12. 5. 2003 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Rob Swift: Sound Event
CD, table turns, 2002; naprodaj v Big Bangu
Oh, ja, kje so tisti časi, poreče zazrtež v preteklost, ko smo na zgornje nadstropje gajbice z imenom Portorož UKV polagali črne kroge z zlatimi zvoki bratov Avsenik, fantov s Praprotna in Meri Cetinić ... zdaj pa vladajo te srebrne brezdušne okroglinice, ki jih človek pri njih vrtenju še vidi ne, kaj šele, da bi jih prijel in si predvajanje zvokov uredil po svoje.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
12. 5. 2003 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Oh, ja, kje so tisti časi, poreče zazrtež v preteklost, ko smo na zgornje nadstropje gajbice z imenom Portorož UKV polagali črne kroge z zlatimi zvoki bratov Avsenik, fantov s Praprotna in Meri Cetinić ... zdaj pa vladajo te srebrne brezdušne okroglinice, ki jih človek pri njih vrtenju še vidi ne, kaj šele, da bi jih prijel in si predvajanje zvokov uredil po svoje.
Podobno si misli Rob Swift, sicer član kolektiva skrečerjev X-ecutioners, katerega "zvočni dogodek" je že njegovo drugo samostojno izdanje. Na pred parimi leti izšli plošči Ablist je Rob na konceptualni poudarjal predvsem vlogo gramofonarja kot ostalim glasbenikom enakovrednega inštrumentalista. Na Sound Event pa se zdi, kot da mu je za razne klasifikacije, utemeljevanja, postavljanja in definicije bolj malo mar. Vse kar ga zanima je muzika in intervencija, ki jo s svojimi rokami lahko vnese vanjo.
Če se boste v štacuni odločali o nakupu tega ploščka (kar vam kot odprtoušesnemu glasboljubcu toplo priproročam) vam predlagam, da njegovo kvaliteto preverite s skladbo številka 6, tako zvanem Salsa Scratchu, kjer Rob Swift zabriljira v mešanju in salsičnem ritmičnem naskrečavanju, sestavljenem izključno iz vinilov, ki jih je na lokalnih partijih vrtel njegov oče po migraciji iz Kolumbije v ZDA. Ta in komadi The Ghetto, Trunk Of Funk in 3 Break so tako predvsem hommage zvokom Swiftove mladosti in okolja v katerem je odraščal, medtem ko z angažiranjem mikrofonskih supercarjev kot so (tudi v LJ slišani) Supernatural, J-Live in Kenny Muhammed izkazuje svojo pripadnost kreativnosti, naravnosti in energiji, ki jo lahko ponudijo samo "real" - od medijske slave, smernic založniških korporacij in denarja nepokvarjeni - hiphoperji. Sound Event je pa res "od ljudi za ljudi".
* * * *