15. 12. 2006 | Mladina 50 | Kultura | Knjiga
Alan Hranitelj: Kostumografija 1986-2006
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana, 2006, 9.900 SIT
Alan Hranitelj
© Borut Krajnc
"Človek živi z obleko, in z leti ji postane podoben," je v intervjuju v knjigi katalogu Kostumografija 1986-2006 izjavil Alan Hranitelj. In še naprej: "Karkoli sem oblekel, usnje ali čipke, sem bil še vedno jaz." Alan Hranitelj je že sam po sebi Moda. Je že sam po sebi Kostum. Je že sam po sebi Artefakt, GKW. Zato ni čudno, da je tudi knjiga katalog glamurozna, bohotna, baročna. "Glamur nosiš v sebi ali pa si ga zgradiš skupaj s svojo osebnostjo," je rekel Alan v intervjuju, ponatisnjenem v knjigi, sicer narejenem leta 1995 za Razglede.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
15. 12. 2006 | Mladina 50 | Kultura | Knjiga
Alan Hranitelj
© Borut Krajnc
"Človek živi z obleko, in z leti ji postane podoben," je v intervjuju v knjigi katalogu Kostumografija 1986-2006 izjavil Alan Hranitelj. In še naprej: "Karkoli sem oblekel, usnje ali čipke, sem bil še vedno jaz." Alan Hranitelj je že sam po sebi Moda. Je že sam po sebi Kostum. Je že sam po sebi Artefakt, GKW. Zato ni čudno, da je tudi knjiga katalog glamurozna, bohotna, baročna. "Glamur nosiš v sebi ali pa si ga zgradiš skupaj s svojo osebnostjo," je rekel Alan v intervjuju, ponatisnjenem v knjigi, sicer narejenem leta 1995 za Razglede.
Pravzaprav je ta knjiga nekaj popolnoma edinstvenega v slovenskem prostoru. Označena je kot katalog ob Alanovi junijski razstavi v MGLC, ki je bila veličasten dogodek, ekstravaganca z okusom in s kupom tort. Torej je normalno, da tudi katalog ni le katalog, temveč obsežna monografija, pentlja na torti.
Vprašanje je, kaj bi se zgodilo s slovensko modo in kostumografijo, če takrat v osemdesetih v Ljubljano iz Zagreba ne bi prišel Alan Hranitelj oz. če ga v Ljubljano ne bi zvlekel Dragan Živadinov, ki ga je tako rekoč takoj potisnil na sredo slovenske scene: Alan je naredil kostume za kult nad kulti, predstavo Krst pod Triglavom. Leta 1986. Od takrat je naš. Pravzaprav je njegovo naše gledališče. Marsikdo mu očita, da s svojimi kostumi povozi predstavo, da preprosto tako kričijo in so tako opazni, da vse drugo postane nepomembno. Res je, da njegove obleke lahko funkcionirajo tudi same zase, kot skulpture, a vsak režiser, ki za kostumografa pokliče Alana Hranitelja, ve, kaj bo dobil: perfekcijo do zadnjega šiva. Tako kot je knjiga perfekcija do zadnjega ornamenta. Nikoli mi sicer ni bilo popolnoma jasno, čemu služijo te monumentalne monografije, a knjigo Alana Hranitelja je užitek listati. Na mat papirju njegove kreacije delujejo brezčasno arhaično, nekatere celo groteskno, vsekakor pa bolj opazno, kot so bile predstavljene na razstavi. Itak pa ... povezovati to knjigo z razstavo je le izgovor. To ni katalog, je knjiga, ki jo ob otožnih zimskih večerih vzamete v naročje in prelistate kot knjigo pravljic.
+ + + + +