Ganelin Trio: Con Anima / Concerto Grosso
CD, Leo/Golden Years of New Jazz '01; distribucija Statera
Tale ponatis je absolutna esenca novega jazza sedemdesetih let. Igra Bend. To preprosto je idealna godba. Con Anima je prvenec za sovjetsko državno založbo Melodija iz leta 1976, Concerto Grosso je bil posnet leta 1978, a je po zapletih z državno komisijo izšel šele 1980. Politkomisar, tovariš Šabanov, je na seji po poslušanju menda dejal: "Mar moramo biti pred Zahodom tudi z avantgardno godbo." Izjava je album poslala na čakanje, na odlog. Oba je ruski emigrant Lev Fejgin v Angliji ponatisnil, po svoje tihotapil, pridobival posnetke in v jazzovski, novomuzični, godbeni svet in med raznolična občestva lansiral bend, ob katerem so zardevali, se navduševali, od radosti tulili muziki, javni okuševalci, publika. Kdor je sredi osemdesetih na delu v Ljubljani doživel briljanten špil Ganelin Tria ali vsaj poslušal Radio Študent, ve, o čem je govor.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Tale ponatis je absolutna esenca novega jazza sedemdesetih let. Igra Bend. To preprosto je idealna godba. Con Anima je prvenec za sovjetsko državno založbo Melodija iz leta 1976, Concerto Grosso je bil posnet leta 1978, a je po zapletih z državno komisijo izšel šele 1980. Politkomisar, tovariš Šabanov, je na seji po poslušanju menda dejal: "Mar moramo biti pred Zahodom tudi z avantgardno godbo." Izjava je album poslala na čakanje, na odlog. Oba je ruski emigrant Lev Fejgin v Angliji ponatisnil, po svoje tihotapil, pridobival posnetke in v jazzovski, novomuzični, godbeni svet in med raznolična občestva lansiral bend, ob katerem so zardevali, se navduševali, od radosti tulili muziki, javni okuševalci, publika. Kdor je sredi osemdesetih na delu v Ljubljani doživel briljanten špil Ganelin Tria ali vsaj poslušal Radio Študent, ve, o čem je govor.
Trio je pred prvencem vadil, zlagal, iskal, komponiral, improviziral, torej igral godbo že osem let. Pianist in vodja tria, in sploh poliinštrumentalist ter tudi priznani avtor nekaj oper in komornih del, je bil Vjačeslav Ganelin, v saksofone, piščali, flavte je pihal Vladimir Čekasin, po bobnih je tolkel in po tolkalih šaril Vladimir Tarasov. Bend swinga, muzično niansira, širi območje glasbenosti z zavidljivo sproščenostjo, premislekom in enkratno pulzivnostjo.
Oba albuma sta cvetki svetovnih godb iz tega obdobja. Na vprašanje novinarja Barbana, kaj igrajo, je Ganelin odgovoril, da muzijo, po analogiji s "fuzijo". Čekasin pa je pribil: "Sposojamo si elemente iz jazza, komorne muzike, ljudskih godb in drugih zvrsti. Včasih pri ustvarjanju zanimivih, svežih in še neslišanih kombinacij rabimo 'naivne' otročje trike. Otroci to počnejo najbolje." Ni kaj dodat, samo "slušati" jih je treba. Bil je Bend, brez katerega je glasbena enciklopedija ništrc, brez katerega so fonoteke, zasebne ali javne, siromašne. Da o pozabljivih in nevednih posrednikih godb ne izgubljamo besed. Trio z esprijem brez primere.
* * * * *