Ičo Vidmar

 |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

Bratko Bibič & The Madleys: Na domačem vrtu

CD, Slovenska kinoteka/Nika '02; distribucija Nika

Godbeniško in filmsko in kinsko pobiranje sadov je žlahtno pregnan work in progress. Brez debate je med produktivnejšimi in domiselnimi, ki se dajejo na anemični domačiji. Na domačem vrtu je presežek. Pravzaprav je trojna rabota, ob kateri lahko novodobni "multimedialci" samo spokajo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Ičo Vidmar

 |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

Godbeniško in filmsko in kinsko pobiranje sadov je žlahtno pregnan work in progress. Brez debate je med produktivnejšimi in domiselnimi, ki se dajejo na anemični domačiji. Na domačem vrtu je presežek. Pravzaprav je trojna rabota, ob kateri lahko novodobni "multimedialci" samo spokajo.

Najprvo je filmska arheologija, nabiranje in selekcioniranje dokumentarnih filmov iz arhiva, začenši z najstarejšim arhi-filmom Karola Grossmanna (l.1906), kjer si je utrgal ime. In že se vije štorija, ki Bratku Bibiču nudi oporo za godbeniški preskript in narobe. Lucidna misel Zdenka Vrdlovca, da "filmska zgodba lahko nastane iz arhivskih posnetkov, ki še vedeli niso, kaj kažejo in o čem govorijo", je bila možna šele po kinski uprizoritvi, ob glasbenem soundtracku in v njem.

Ta je lahko godba dveh, treh, idealno petih Madleys, ki so: Bratko Bibič (harmonika, glas), Matjaž Sekne (viola, klavir, violina), Bogo Pečnikar (baritonsaksofon, piščalke, klarinet), Nino de Gleria (bas kitara, kontrabas) in Aleš Rendla (bobni, tolkala). Izvzemši Sekneta (svojčas Srp) so bili vsi člani druge postave benda Begnagrad.

Gradivo je drugo, ambicioznejše, enako igrivo, princip tvorbe muzike podoben. Ritmi se zagonetno čezvse strogo logično preštevajo in preskakujoč "poštevanko" zezajo utirjen posluh. To je stara in vse bolj dodelana Bibičeva specialiteta. Toda zvenska sled, bolje odjek Begnagrada je tu, dve dekadi gor ali dol. To ni nujno slabo. Navsezadnje je bil bend nekaj najboljšega, kar je širnemu svetu dal tukajšnji godbotvorni prostor ne oziraje se na muzike, umetne ali narodne ali untegruntarske.

A tečnobni dolgi spomin, ki se vleče v prezent nove "zmešane" godbe, ne da miru, ne poslušalčev, ne samih muzikantov, nekdanjih in sedanjih kompanjonov. Mestoma se pritajeno vrača rutina, ki jo izvirna nova muzika ne prenese. Jo krotijo, saj so komadi, eden za drugim, male muzične bombe, ki so šele začele živeti svoj potencial v špilih (ob filmu ali brez njega). Idealna zvenska podoba, studijski album z vsemi obdelavami, posegi, "pedenanjem" drobnarij, namreč kaže tudi to, da lahko iz vsega nastane še večja norija, igriva in konceptualna, v sicer gosti igri tudi manj "natančna". Bibič je z bendom izmojstril svoj "subdunajski" in "alpentraum" melos, svoje permutacije valčka. Na domačem vrtu je najboljša plošča z njegovim podpisom. Je duhovita, letargična, zbadljiva, pikantna, iskalska. S podobami preteklosti za "zdaj" in brez njih stoji. Ima vsaj tri, štiri alterhite za vsak radijski program, ki da kaj nase. So ravno prav prijazno "domačni" in v isti meri tečni, da grejo čez.

* * * * 1/2