7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Japanese Avant-Garde - Agitation/Stilness - Noise/Silence
CD Sub Rosa '02, distribucija Nika
Pričujoči plošček sodi med poljudno prebudne projekte belgijske založbe Sub Rosa, ki se tu, po vrsti predstavitev zgodovinskih avantgard, posveča sodobnemu, z elektronskimi stroji rokujočemu japonskemu untergruntu. Morda je, kljub tolikanj proklamirani prepustnosti svetovnih povezav, kriva le razdalja, zaradi katere smo si laiki zapomnili deželo vzhajajočega sonca po najbolj ekstravagantnih pop perverzijah in najbolj nabriti plesni elektroniki, ki so pricurljale iz urbaniziranih in elektriziranih mravljišč ter obsežnega japonskega tržišča do zahodnih založb in ploščarn.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Pričujoči plošček sodi med poljudno prebudne projekte belgijske založbe Sub Rosa, ki se tu, po vrsti predstavitev zgodovinskih avantgard, posveča sodobnemu, z elektronskimi stroji rokujočemu japonskemu untergruntu. Morda je, kljub tolikanj proklamirani prepustnosti svetovnih povezav, kriva le razdalja, zaradi katere smo si laiki zapomnili deželo vzhajajočega sonca po najbolj ekstravagantnih pop perverzijah in najbolj nabriti plesni elektroniki, ki so pricurljale iz urbaniziranih in elektriziranih mravljišč ter obsežnega japonskega tržišča do zahodnih založb in ploščarn.
Vprašanje je, ali se posnetke izmenjujočim noise in avant- zanesenjakom godi kaj slabše, tudi glede na vrsto redkih, a praviloma strupenih in na moč specifičnih gostovanj japonskih muskontarjev v domačih klubih. Akopa nista kriva ne medcelinski filter ne apriorna nagnjenost do eksotike, nam ne ostane nič drugega, kot da izjemnost japonske muzike pripišemo uspešnemu tlačenju in še toliko eksplozivnejšim izbruhom ne samo za japonsko kulturo temeljnega nasilja, ki tule eskalira tekom v ušesa bijočih kontrastov med valujočo, celo otroško naivno "ambientalo" in kosti razjedajočim nojzom, med tihotnimi pasusi in težkoindustrijskimi masakri, tekom scenosleda viž ali posamič.
Apokalipso znancev Merzbow, clicks&cuts Otoma Yoshihideja, grindcore Ground Zero in šumenje kopice drugih ne mimoide primerjava z bližjimi nam kunstlerji in minimalisti, ne ravno naljažji obrok pa zaključita odlomka intervjujev z režiserjema Takashijem Miiko in Shinyo Tsukamotojem (Tetsuo) in ga zaokroža spremni sociozgodovinski oris elektrotehnika in misleca Davida Toopa. Za ves dan kalorij.
* * * *