20. 5. 2003 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Amateur God: Near Life Experience
CD, Wampus '03
Blaž Erzetič se sicer ukvarja tudi z računalniško grafiko in oblikovanjem in je bil s svojim podjetjem sponzor tamkajšnjega festivala Pixxelpoint, toda projekt Amateur God, ki mu ga je izdala ameriška založba Wampus, je vzbrstel na drugem zeljniku mladega Goricjana. Katerem že?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 5. 2003 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Blaž Erzetič se sicer ukvarja tudi z računalniško grafiko in oblikovanjem in je bil s svojim podjetjem sponzor tamkajšnjega festivala Pixxelpoint, toda projekt Amateur God, ki mu ga je izdala ameriška založba Wampus, je vzbrstel na drugem zeljniku mladega Goricjana. Katerem že?
Čeravno bi si zaradi sintetičnega proizvodnega načina in promo tiskovin, kjer je predstavljen kor "ambientalni tehno umetnik", kdo mislil, da gre za sodobno elektroniko, na prvencu zapisani podatki govorijo drugače. Erzetiču se namreč, bolj kot kakršnekoli elektronske izkušnje ali vplivi, v muziki in v priloženih besedilih pozna, da je metalc. In je njegov "ambientalni" spored, ki vonja po trohnobnem, tožnem vzdušju kakih My Dying Bride ali Tiamat, še najlaže primerjati z intro vložki z metalskih plošč ali z izdelki neogotike, vključno z značilno simfoniko, pestjo kitarske akustike in ščepcem žagovine ter z depresivno, preko efektov speljano ali v francoščini in japonščini oddeklamirano liriko.
Težava je le, da Amateur God takrat, ko bi bil rad najbolj monumentalen, izzveni plehko in smešno starinsko, čemur je iskati vzroka v enoličnem programiranju in naboru zvokov, ki jih je Erzetič menda snel kar iz tovarniških nastavitev sintetizatorja in katerih podobnike je najti v vseh tistih plastičnih zborčkih in orkestrih predelektronskih osemdesetih. Ne nazadnje: pa kje so ti basi? No. Menda bo izkazano vendarle zadosti močno pihnilo na dušo ciljni publiki, ki zaradi ozkosti razgledišča ne bo zaznala, da morajo dratarji, ki so se dolgo otepali česarkoli elektronskega, začeti vse spočetka. Repete.
* * *