IV

 |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

Afro-American Folk Music from Tate and Panola Counties, Mississippi

(CD, Rounder 2000; distribucija in prodaja Statera)

Za bolj vnete zbiralce godb, ki so odzvanjale na Jugu ZDA, tole ravno ne bo novost. Ponatis in "prevedba" teh posnetkov za današnje množične špilavce s ploščne izdaje v okviru izdaj washingtonske Kongresne knjižnice pa vendarle v marsičem pomembno dopolnjujeta sicer prvo izdajo teh posnetkov s konca šestdesetih, ki jih je med svojim terenskim delom 100 km od svojega doma v Memphisu napravil etnomuzikolog in občasni bluesovski kitarist David Evans. Avtor priznava, da je tedanjo "naivno afrikanistično" interpretacijo posnete godbe fife and drum bendov, analizo tradicije diddley bo(w) oz. jitterbug, strunskega loka in slide tehnike na enostrunskih glasbilih, popravil s sodobnejšimi dognanji afrikanistov, predvsem Gerharda Kubika. Po stari, ki je bila tista prelomna Melvilla Herskovitza, so afrikanizme, "retencije" afriškega na tleh Amerik "locirali" na zahodnoafriško obalo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

IV

 |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

Za bolj vnete zbiralce godb, ki so odzvanjale na Jugu ZDA, tole ravno ne bo novost. Ponatis in "prevedba" teh posnetkov za današnje množične špilavce s ploščne izdaje v okviru izdaj washingtonske Kongresne knjižnice pa vendarle v marsičem pomembno dopolnjujeta sicer prvo izdajo teh posnetkov s konca šestdesetih, ki jih je med svojim terenskim delom 100 km od svojega doma v Memphisu napravil etnomuzikolog in občasni bluesovski kitarist David Evans. Avtor priznava, da je tedanjo "naivno afrikanistično" interpretacijo posnete godbe fife and drum bendov, analizo tradicije diddley bo(w) oz. jitterbug, strunskega loka in slide tehnike na enostrunskih glasbilih, popravil s sodobnejšimi dognanji afrikanistov, predvsem Gerharda Kubika. Po stari, ki je bila tista prelomna Melvilla Herskovitza, so afrikanizme, "retencije" afriškega na tleh Amerik "locirali" na zahodnoafriško obalo.

Če je že preizpraševanje prežitkov za vsako ceno marsikdaj vprašljivo, pa je Kubik vendarle s primerjalno zgodovinsko socialno analizo godb organološko dokazal, da enostrunska glasbila prevladujejo med otroki in najstniki v centralni Afriki, kar je v prenosu in preobrazbah ostala poteza delanja muzike in bo diddleyjev na Jamajki, v Kolombiji, Venezueli, Braziliji in v ZDA. Ko takole torej poslušamo muziko, bogato niansirano v teksturi, ritmično zgibano, transponirano na strunska glasbila kot sta bendžo in slide kitara, predvsem pa ko v različnih formatih zavrtijo ritme bobnarsko piščalski bendi, tolkalski inštrumentarij je iz vojaškega arzenala, Napoleon Strickland, Othar Turner in mlajši potomci, ki so danes že sami v zrelih letih, zaigra srce in mimogrede opomni na spregledani, "preslišani" delež glasbene socializacije v črnski skupnosti ZDA. Cvetka plošče je krasen nadvse razširjen spiritual ne glede na razredne ali rasne pregrade, ki je vse bolj delovna pesem, This Little Light of Mine. Ob ritmičnem pinjenju masla jo doživeto zapoje Ada Turner iz Senatobie.

* * * * *