Max Modic

 |  Mladina 45  |  Kultura  |  Knjiga

Steven Jay Schneider: 1001 film - najboljši filmi vseh časov

UMco d.d., Ljubljana, 2006, 12.900 SIT

Gora Brokeback

Gora Brokeback

Zgodbo o slovenskem filmu poznamo. Ker je bojda v nacionalnem interesu, ga Slovenci financiramo zato, da bi o slovenskem filmu za petnajst minut pametovala peščica kompulzivnih obiskovalcev bolj ali manj obskurnih filmskih festivalov. Situacija na področju filmske publicistike je podobna. V subvencioniranih kinotekah, kinotečnikih in filmskih muzejih se menda gnete jagodni izbor slovenske uravnotežene filmske inteligence, referenčne knjige o filmu pa v glavnem piše novinar Marcel Štefančič, jr., kontinuirano pa jih izdaja podjetje Umco, pri katerem je založništvo ena od vzporednih dejavnosti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Max Modic

 |  Mladina 45  |  Kultura  |  Knjiga

Gora Brokeback

Gora Brokeback

Zgodbo o slovenskem filmu poznamo. Ker je bojda v nacionalnem interesu, ga Slovenci financiramo zato, da bi o slovenskem filmu za petnajst minut pametovala peščica kompulzivnih obiskovalcev bolj ali manj obskurnih filmskih festivalov. Situacija na področju filmske publicistike je podobna. V subvencioniranih kinotekah, kinotečnikih in filmskih muzejih se menda gnete jagodni izbor slovenske uravnotežene filmske inteligence, referenčne knjige o filmu pa v glavnem piše novinar Marcel Štefančič, jr., kontinuirano pa jih izdaja podjetje Umco, pri katerem je založništvo ena od vzporednih dejavnosti.

Z istega naslova prihaja tudi knjiga, ki deluje impresivno že navzven, saj obsega skoraj tisoč strani in tehta cela dva kilograma, preseneča pa predvsem s količino podatkov, izborom fotografskega materiala in uporabniku prijazno zasnovo. V bistvu gre za priročnik iz priljubljene serije vodičev po 1001 stvari, ki jo morate slišati, poskusiti, obiskati, prebrati, videti ali karkoli že, preden umrete. Konkretno je tu pod izvirnim naslovom zbran 1001 film, ki bi ga v življenju morali videti, v slovenskem prevodu pa to postane 1001 najboljši film vseh časov po izboru vodilnih svetovnih filmskih kritikov.

Osebno sem mnenja, da pričujočemu izboru filmov bolj pristoji slovenski naslov, saj denimo med žanrsko ponudbo ne najdemo niti enega trdoerotičnega filma. Kar je po svoje čudno. Zakaj? Povprečen filmoljubec bi si pa ja moral ogledati vsaj en pornografski celovečerec, preden umre, denimo Globoko grlo ali Hudič v gospe Jones. Zanimivo, med 1001 filmom ni niti kultne Emmanuelle, v kazalu žanrov, kjer nekatere filme srečamo v več kategorijah, pa pod erotičnim najdemo samo Cesarstvo čutil Nagise Ošime, ki ga je pred kratkim predvajala tudi TVS, kar je posebej razburilo poslanko Uhanovo iz NSi.

Okej, to so pač podrobnosti, ki prispevajo k pestrosti celotne podobe priročnika ter po svoje nakazujejo tudi njegovo uporabnost v procesu vzgoje in izobraževanja. Pri nastajanju izvirnika je sodelovalo več kot 60 strokovnih sodelavcev, v slovenščino ga je prestavljalo kar pet uveljavljenih prevajalcev, Marcel pa je poleg strokovnega in vsebinskega pregleda poskrbel za točne in prvotne naslove vseh omenjenih filmov, ki so skupaj z izvirnimi v obširnem kazalu filmov razvrščeni po naslovih, za lažje iskanje pa je dodan še indeks režiserjev.

Kronološki seznam filmov, ki jih spremljajo kompaktni komentarji, opis ekipe pred in za kamero ter seznam morebitnih priznanj ali nominacij v Hollywoodu, Cannesu, Berlinu in Benetkah, se začne s Potovanjem na luno (1902), konča pa z Zvestim vrtnarjem (2005).

1001 film je nedvomno eden ambicioznejših filmsko knjižnih projektov na Slovenskem, ki ga je enkrat za spremembo kot takega prepoznalo tudi Ministrstvo za kulturo ter ga ustrezno podprlo. Vsekakor spodbuden premik na najmanj dveh frontah.

+ + + + +