Danijel Vončina

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Knjiga

Nadja Zgonik: Podobe slovenstva

Nova revija, Ljubljana 2002, 8.960 SIT

Prikaz oziroma raziskava razmerja med narodom in njegovo umetniško proizvodnjo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Danijel Vončina

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Knjiga

Prikaz oziroma raziskava razmerja med narodom in njegovo umetniško proizvodnjo.

Rdečo nit, ki jo avtorica, umetnostna zgodovinarka dr. Nadja Zgonik sistematično odvija, razpleta in odpleta skozi pričujoče obsežno delo (230 strani velikega formata, op.p.) predstavlja ukvarjanje s problemom nacionalne identitete v naši likovni umetnosti. In že smo pri prvem vprašanju, ali bolje, ključnemu, univerzalnemu dejstvu: nacionalna identiteta pri malih narodih se bistveno razlikuje od istega problema pri tako imenovanih velikih narodih, saj imajo slednji pač dolgo(sto)letno politično zgodovino, medtem ko je le ta pri malih takorekoč šele v povojih. Je potemtakem "takoprisilnozaplankana" kultura malih narodov, v primerjavi z velikimi (samo primer: "...bržkone si je vsakodo izmed nas ob prelistavanju kakšne knjige o svetovni zgodovini umetnosti že kdaj postavil vprašanje, zakaj v njej ne moremo najti spomenika, ki bi izhajal iz slovenskega kulturnega okolja ...") - drugorazredna? Ne, in sicer zato ne, ker je - svojska! No, in prav to narodovo svojskost nam avtorica zgovorno ilustrira s kronološkim (skozi posamezna zgodovinska obdobja) prikazom likovnih tematizacij /... od umetniške artikulacije do emblematike .../ različnih umetnikov, za še dodatno razlago pa jim, poleg lastnih avtorskih zapisov in refleksij, "priključi" še povednost številnih umetnostnozgodovinskih študij.

Iz zgodovine naše umetnosti izluščeni fenomeni, ki jo predstavljajo kot samosvoje in posebno preteklo umetnostno dogajanje.