Bernard Nežmah

 |  Mladina 9  |  Kultura  |  Knjiga

Maxime Robinson: Mohamed

Družina, Ljubljana 2005, 5.400 SIT

Prevod dela francoskega sociologa o preroku Mohamedu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 9  |  Kultura  |  Knjiga

Prevod dela francoskega sociologa o preroku Mohamedu.

Izdajateljica ji uspel čudežni timing: knjigo je izdala prav v času polemik in protestov ob razvpitih karikaturah Mohameda.

Kaj je torej vsebina: kritični pogled na zaostali ali nedemokratični islam? Nasprotno, avtor poskuša razumeti, v čem je bil pomen Mohamedovih del. Izhodišče je drzno, zakaj vnaprej prizna, da je ateist. Pri Alahu, kako naj brezbožnik razume božja dela? Sociologov odgovarja, da kot tak lahko vsekakor doume religiozno zavest, in potem skozi delo pojasnjuje kontekste in okoliščine Mohamedove dobe, ki so postavile islam kot racionalen odgovor in ne kot sprevrženo religijo.

V času, ko se zahodnjaki tako lahkotno zgražajo nad frenetičnimi demonstracijami muslimanov zoper karikature svobodne Evrope, knjiga prinaša spoznanja o njihovem preroku. Namesto težko razumljivega militarizma Korana tako beremo o spopadih, plenjenjih, pobojih in redu, ki je nastajal v šestem in sedmem stoletju na Arabskem polotoku.

Krščansko oblikovani bralec bo nehote iskal primerjave med Jezusom in Mohamedom in bo zato presenečen, ko bo na drugi strani spoznaval kdaj prav okrutnega bojevnika, ki bolj spominja na kralja Karla Velikega.

Če bo sprejel razlike, ga bo avtor vodil v hladna spoznanja, da je Mohamed resda ropal karavane, da pa je vpeljal pravilo, da petino plena nameni pomoči za sirote, potonike in vdove, skratka zametek državnega proračuna. Drugod pravnega sistema, ko se je prerok soočil s prevaro žene Ajše, ki pa prešuštva ni priznala. Mohamed je bil v dilemi, padel je v trans, na koncu pa razsodil, da verjame ženi, zakaj kot dokaz njegov nauk zahteva pričevanje štirih prič. Spet drugod bo spoznaval zamerljivo prerokovo naravo, ki ni prenašala satir in zbadljivk in od tod postavo, ki žaljenje preroka prepoveduje pod smrtno kaznijo!

Znanstveno delo, ki zahodnjakom poskuša približati Islam, ki pa je napisano hkrati racionalno in zaključeno z empatičnim stavkom: "Navsezadnje je bil le človek, podlegal je enakim slabostim kakor mi in imel enake sposobnosti kakor mi; Mohamed ibn Abdalah iz plemena Kurajšev, naš brat."