24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Knjiga
Mary Hoffman: Mesto mask
Založba Miš, Dob pri Domžalah 2005, 6.400 SIT
"... nekoč je prišel popotnik iz tvojega v moj svet. V tvojem času je bilo to pred stoletji, v mojem pa ne ...
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Knjiga
"... nekoč je prišel popotnik iz tvojega v moj svet. V tvojem času je bilo to pred stoletji, v mojem pa ne ...
... bil je prvi stravagante." Gre za mladinski domišljijski roman, prvi iz trilogije, naslovljene Stravaganza. In zdaj, prvič: kaj ti dve iz italijanščine "neprevedeni" besedi - v dobroimetje oziroma v dobrobit iz/povednosti samega romana - pravzaprav sploh pomenita? Po Šlencu (beri: Sergij Šlenc, Veliki italijansko-slovenski slovar, DZS 1997) prva, v grobem označuje posebneža, nenavadneža, tudi čudaka; druga pa ekstravaganco, ekstravagantnost, torej zopet- močno odstopanje od običajnega. In, drugič, zelo na kratko o že omenjeni trilogiji (pričujočemu Mestu Mask, alias Benetkah; in napovedanima, to-jesenskemu Mestu zvezd, alias Sieni in 2006 spomladanskemu Mestu cvetju, alias Firencam, op.p.): čas dogajanja je razpet med našo dandanašnostjo in 16. stoletjem, kraja so/dogajanja pa sta Otok in (v oklepaju že locirani) Škorenj... Mesto mask, zgodba: šestnajstletnega Londončana Luciena pred očmi ljubečih staršev iz dneva v dan vse bolj in bolj razžira rak ... Možnosti ozdravitve takorekoč ni, a starša ne obupata ... ko fant že ne z/more več govoriti, mu oče podari starinski, nepopisani, slučajno najdeni zvežčič iz obdobja renesanse... da bi pač sin vanj zapisoval, kar ne zmore povedati ... Ampak, omenjeni zvežčič ima nenavadno moč: je namreč talisman, s pomočjo katerega umirajoči mladenič v času točasnega sna prestopi (in prestopa) in v drug prostor in v drug čas, kjer mu resda vseskozi kakšen smrtnik streže po življenju ... a kljub navedenemu tamkaj preživi (in zaživi), saj ga botra smrt namreč "milostno" usmrti - v materinemu in očetovemu objemu.