želja postaja čustvena: "Ne kupim več po ceni, po funkcionalnosti, ampak po zgodbi, po življenjskem stilu. Vse ure so danes točne in merijo čas. Želja, ki vodi kupca ure ni več gmotna, ampak čustvena."
Zato podjetja ne prodajajo več samih produktov, ampak zgodbe. Skozi izdelke lahko potem razkazujemo svojo identiteto in izobrazbo. Si zmagovalec in nosiš Nike, si upornik in jezdiš Harley-Davidson ... Knjiga kajpak ni kritični premislek, ne ironija reklamnega sveta a la Beigbeder, bolj duhoviti prikaz momentov sodobnega kapitalizma. Z kdaj kot britev hladnimi podatki - povprečna življenjska doba podjetja v Evropi in na Japonskem je 13 let. Če hočeš preživeti, moraš pripovedovati dobro zgodbo. Se ukvarjati z vprašanji, ali bi neka tržna znamka mogla postati družinski član in dobivati ljubezen in zvestobo? Vzemimo gospodinjskega robota, ki sesa prah, lika srajce in čisti hišo, da pa bi postal družinski član, mora posedovati tudi čustva, mora biti sposoben biti zadovoljen, tu in tam celo jezen na družinske člane.
Knjiga, ki prikazuje, kako svet teče od pamtiveka po istih principih: liki junaka, modreca, nedolžneža, vladarja, ljubimca, skrbnika, čarovnika, dvornega norčka, ustvarjalca, običajneža ... so iz pravljic preskočili v tržne znamke.
Zanimivo čtivo, ki pa ni pisano za čiste laike, ampak bolj za profije trženja.