Thomas Luckmann: Družba, komunikacija, smisel, transcendenca

Študentska založba, zbirka Claritas, Ljubljana, 2007, 39,00 €

Abstraktne knjige prepoznate po abstraktnih naslovih, ki si skušajo čestitati za težo. In naslov Družba, komunikacija, smisel, transcendenca je tako abstrakten, da mu težko salutirate - in da pričakujete nekaj zelo splošnega. Splošne teze, splošne fraze, splošne poglede, splošno sociologijo. Ker me uvodna razprava, naslovljena Kako družbene vede vidijo realnost ("Naj je tudi sociologija v zadnji polovici stoletja postala še tako mednarodna, se v njej sledovi nacionalnih pogledov na svet niso v celoti zabrisali. Tako ali tako je vprašljivo, ali bi si bilo sploh smiselno prizadevati za popoln izbris teh sledov oziroma ali bi bilo kaj takega sploh mogoče."), ni ravno prebudila, in ker mu tudi druga, naslovljena Filozofija, družbene znanosti in vsakdanje življenje ("Seveda ni dovolj samo govoriti o 'odtujitvi' in 'krizi' na splošno."), ni ravno naelektrila, kaj šele da bi mi vzela dih, sem začel letati po knjigi in iskati kak naslov, ki bi obljubljal vsaj košček mesa. In ga našel: Družbeno-zgodovinski kontekst religije v Evropi in Združenih državah Amerike.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Abstraktne knjige prepoznate po abstraktnih naslovih, ki si skušajo čestitati za težo. In naslov Družba, komunikacija, smisel, transcendenca je tako abstrakten, da mu težko salutirate - in da pričakujete nekaj zelo splošnega. Splošne teze, splošne fraze, splošne poglede, splošno sociologijo. Ker me uvodna razprava, naslovljena Kako družbene vede vidijo realnost ("Naj je tudi sociologija v zadnji polovici stoletja postala še tako mednarodna, se v njej sledovi nacionalnih pogledov na svet niso v celoti zabrisali. Tako ali tako je vprašljivo, ali bi si bilo sploh smiselno prizadevati za popoln izbris teh sledov oziroma ali bi bilo kaj takega sploh mogoče."), ni ravno prebudila, in ker mu tudi druga, naslovljena Filozofija, družbene znanosti in vsakdanje življenje ("Seveda ni dovolj samo govoriti o 'odtujitvi' in 'krizi' na splošno."), ni ravno naelektrila, kaj šele da bi mi vzela dih, sem začel letati po knjigi in iskati kak naslov, ki bi obljubljal vsaj košček mesa. In ga našel: Družbeno-zgodovinski kontekst religije v Evropi in Združenih državah Amerike.

Toda tudi tu je Luckmannovo razpravljanje tako splošno, da ne more tekmovati s članki, ki jih najdete na internetu in ki govorijo o isti stvari. Njegov zadnji stavek - "Mislim, da to v veliki meri pojasni razliko med vitalnostjo tradicionalnih oblik krščanstva v ZDA in šibkostjo v Evropi" - zveni kot stavek človeka, ki hoče, da njegovo razpravljanje razumemo kot pojasnilo, in ki obenem sluti, da ni v resnici ničesar pojasnil.

Kunštnost je tu le alibi za poenostavljanje in ptičjo perspektivo. Problem je kakopak v tem, da bi mi moral Thomas Luckmann vzeti dih: po eni strani zato, ker je naše gore list (Tomaž Lukman z Jesenic), ki je v svetu zelo uspel, po drugi pa zato, ker je tako uspel, da ga bajno - in čez vse pretege - slavijo tudi pri nas. Nič, verjetno v nemščini zveni bolje.

+ + +