14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Knjiga
Alenka Švab in Roman Kuhar: Neznosno udobje zasebnosti
Mirovni inštitut, Ljubljana 2005, 2.900 SIT
Sociološka študija o vsakdanjem življenju gejev in lezbijk.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 4. 2006 | Mladina 15 | Kultura | Knjiga
Sociološka študija o vsakdanjem življenju gejev in lezbijk.
Delo, ki ne postavlja v ospredje borbe za pravice homoseksualcev, ampak si zastavi enostavno vprašanje: kaj pomeni biti istospolno usmerjen? Seveda ne sebi, temveč 437 anketirancem.
Kdaj si prvič pomislil, da si, in kdaj si se prvič razkril kot ta? - V povprečju pri 15 in potem pri 19; preskok, ki traja 4 leta. Toda, do kdaj človek išče svojo spolno identiteto? Anketa je pokazala, da v 99 % pred tridesetim, v 90 % pred dvajsetim letom.
Komu si se prvič razkril? - Prijateljici v 42, prijatelju 34, mami 7, sestri/bratu 5, znanki 3.4 in očetu v 3.4 odstotkih.
Kdaj si povedal mami/očetu? - Pri 21.15 oziroma pri 21.42 letih.
Kdo vse ve za tvojo partnersko zvezo? - 93 % ožjih prijateljev, 65 % sester, 60 % mam, 54 % bratov, 50 % ožjega kroga sošolcev, 45 % ožjega kroga sodelavcev, 42 % širšega kroga prijateljev, 40 % očetov, 16 % širšega kroga sodelavcev, 9 % širšega kroga sošolcev.
Kako dolgo traja tvoja trenutna partnerska zveza? - 2.46 leta.
Kje si spoznal/a svojega partnerja/partnerko? - 28 % prek prijateljev, 26 % v diskoteki, 22 % prek interneta.
Kdo od tvojih sošolcev/sošolk ve? - Nihče 26.5, eden ali dva 13, nekaj 34.4, večina 20.9 in vsi 5.1 odstotek.
Ali si bil/a kdaj žrtev kakršnegakoli nasilja zaradi svoje usmerjenosti? - 53.3 odstotka da in 46.7 ne.
Kako si s partnerjem delita stanovanjska opravila? - Oba enako: likanje (34.4 %), pomivanje posode (54.6 %), pospravljanja stanovanja (63.1 %) etc.
Vsega skupaj skoraj 60 vprašanj in odgovorov.
V družbi često potekajo debate in polemike med libertinci in konservativci o normalnosti, sprejemljivosti in zakonski registraciji istospolnih zvez, kjer gre za apriorna nazorska vprašanja. Praktično nič pa ni diskusij o sami vsebini takih zvez in še manj o simpatičnih primerjavah medčloveških odnosov v homo in heteroseksualnih zvezah.
Zatorej - izjemna knjiga, saj širi vednost o naravi družbenega bivanja istospolno usmerjenih.