8. 8. 2003 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Peter Broetzmann: The Inexplicable Flyswatter, Works on Paper 1959-1964
CD + monografska knjižica; Atavistic/Unheard Music Series 2003; distribucija Statera
Zgodba je dvojna: socialna in nadvse intimna, osebna, vsaj kar se umetnostnih praktik dotičnega tiče. Nerazložljiv muhalnik je pravzaprav naslov slikarij na papir, ki jih je od konca petdesetih do srede šestdesetih slikal nadarjeni slikar, študent iz nemškega, univerzitetnega Wuppertala, Peter Broetzmann. Danes ga pač vsi, no, poslušna večina na kakem festivalu gre med njegovim špilom še vedno ven, vsaj poznamo po tem, da je ena še živečih, nemirnih in vznemirljivih osebnosti, akterjev "nove godbe" (priročna izpeljanka iz nove muzike in jazzovske godbe). Držal je štih z Američani, šel proti njim in z njimi, in danes to počne še vedno z zavidljivo igro in kompozicijskim premislekom.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
8. 8. 2003 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Zgodba je dvojna: socialna in nadvse intimna, osebna, vsaj kar se umetnostnih praktik dotičnega tiče. Nerazložljiv muhalnik je pravzaprav naslov slikarij na papir, ki jih je od konca petdesetih do srede šestdesetih slikal nadarjeni slikar, študent iz nemškega, univerzitetnega Wuppertala, Peter Broetzmann. Danes ga pač vsi, no, poslušna večina na kakem festivalu gre med njegovim špilom še vedno ven, vsaj poznamo po tem, da je ena še živečih, nemirnih in vznemirljivih osebnosti, akterjev "nove godbe" (priročna izpeljanka iz nove muzike in jazzovske godbe). Držal je štih z Američani, šel proti njim in z njimi, in danes to počne še vedno z zavidljivo igro in kompozicijskim premislekom.
A tale edicija ob zgodnjih posnetkih band, v katerih je igral (free) godbo, z basistom Petrom Kowaldom (pisalo se je leto 1965), predvsem daje vpogled v njegovo slikarsko delo, v njegovo fascinacijo nad avantgardami v polju vizualnega, slikarskega s čopičem; če drži, kakor trdi kritiški čikaški guru John Corbett, da je "muhalnik", pač priprava za ubijanje (kolikih) muh na en mah, izvrstna "dadaistična" podoba, enotna oblika tisočerih izvedenk, ostaja tudi to, da tile ubijalci muh ostajajo enigmatični, sami, kakor "osamelec" Peter, ki si je socialo in umetniški anagžman vendarle poiskal v godbah, jo dajal ven na odru, v stiku s publiko. Zraven je tudi norel, bentil čez jazzovski svet, a vendarle na nek način skušal povedati svojo štorijo, ki je "nemška", kakor pač je bila. V kakšnem solo albumu, vzemimo, sijajnem, zadetem 14 Love Poems ni razlike med temi slikarijami različnih prijemov, ki tisto skorajda kvadratasto obliko površine z držalnikom, ki tolče po muhah, vedno napolni z nečim, kar je kontrastno, disharmonično. Spremljevalni CD, res zgolj spremlja, je uvid v zgodnje svobodno jazziranje mladega Petra in kompanjerov, pa še kakšen intervju je na njem iz leta 1965, predvsem pa reprodukcije vizualnih del artista, ki je bil na poti mednarodne galerijske slave bolj na mednarodnem severu, a se je zares v življenju vendarle šel godbe. Slika še.
* * * * +